Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deltid och ansökan skuldsanering

Jag kommer söka sanering då jag tackat ja till fast tjänst. Är sjuksköterska.
Jag har medelsvår ADHD och blev utbränd första gången 2012. Var borta ett helt år. Sedan dess har jag klarat att jobba 80% utan att bli sjuk igen.
Försökte 2 ggr att gå upp till heltid 2019 och 2020, men kraschade igen båda gångerna.
Jobbade 80% fram till för ett år sedan, gick upp till 90% men symtomen kom som ett brev på posten. Så tvingades ner till 80% igen.
Jag har gett upp ideén att nånsin kunna jobba 100%.
Jag har skulder på uppemot 1 milj, har arbetat ihop ca 180 tusen sen mars pga jobb i Norge (80%)
Ska nu hem och ta fast tjänst. Jag kommer aldrig bli skuldfri utan en sanering. Jag gör det jag kan och vill betala.
Kan jag i min situation och diagnos få en skuldsanering? Jag jobbar inte deltid frivilligt, utan för att jag inte har något val.
Tack på förhand

180k är ju 18% av 1 miljon så bara där har du bra summa bortbetalt och för att få skuldsanering ska du ha gjort allt för betala av. Så börja med amortera in det och kör snöboll. Men ja, det låter som en skäl baserat på det du säger. Sen är det andra saker som gör att man kan få avslag osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp