• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Delgivningskvitto - Sista dagen innan utslag

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Så det kan inte bli några konstigheter om jag bestrider, och sedan väljer att betala på tex torsdag? Kan inte Svea hinna gå till TR på den tiden, eller kommer dom kontakta mig först?

Det enda är väl böter för rättegångsförseelse men det är sällsynt, man ska nog bestritt många korrekta skulder innan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Ok tack. En sista fråga då, Svea har ju gått med på 3000kr. Om jag bestrider, kan dom inte få för sig och säga så att dom skall ha allt (35 000) för att dra tillbaka?

Det kan dom, men då förlorar dom i rätten för om du är skyldig dom 3K kan dom inte kräva 35.
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Tack för svaren.

@Lasseman vad händer om man mejlat in till KFM och Svea att man betalt men ännu inte gjort det? Om Svea inte mottar betalningen jag säger att jag gjort på ex två bankdagar nu, vad är nästa steg då? Blir det per automatik utslag om Svea inte ser en betalning på X antal dagar?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Tack för svaren.

@Lasseman vad händer om man mejlat in till KFM och Svea att man betalt men ännu inte gjort det? Om Svea inte mottar betalningen jag säger att jag gjort på ex två bankdagar nu, vad är nästa steg då? Blir det per automatik utslag om Svea inte ser en betalning på X antal dagar?

Nej, har du bestridit är nästa instans TR. Kfm gör inget mer, det kan inte hända något Krille. Ta det lugnt, andas, och betala i veckan som kommer.
Även om det går till TR och du betalar innan utsatt datum, så skrivs målet bara av. Inga konstigheter.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Om du bestritt i tid blir det inget utslag oavsett om du betalt eller ej
 

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Tack Lippe och Lasse.

En sista fråga då, hur stor tror ni chansen är att SVEA går med på en betalning på 3000kr, som överenskommet, i veckan? Kontra att dom sätter sig på tvären och ska ha hela beloppet på 35 000kr direkt?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Tack Lippe och Lasse.

En sista fråga då, hur stor tror ni chansen är att SVEA går med på en betalning på 3000kr, som överenskommet, i veckan? Kontra att dom sätter sig på tvären och ska ha hela beloppet på 35 000kr direkt?

Omöjligt att svara på, men betala de 3000 kr så snart du kan, så bör risken minska...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp