Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning, från svensk delgivningsservice

Satt en lapp på dörren från svensk delgivningsservice idag. Ringde till dom och tydligen var det ett brev från tingsrätten enligt den jag pratade med. Han visste tydligen inte mer än så. Så min fråga är kan något inkassobolag hå direkt till tingsrätten för att kräva in en skuld måste det inte gå via fogden?

Svensk Delgivningsservice är Intrum Justitita du kan läsa om det här: http://www.intrum.com/se/Vara-tjanster/Kravhantering/Delgivning/ http://www.allabolag.se/5563971414/Svensk_Delgivningsservice_A
Det finns tydligen privata delgivningsföretag som är auktoriserade.
Svensk Delgivningsservice
Vi är ett auktoriserat delgivningsföretag med delgivningsmän över hela landet. Vi tar hand om alla typer av delgivningsuppdrag i tex betalningsföreläggande, uppsägningar och handräckningsmål

Tycker att det är konstigt att dom har ett brev från tingsrätten. Aja får reda på vad det är på måndagkväll

Ja det tycker jag också har aldrig förr läst om att det finns privata delgivningsföretag. Hoppas det går bra på måndag.

Klart det går att skicka direkt till tingsrätten om man vill, finns inget som helst krav på att skicka det via fogden, i visst fall vore det rent av fel att gå via fogden, om man bestritt kravet i något tidigare skede, typ vid inkasso eller så, eller om den som är sökande vet att en person regelmässigt bestrider allt, då finns det ingen ide att lägga 300 kr på att låta kronofogden skicka ut papper..

Jag har läst på, det finns 21 stycken av Länsstyrelsen auktoriserade delgivningsföretag i Sverige varav Svensk Delgivningsservice är en av dem

Klart det går att skicka direkt till tingsrätten om man vill, finns inget som helst krav på att skicka det via fogden, i visst fall vore det rent av fel att gå via fogden, om man bestritt kravet i något tidigare skede, typ vid inkasso eller så, eller om den som är sökande vet att en person regelmässigt bestrider allt, då finns det ingen ide att lägga 300 kr på att låta kronofogden skicka ut papper..

Men om inte har bestridit något då?

Har du skulder i något annat EU-land?

Om kreditorer i et annat land vill involvera Kronofogden måste dom i bland gå via en svensk rätt för å bekräfta att skulden lagligt kan drivas inn. Dom jag fick på det sättet från Norge kom via Svea Hovrätt dock.

Har du skulder i något annat EU-land?

Om kreditorer i et annat land vill involvera Kronofogden måste dom i bland gå via en svensk rätt för å bekräfta att skulden lagligt kan drivas inn. Dom jag fick på det sättet från Norge kom via Svea Hovrätt dock.

Inga sådana skulder finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp