• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Delbetala marginalen bank

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Men har du använt Betalkoll eller Billhop när du betalade till Marginalen? Billhop kan du bara använda om du har ett kreditkort med outnyttjad kredit på. Billhop brukar alltid skicka bekräftelsemejl, både när man lagt in en räkning men även när räkningen blivit betald. Du har betalat in 9000 kr till Marginalen och sen vill du använda 5000 kr av de 9000? Hoppas det löser sig för dig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dared

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Satte in först på kreditkortet marginalen.. sen billhop för att betala klarna.. så om det funkar så försvinner reserverade beloppet på marginalen och det går att delbetala.. ingen aning.. tror å hoppas
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ok nu förstår jag. Jag har två kreditkort, och det ena från kollektor kan jag delbetala. Den andra måste jag betala hela det använda beloppet. Så om du kan delbetala på ditt Marginalenkort beror på villkoren för kortet.
 

Dared

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Gick nu att välja delbetala.. dock kom ej pengarna tillbaka.. hm.. kanske tar någon dag..
 

Dared

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Det finns många fördelar med att betala räkningar med ditt kreditkort. Skulle det vara bra för dig att skjuta upp kostnaden till nästa månad? Då kan det vara ett tillfälle att betala fakturan med ditt kort. Eftersom skulden överförs till kreditkortet och inte behöver betalas förrän på kommande kreditkortsfaktura.

En annan bra sak är att det ger dig möjlighet att delbetala saker som inte annars är något som man brukar kunna delbetala, t ex månadens hyresavi, eller din telefonräkning.

Enligt chatten så går det ej delbetala räkningar... märkligt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 264
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
En fråga.

Bokade resa, kan jag exemplevis ta den på avbetalning nu fast jag med den här resan "maxat" mitt utrymme eller vad är poängen med tjänsten?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 264
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Du kan välja att delbetala alla transaktioner över 5.000 kr som du har gjort under se senaste 40 dagarna. Delbetalningen är räntefri med en fast månadsavgift som baseras på beloppets storlek. Du kan ha fyra aktiva delbetalningar igång samtidigt per kort och du kan när som helst betala av hela beloppet.


Så står det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp