Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationstider...

Tror det är 5 år tillbaka man kan kräva in räntorna till deklarationen.

Ja tyvärr kan de det, verkar inte vara så stort straff på det. Hände mest för min del för ett antal år sedan när det fanns riktigt många SMS-låneföretag.

Fy vad surt, men då borde man kanske kunna kolla i efterhand om det missats någonstans?

Fy vad surt, men då borde man kanske kunna kolla i efterhand om det missats någonstans?
Jag har alltid varit ganska ordningsam av mej, så jag brukade notera i ett Excelark vilka jag lånat av som jag kollade av mot vad Skatteverket fått in. De som inte lämnat in mejlade eller ringde jag så fick jag uppgifterna och fyllde själv i på deklarationen, vilket fungerade eftersom jag kunde visa underlagen.

Jag har alltid varit ganska ordningsam av mej, så jag brukade notera i ett Excelark vilka jag lånat av som jag kollade av mot vad Skatteverket fått in. De som inte lämnat in mejlade eller ringde jag så fick jag uppgifterna och fyllde själv i på deklarationen, vilket fungerade eftersom jag kunde visa underlagen.
Jag har över lag haft koll på vilka jag haft skulder hos, det jag däremot inte haft koll på innan är att en del kan strunta i att rapportera in då jag trott att det skett automatiskt och att endast det som skickats ut är det som har stämt. Men bra att det fungerat för dig att göra så :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp