Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2019

Vilket datum deklarerade du? Och vad vill de att du ska komplettera med?
Jag har gjort reseavdrag i efterhand. Jag gjorde min min ändring 14/4. De vill att jag ska komplettera med kvitton och allt möjligt....

Nystart låter mig inte stå själv tyvärr. Vilket gör att varje gång en påminelse får hon också det....Lagom jävla drygt.

Nystart låter mig inte stå själv tyvärr. Vilket gör att varje gång en påminelse får hon också det....Lagom jävla drygt.
Drygt.. hoppas du kan få ta över det själv så småningom eller att någon annan kan hjälpa dig... ex kanske man gärna inte vill ha med o göra

Jag kommer lösa det här lånet med Rebilia är tanken.

Mina pengar betalades ut den 14/5 enligt skattekontot, inga kompletteringar .

Nu tjatat jag på om min deklaration igen😳 var inne igår och då kunde jag inte ens komma åt den. Innan har jag kunnat se den och att den inte blivit beslutad. Kan det vara så att den är på g att bli behandlad? Man kanske borde ringa och kolla.

Nu tjatat jag på om min deklaration igen😳 var inne igår och då kunde jag inte ens komma åt den. Innan har jag kunnat se den och att den inte blivit beslutad. Kan det vara så att den är på g att bli behandlad? Man kanske borde ringa och kolla.
Det står ju på deras hemsida att de haft problem med inloggning. Är det slutskattebesked du väntar på eller avdragen?

Det står ju på deras hemsida att de haft problem med inloggning. Är det slutskattebesked du väntar på eller avdragen?

Jo idag var det problem kunde inte logga in. Väntar på att avdraget ska bli godkänt och få ett slutskattebesked.

Man får slutskattebesked i april-juni-augusti.
Jo, men deklarerade i mars och gjorde reseavdrag kan väl ändå inte ta till augusti😕 hoppas verkligen inte det. Underliga är att jag innan kunde se deklarationen och prel att få, men inte igår. Hoppas iaf att det betyder att den är under progress:D:D

Fan, fan, fan! Jag pratade med Skatteverket om slutskattebesked, och jag som har en kvarskatt får min först i aug troligen, så innan min uc har uppdaterats med 2018 års inkomstuppgift har 2/3 av året redan gått.. hur fan ska man kunna få lån, när systemen är så otroligt fördröjda mellan varandra, jag är så arg så jag kokar! Jag valde att justera m in deklaration för att få ner mitt underskott mot att betala några tusenlappar i november åter till Skatteverket, såhär i efterhand borde jag aldrig gjort detta, utan kört på mitt usla underskott från 2018 istället. Nu kommer jag verkligen inte behöva försöka på nytt lån framöver med vetskapen om att min uc inte uppdateras med ny inkomst ännu på ett tag..

Jag har gjort omprövningen på mina resor nu och skickat in allt de behöver utom en redovisningsrapport, ska göra det på måndag om de fortfarande behöver den. Jag har ju trots allt skickar in alla upplysningar som baseras på alla uträkningar. Jag printscreenade alla mina siffror som jag har räknat ut på skatteverkets hjälpsida för reseavdrag!
Håll tummarna nu att det går min väg

När får man stålarna nu då vi som åkte på en granskning och har godkänt skatteverkets ändringar? Är det första veckan i juni eller när kommer pengarna? Får dom som har skuld hos KFM sina skulder betalda samtidigt som vi som får utbetalt?

När får man stålarna nu då vi som åkte på en granskning och har godkänt skatteverkets ändringar? Är det första veckan i juni eller när kommer pengarna? Får dom som har skuld hos KFM sina skulder betalda samtidigt som vi som får utbetalt?
4-7 juni ska det utbetalas

Hur gick det för dig med ändringar, det som står på exet och övriga privata skulder?

Hur gick det för dig med ändringar, det som står på exet och övriga privata skulder?

Skatteverket medgav att jag har rätt till dom pengarna (både för förra året och detta) men då hade exet behövt pröjsa tillbaka för både förra året och detta. Hon ringde mig och grät då la jag ner det hela. Sa skitsamma. Ser det som en god gärning, hoppas karman ser det ;)

Skatteverket medgav att jag har rätt till dom pengarna (både för förra året och detta) men då hade exet behövt pröjsa tillbaka för både förra året och detta. Hon ringde mig och grät då la jag ner det hela. Sa skitsamma. Ser det som en god gärning, hoppas karman ser det ;)

Hur mycket pengar rörde det sig om ? Som du skulle få tillbaka.

Hej! Jag begärde omprövning den 13/4 men har fortfarande inte hört något någon mer som väntar eller kommer det med juniutbetalningen ?

Jag ser fortfarande inget:( ser inte min i lämnade deklaration eller något under beslut. Blir error på sidan när jag ska kolla inlämnade, och under beslut kommer ”Skattebeskedet kan inte visas eftersom skatteuppgifterna inte är beslutade”
Däremot så har försäkringskassan tydligen fått vad min tax.inkomst var 2018. För nu ska dom bråkas om bostadsbidrag, visade 30’ mer än vad jag angett.
Vågar man ringa skatteverket tro.

Jag ändrade 9 april kompletterat de dom vill ha ,efter 5 v ville dom har mer om jg ska få för resor .En lång väntan :((

Jag ändrade 9 april kompletterat de dom vill ha ,efter 5 v ville dom har mer om jg ska få för resor .En lång väntan :((
Vad ville de ha? Hur mycket avdrag gäller det?

Själv har jag inte hört något alls:mad: hoppas på slutskattebesked i juni!

Haha det gör karman säkert, tjejer som börjar gråta är inte så lätt att handskas med, är ju själv tjej och gråter ibland

Vad ville de ha? Hur mycket avdrag gäller det?

Själv har jag inte hört något alls:mad: hoppas på slutskattebesked i juni!
Dom ville ha transaktioner o besiktningsprotokoll utförligt berätta om att du har mer än 2 timmars resa fram o tillbaka .Nu skrev min handläggare att jag fick vänta med återkoppling till början i juni innan besked pust

Dom ville ha transaktioner o besiktningsprotokoll utförligt berätta om att du har mer än 2 timmars resa fram o tillbaka .Nu skrev min handläggare att jag fick vänta med återkoppling till början i juni innan besked pust
Hur mycket avdrag gäller det?

Du måste tjäna två timmar varje dag jämfört med att åka kollektivt. Det är väl den biten som de flesta blir underkända på när avdragen granskas. Tar det t.ex tre timmar att åka buss till och från jobbet och en timme och en kvart att åka bil så får man inte göra något avdrag. Kör man samma sträcka (lagligt) på under en timme så går det bra.

Inte för att skapa någon bränsledebatt här, Men är det inte konstigt att milersättningen har legat på 18.50 i många år och bränslepriserna ökar. Milersättningen ska väl också täcka allmänt slitage och andra småkostnader som uppkommer.

Kanske ses över nu inför nästa är när bränslet är rekordhögt.

Nu har jag skickat in alla mina kompletteringar på min reseersättning. Nu håller jag mina tummar att jag i alla fall kan få tillbaka de där 4000 kronorna, jag har ju trots allt rätt till dom....

Inte för att skapa någon bränsledebatt här, Men är det inte konstigt att milersättningen har legat på 18.50 i många år och bränslepriserna ökar. Milersättningen ska väl också täcka allmänt slitage och andra småkostnader som uppkommer.

Kanske ses över nu inför nästa är när bränslet är rekordhögt.

Det är ju ingen "milersättning" på 18,50 vi pratar om. Undersköterskan som åker 1000 mil om året får tillbaka typ 2250 kronor, eller 2,25 kr per mil.

De första 11 000 kronorna får hon inte dra av, återstår 7500 kronor som hennes beskattningsbara inkomst sänks med, vilket för en låginkomsttagare innebär 2250 kronor mer i plånboken (med en marginalskatt på 30 %).

Det är ju ingen "milersättning" på 18,50 vi pratar om. Undersköterskan som åker 1000 mil om året får tillbaka typ 2250 kronor, eller 2,25 kr per mil.

De första 11 000 kronorna får hon inte dra av, återstår 7500 kronor som hennes beskattningsbara inkomst sänks med, vilket för en låginkomsttagare innebär 2250 kronor mer i plånboken (med en marginalskatt på 30 %).

Jag svarade inte på något specifikt inlägg.

Men det är klart att det är milersättning då beräkningen ger 18.50 kr milen. Men man måste över 11 000 kr sen skatt på totalsumman över det.... Det kan man tycka är konstigt med.. Men det är också konstigt att milersättning på 18.50 kr har varit samma sen 2007 och inte ändrats trots ökade bränsle och övriga bilkostnader.

Senast ändrad:
@Terry_
Oj det är mkt pengar som du inte fått då, som ditt ex fått. Om ni gör upp så hon får avbetala till dig varje månad så är det ändå en god gärning mot att hon får en jättekvarskatt och hamnar hos kfm för evigt! Det är väl ändå pengar som du och din familj behöver.

Hur sent kan Skv efter inlämnad deklaration med avdrag för resor begära kompletteringar? Deklarerade 30/4, har inte hört ngt än. Ringer de, mejlar de eller skickar de vanlig post?

eller om jag vänder på frågan... När sitter man säkert att allt godkänts? Finns det ngt datum??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp