• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Deklaration med utbetalning i april

Trond271

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Hej ,

Jag hade planerat att godkänna min deklaration innan 30 mars och således få min skatteåterbäring i början av april.
Men när jag ju loggade in så hade jag en bilaga att deklarera .
Jag sålde 2 aktier under 2020 som är förifyllda . Jag räknas de som ändring och jag inte kan få återbäring i början av april ?
De står ju som förifyllda.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trond271

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Ok . Misstänkte nästan de . Känns surt att behöva vänta 2månader extra för en aktie försäljning på 550kr
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hej ,

Jag hade planerat att godkänna min deklaration innan 30 mars och således få min skatteåterbäring i början av april.
Men när jag ju loggade in så hade jag en bilaga att deklarera .
Jag sålde 2 aktier under 2020 som är förifyllda . Jag räknas de som ändring och jag inte kan få återbäring i början av april ?
De står ju som förifyllda.
Tyvärr så är det så att om man handlat med aktier så ska bilaga K4 lämnas in, banken rapporterar bara försäljning du ska själv sedan fylla i omkostnadsbelopp. Detta gör att deklarationen blir försenad.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Tyvärr så är det så att om man handlat med aktier så ska bilaga K4 lämnas in, banken rapporterar bara försäljning du ska själv sedan fylla i omkostnadsbelopp. Detta gör att deklarationen blir försenad.

Det är inte isk-konto? Isåfall behöver man inte ändra något själv o då får man ju pengarna i april?
 

Trond271

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Alltså de är 2 aktier de handlar om . De båda står namngiva , antal och försäljningspris .
Jag ska trycka på miniräknare brevid aktien för den ska automatiskt fylla i omkostnadsbeloppet
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Skaffa ett ISK så slipper du detta i framtiden. Annars är det ju precis som du skriver att har man sålt aktier och behöver deklarera detta så får man vänta på skatteåterbäringen.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag har Swedbank och fick en fin sammanställning från dem ( underlag K4 ) där dem hade räknat ut omkostnadsbelopp så det var bara att flytta dessa belopp till deklarationen. 70 transaktioner tog bara 30 minuter så jag tycker inte det var speciellt jobbigt. Sedan tycker jag att kunde banken lämna ut en sådan sammanställning med förtryckt vinst samt förlust så borde dem kunna skicka samma till Skatteverket och inte bara försäljningsbeloppen.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Men om man har Isk så behöver man inte fixa något? Bara att godkänna deklarationen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp