Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018 - taktik?

Ser att flera skriver om att med vilje ändra räntekostnader i deklarationen och sedan överklaga beslutet i ett senare skede utan att förlora några pengar i skatteåterbäring.

Vilka underskott är det vi talar om är värda att fila lite på? Vet inte exakt vilka räntekostnader jag har haft under 2017, men jag skulle tippa på säkert en 20k-30k eller kanske mer. Om jag då har en årsinkomst på 445.000 kronor vilket belopp borde jag ange i min deklaration för att förbättra mina chanser till ett bra lån i juni/juli?

Bör en person med 445k max ha säg 20k i underskott?(dvs 5%) eller skall det vara ännu mindre?

mer än 10% brukar innebära lite bekymmer. Om du har 2 eller 5% vet jag inte hur stor skillnad det gör.
Man ska inte glömma att man kan ha överskott också, trots stora krediter. Jag har någon miljon i bolån och på min UC nu står det ett par hundra tusen i överskott av kapital, trots att jag har lån som genererar utgiftsränta..

När vi pratar om underskott av kapital bryr sig ens bankerna om det enskilt ens? Det ser väl enbart det som en kostnad som vilken annan i sina kalkyler? Däremot kan det ju påverka UC kreditbetyg, beroende på hur deras formler ser ut.

Underskott av kapital kan ju även genereras av reaförluster vid försäljning av bostad eller värdepapper med förlust.

Borde jag ändra/"dölja" räntekostnader om jag har cirka 35-38k i sådana, med 445k? Det är ungefär 8% av min årsinkomst.

Hur krångligt är det att överklaga sedan?

//tacksam

Tanken är att söka minst ett lån nu i sommar efter min nya inkomst syns. Kommer söka 200-300k och vill ha bästa möjliga ränta(nöjer mig dock under 5.7%, men helst under 5%)

Någon som siktar på en viss % i underskott? Väldigt nyfiken på vilken % jag borde satsa på och hur snabbt/smidigt det sen går att överklaga och ändra tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp