Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Kollade med deras chat och kan bekräfta att man INTE kan fråga chatten om vad man kommer få eller betala tillbaka. Dem kan inte se deklarationen föräns den är utskickad till Kivra
Det fungerade förra året :(

Skickas den ut dygnet runt eller är det inom vissa tider?

Kommer få ca 13k tillbaka så som det ser ut just nu.

Men Luma finans har rapporterat in mina ränteutgifter som lån med säkerhet, det är ju inte korrekt.

Vad bör jag göra åt detta?
Detta är jag också nyfiken på. Har fått en liknande punkt på deklarationen men av ett annat bolag. Loggar in på deras (B2) hemsida och mitt ärende är stämplat med skuldsanering. Har de något att vinna på genom att göra på detta sätt eller är det rätt upp och ner ett misstag kanske.?

Stör mig så mycket på att det inte finns något system som de går efter när de skickar ut deklarationen.

Stör mig så mycket på att det inte finns något system som de går efter när de skickar ut deklarationen.
Klart att det finns ett system, sen hurvida det är logiskt för oss utomstående är väl inte självklart. Det är väl också rimligt att skatteverket inte vill att det ska fångas upp hur processen är.

Jag kan bara konstatera att jag aldrig de senaste fem åren fått infon första dagen, utan i stort sett alltid dag två på utskicket. Därför är jag inte förvånad att jag utskicket såhär långt.

Är man väldigt angelägen om att få en estimering om vad man nu ska få tillbaka eller betala. Då kan jag rekommendera Skatteverkets egna kalkylator för detta. Gäller iofs att man har koll på sammanlagd inkomst, dragen skatt, räntekostnader osv.

Har varit ganska pricksäkert för mig tidigare år.

De senaste två åren (24/25) har jag fått min på onsdagarna.

Min kompis nyss på Kivra :) dock vet jag ej hur mkt ja får tillbaka eftersom min sambo har hand om Bank id , så går snällt vänta till ikväll när hon slutat 😊

Fått 5e mars senaste två åren..

Betalat över 145.000 kr i räntor via utmätning, inget mot kapitalet 🥲 Men får 21.900kr i återbäring som kommer gå till KFM. Sakta sakta sjunker skulden!

Förra året fick jag min deklaration sent på kvällen, typ runt 22 🙄 detta får mig att tro det är en automatisk process oberoende av människor på plats.

17 000 tillbaka men då har jag inte lagt in reseavdraget på 59 400 och inte min norska inkomst från förra året och skatten på den norska lönen.

Sambon fick nyss. Min har ej kommit ännu, andra året i rad nu jag inte räknat ut på kronan i förväg.

Så blir spännande att se, misstänker en 10-14 000 att betala in..

Jag har inledande, får jag behålla skatten? Ska få 11200 tillbaka.

Någon mer som har hunnit få deklarationen som har fått räntekostnader som avser blanco/krediter(lån utan säkerhet)
avdragna under kategorin lån med säkerhet?

I mitt fall är det Luma finans som har lagt in mina räntekostnader som det.

Osäker på hur man bör agera,

Vänta ut det och hoppas på att det rättar till sig?

Höra av sig till skatteverket?

Höra av sig till luma finans?

Godkänna som det är & låtsas som att det regnar?

Grattis! Hur kunde det bli så stor skillnad?
Tack! Man är ju glad och ledsen samtidigt. Tyvärr har lånen och därmed räntekostnaderna ökat. Det hade jag själv inte koll på att det var så mycket mer. Men nu för ett par veckor sen har jag gjort mig av med alla krediterna som jag hela tiden betalade in och tog ut igen så nu finns inte den möjligheten längre. Så 2026 bör det gå åt andra hållet även om man inte längre får något från staten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp