- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 42
Deklarerat klart men blev lite fundersam/orolig att Luma finans tabbe om fel uppgifter kommer att påverka om man får pengarna i April. Stod så här när jag hade deklarerat:
"Om du deklarerade senast 31 mars och det inte har skett någon ändring i din deklaration, till exempel att din arbetsgivare eller bank skickat in en ny eller rättad uppgift för dig, får du besked om din slutliga skatt i april:
"Om du deklarerade senast 31 mars och det inte har skett någon ändring i din deklaration, till exempel att din arbetsgivare eller bank skickat in en ny eller rättad uppgift för dig, får du besked om din slutliga skatt i april:
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Om de inte ändrat det än så kommer det räknas som en ändring skulle jag tro och då får man pengarna i sommarDeklarerat klart men blev lite fundersam/orolig att Luma finans tabbe om fel uppgifter kommer att påverka om man får pengarna i April. Stod så här när jag hade deklarerat:
- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 42
Det var ändrat så då skall pengarna komma i Påsk?Om de inte ändrat det än så kommer det räknas som en ändring skulle jag tro och då får man pengarna i sommar
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Om de redan har ändrat det innan du deklarerade så är det lugnt. Så har jag fattat det iallafallDet var ändrat så då skall pengarna komma i Påsk?
- Meddelanden
- 264
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 267
Ja precis, har precis deklarerat också via mina sidor, i deklarationen stog nu luma och binly under "lån utan säkerhet". Så det bör bli utbetalning i april. Hade det vart så att ändringen inte hunnits uppdateras än fram tills 31 mars så hade man behövt ändra sj, och därmed fått pengarna senare då man gjort en egen ändring. Som jag förstått
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Precis så är det är jag 99,99 % säker påJa precis, har precis deklarerat också via mina sidor, i deklarationen stog nu luma och binly under "lån utan säkerhet". Så det bör bli utbetalning i april. Hade det vart så att ändringen inte hunnits uppdateras än fram tills 31 mars så hade man behövt ändra sj, och därmed fått pengarna senare då man gjort en egen ändring. Som jag förstått
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Har alltid kommit mellan 7-10 april?Är det första gången skatten inte kommer innan påsk? Vill minnas det alltid brukat landa innan påsk.
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Ja och påsken är ju veckan innan 😁Har alltid kommit mellan 7-10 april?
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Ja precis men Terry undrade om det är första gången det inte kommer innnan påsken. Och det har väl aldrig kommit innan påsken?Ja och påsken är ju veckan innan 😁
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Jo förra året kom det innan påsk iallafallJa precis men Terry undrade om det är första gången det inte kommer innnan påsken. Och det har väl aldrig kommit innan påsken?

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Åren innan också om jag inte minns fel. Brukar inte tidningarna skriva "Så här gör du för att få återbärignen innan påsk"
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Måste missat det haha eller inte tänkt på detÅren innan också om jag inte minns fel. Brukar inte tidningarna skriva "Så här gör du för att få återbärignen innan påsk"
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag frågar mest utav nyfikenhet själv ska jag pröjsa tillbaka för typ sjunde året i rad 
Så spelar ingen roll för mig personligen

Så spelar ingen roll för mig personligen

- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 92
- Poäng
- 257
Ännu tidigare nästa år, 27-28 mars.Påsken infaller tidigt i år.
Första söndagen efter fullmåne efter vårdagjämning.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Om man har högre inkomst det här året men också mer i underskott än förra året, vet ni hur det påverkar UC betyget om man har tänkt att ansöka om samlingslån i maj?
Skulle säga att det beror i procent vad som ökar mest. Om ditt underskott öar med 90% och lön med 10% ja då vet du.
- Meddelanden
- 50
- Mottagna reaktioner
- 9
- Poäng
- 41
I mitt fall var förra årets deklaration på 409 000kr och underskottet var på 44 800.Skulle säga att det beror i procent vad som ökar mest. Om ditt underskott öar med 90% och lön med 10% ja då vet du.
Det här året var det på 445 600kr men underskott var på 76 999. Så antar att det är sämre för min del. Tack för svar!
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Om man deklarerar med ändring för reseavdrag, men sedan skickar in en ny deklaration på utan ändringen, för att hinna få det i nästa vecka, räknas det i sig då som en ändring? 

- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Man kan väl bara deklarera en gång ? Eller kan man ändra sig när den är inskickad ?Om man deklarerar med ändring för reseavdrag, men sedan skickar in en ny deklaration på utan ändringen, för att hinna få det i nästa vecka, räknas det i sig då som en ändring?![]()
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Nej det tror jag inteMan kan väl bara deklarera en gång ? Eller kan man ändra sig när den är inskickad ?
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Lär gå på den första som räknas som ändring dåOm man deklarerar med ändring för reseavdrag, men sedan skickar in en ny deklaration på utan ändringen, för att hinna få det i nästa vecka, räknas det i sig då som en ändring?![]()
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Nej man kan deklarera hur många gånger man vill innan besked har kommit (och innan brytpunkt för datum såklart)Lär gå på den första som räknas som ändring då
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Jaha visste just inte. Men om du skickar in en deklaration så spelar det ingen roll hur många gånger du skickar in för det är ju en ändring hur man vrider och vänder på detNej man kan deklarera hur många gånger man vill innan besked har kommit (och innan brytpunkt för datum såklart)
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Men en ändring är ju något som ändras från den deklaration man får från det som är rapporterat in till SKV. Om jag skickar in min ursprungsdeklaration utan tillägg för resor till arbetet så borde det logiskt inte räknas som en ändring, om inte just faktumet att man skickat in 2 ggr är en ändring i sig, tänker att någon säkert sitter på det faktiska svaretJaha visste just inte. Men om du skickar in en deklaration så spelar det ingen roll hur många gånger du skickar in för det är ju en ändring hur man vrider och vänder på det

- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Hahahaha! Hade ingen aning, lärde jag mig nått nytt 😁
- Meddelanden
- 31 749
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Du kan skicka in den hur många gånger du villMan kan väl bara deklarera en gång ? Eller kan man ändra sig när den är inskickad ?
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Jag har förstått det nu.Du kan skicka in den hur många gånger du vill
jag trodde att om den är inskickad så är den, då får man vänta till man fått slutskattebeskedet och sedan ändra.- Blev medlem
- 8 maj 2020
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Ah okej!Tisdag lär det synas nästa vecka
har för mig man brukar kunna se tidigare, att de körs på helgen typ. Men kanske annat nu när de är påsk.- Blev medlem
- 9 maj 2019
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Kan ha fel. Men tror att det kommer synas från 7 men kankse då står exempelvis 5/4. Men att det inte uppdateras föräns vanlig vardagAh okej!har för mig man brukar kunna se tidigare, att de körs på helgen typ. Men kanske annat nu när de är påsk.
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Ja så kan det ju vara.Kan ha fel. Men tror att det kommer synas från 7 men kankse då står exempelvis 5/4. Men att det inte uppdateras föräns vanlig vardag

- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Vill bara uppdatera om någon annan undrar i framtiden, det funkade och jag fick slutskattebesked idag.Om man deklarerar med ändring för reseavdrag, men sedan skickar in en ny deklaration på utan ändringen, för att hinna få det i nästa vecka, räknas det i sig då som en ändring?![]()
Dvs räknades inte som ändring.
Även fast t om handläggaren på SKV sa till mig när jag frågade i veckan att det skulle räknas som en ändring.

- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Syns utbetalningen på ditt skattekonto?Vill bara uppdatera om någon annan undrar i framtiden, det funkade och jag fick slutskattebesked idag.
Dvs räknades inte som ändring.
Även fast t om handläggaren på SKV sa till mig när jag frågade i veckan att det skulle räknas som en ändring.![]()
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
YesSyns utbetalningen på ditt skattekonto?
- Meddelanden
- 1 120
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Schysst ju! Då kan man ju dra slutsatsen att skatteverket går efter den senaste inskickade deklarationen
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.