Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Tack för att du lånat ut pengar till staten
Det var så lite så, tillsammans med sambon fick vi 43 k! Jag är livrädd för kvarskatt så att vi båda har valt att betala mer än vad vi behöver.
Kvarskatt som jag inte kommer kunna betala tillbaka är jag rädd kan leda till att vagnen välter och jag skulle inte orka börja om från början.

Det var så lite så, tillsammans med sambon fick vi 43 k! Jag är livrädd för kvarskatt så att vi båda har valt att betala mer än vad vi behöver.
Kvarskatt som jag inte kommer kunna betala tillbaka är jag rädd kan leda till att vagnen välter och jag skulle inte orka börja om från början.
jag betalade in extra för en massa år sedan. men har struntat i det senaste 10 åren.
nu har jag istället ett extrajobb som betalar kn alldeles för lite, runt 10-12%, men jag har inte brytt mig då jag verkligen har behövt pengarna till räkningarna. och omöjligt för mig att få kvarskatt ändå förutom allt reseavdrag så kommer jag nog att ha ett förlustavdrag på 100-140k till nästa år (21000-29400kr tillbaka bara på det) att låna till investeringar som går åt helvete var ju sådär

jag betalade in extra för en massa år sedan. men har struntat i det senaste 10 åren.
nu har jag istället ett extrajobb som betalar kn alldeles för lite, runt 10-12%, men jag har inte brytt mig då jag verkligen har behövt pengarna till räkningarna. och omöjligt för mig att få kvarskatt ändå förutom allt reseavdrag så kommer jag nog att ha ett förlustavdrag på 100-140k till nästa år (21000-29400kr tillbaka bara på det) att låna till investeringar som går åt helvete var ju sådär
På extrajobbet betalar jag 30%.
För några år sedan fick min sambo kvarskatt på ca 26 k så vi fick lösa det med hjälp av Betalkoll, sen dess har vi bestämt oss att betala mer så att vi får tillbaka istället. Har inte psyke längre för att hantera såna "oväntade" utgifter. Men förstår verkligen alla som jämkar för att få ut lite mer i månanden.

27.000 kr in idag på skatten och 15.000 kr redan borta.

8600 nya däck och service på bilen
Nya arbetsskor
Mat
Nytt klösträd till katterna
Full tank i bilen

Pengar rinner snabbt mellan fingrarna :)

Senast ändrad:
Känns rätt onödigt att be dem dra åt helvete.
Ingen tvingar någon att låna pengar, de lånade ut pengar en gång när du av någon anledning behövde låna pengar. Den anledningen är inte deras fel utan en följd av dina val. Dra lärdom och gå vidare.

Så då var bankkonto godkänt och pengar utbetalda enligt skatteverket.

Hur lång tid tar det då, innan de landar på bankkontot?

Har Swedbank.

Känns rätt onödigt att be dem dra åt helvete.
Ingen tvingar någon att låna pengar, de lånade ut pengar en gång när du av någon anledning behövde låna pengar. Den anledningen är inte deras fel utan en följd av dina val. Dra lärdom och gå vidare.
Rättare sagt så samlade människor t.ex klarna skuld på över 20k i deras lösa produkt och nu ska dem rapportera till Uc. I mina ögon är dessa bluff bolag.

En liten fråga.
Väntar på min fars sista deklaration (avliden 2021).
Det blir en rätt så saftig 5 siffrig återbäring. Då hans konton m.m sedan länge är avslutade så inväntar jag ett utbetalningskort. Nån som har erfarenhet utav hur länge det brukar dröja in detta dimper ner i brevlådan? Samt kan man i dagens läge gå till vilken bank som helst för att få det insatt på kontot? Förr vet jag Nordea endast höll i dödsboutbet. ?

Någon som vet varför man inte fått slutbeskedet från skatten och ej fått utbetalt?
Frågar åt min sambo, vi har gjort olika avdrag. Kan det vara att dessa avdrag drar ut på tiden? Allting skickad inom tidsramen och skickat digitalt så borde inte vara något konstigt?

Någon som vet varför man inte fått slutbeskedet från skatten och ej fått utbetalt?
Frågar åt min sambo, vi har gjort olika avdrag. Kan det vara att dessa avdrag drar ut på tiden? Allting skickad inom tidsramen och skickat digitalt så borde inte vara något konstigt?
Granskning?
Loggat in på hemsidan och kollat så att deklarationen verkligen är inskickad?

Resultatet av fjolårets ovanligt höga lön blev inte alls vad jag hade hoppats på vad gäller UC. Från kreditbetyg 1,9 till 2,3. Antar att underskott gör sitt till? Har jag hamnat i en ny kategori? Däremot gick bisnode från 5 till 7. Får inte ihop det.

Resultatet av fjolårets ovanligt höga lön blev inte alls vad jag hade hoppats på vad gäller UC. Från kreditbetyg 1,9 till 2,3. Antar att underskott gör sitt till? Har jag hamnat i en ny kategori? Däremot gick bisnode från 5 till 7. Får inte ihop det.
Mitt underskott gick ifrån 85 till 128 och jag gick upp med 110k mer i inkomst och betyget gick ifrån 13.4% till 13.1%. Uc är märkligt.

Men ska bli kul o se nu när jag avslutat 2 krediter på totalt 55k som var fullt utnyttjade.

jag insåg snabbt att lön inte hade någon större betydelse när min fru nolltaxerade men ändå hade 0,4.

underskott bör ju göra sitt men hur kunde jag gå från 1,0 till 0,9 efter uppdateringen när mitt underskott gick från -136k till -263k
min inkomst av tjänst backade dessutom med -2%

jag insåg snabbt att lön inte hade någon större betydelse när min fru nolltaxerade men ändå hade 0,4.

underskott bör ju göra sitt men hur kunde jag gå från 1,0 till 0,9 efter uppdateringen när mitt underskott gick från -136k till -263k
min inkomst av tjänst backade dessutom med -2%
Det är så vilseledande. Står tydligt om hur man förbättrar sin kreditvärdighet och i UC står det högre inkomst. Så mycket skitsnack.

Uc-betyget är svårt att förstå.
Enligt Kreddy har 49% av svenskarna högsta kreditbetyg "utmärkt" trots att vi är ett av Europas mest skuldtyngda folk privatekonomiskt. Medelinkomsten i denna utmärkta grupp är brutto knappt 330 000 kr per år och man har i medeltal 3 lån i denna grupp! Hur kan man då ha högsta kreditbetyg tycker jag man bör fråga sig?? Det enda som är "utmärkt" i sammanhanget är att man är en "utmärkt" kund för långivarna!

Någon som kan förklara detta för mig?
Jag har en miljon i blanco. Ett bolån på 3.1. Men i min deklaration står ett överskott av kapital på 251’?!

Jag har en miljon i blanco. Ett bolån på 3.1. Men i min deklaration står ett överskott av kapital på 251’?!
Sålt bostad eller värdepapper med vinst?

det bör väl stå i fin deklaration varifrån pengarna kommer ifrån också

Äntligen fick jag beslut på min omprövning! Tog bara 3-4 månader hahah. Hoppas pengarna trillar in i veckan hehe. Perfekt timing för semestern!

Jag har fått mitt slutskattebesked och har restskatt att betala. Detta ska betalas 12 september, jag undrar om det hinner hända något efter det om man inte betalt in fulla summan. Jag har räknat mig fram och de kommer saknas ca 4-5.000kr och dessa kan jag betala in så fort lönen i september kommit då jag har sålt en hel del semester. Min fråga är bara om jag skulle hinna göra det eller måste jag överklaga, eller går det direkt till kronofogden den 13:e? :)
Första gången jag ska betala så är lite dålig på hur de funkar! :folded:

Jag har fått mitt slutskattebesked och har restskatt att betala. Detta ska betalas 12 september, jag undrar om det hinner hända något efter det om man inte betalt in fulla summan. Jag har räknat mig fram och de kommer saknas ca 4-5.000kr och dessa kan jag betala in så fort lönen i september kommit då jag har sålt en hel del semester. Min fråga är bara om jag skulle hinna göra det eller måste jag överklaga, eller går det direkt till kronofogden den 13:e? :)
Första gången jag ska betala så är lite dålig på hur de funkar! :folded:
Det restförs väl först i oktober antar jag, få borde det hinnas.
Överklaga kan du göra men det gör ingen skillnad i om det ska betalas i september eller inte.

Det restförs väl först i oktober antar jag, få borde det hinnas.
Överklaga kan du göra men det gör ingen skillnad i om det ska betalas i september eller inte.
Tack, swishar in så det brukar ju komma direkt, ska givetvis försöka få in allt innan, men ville ha lite kött på benen om IFALL att :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp