• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den största ångesten.....

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Lasse när får man löneutmätnnig? jag har hittils lyckats med konstrycket att inte dra på min någon betalningsanmärkning (ännu) och heller aldrig haft något att göra med inkassobolag någon längre tid, max en faktura har hamnat där en gång för flera år sen, så hur funkar det? Får jag INTE betalningsanmärkning om de skickar min skuld till inkasso och jag gör upp en plan med dem?

Måste man ha skulder hos er för att få löneutmätning ?
ja du måste ju ha en skuld hos kronofogden som är fastställd ett utslag för att det ska bli löneutmätning.
Annars finns ju inget att mäta ut.
Och anmärkning får du efter utslag då du inte betalat skulden till kronofogden så anmärkning kommer inte på en gång.
Måste bli delgivning skuld att betala och sedan utslag då för du anmärkning.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Lasse när får man löneutmätnnig? jag har hittils lyckats med konstrycket att inte dra på min någon betalningsanmärkning (ännu) och heller aldrig haft något att göra med inkassobolag någon längre tid, max en faktura har hamnat där en gång för flera år sen, så hur funkar det? Får jag INTE betalningsanmärkning om de skickar min skuld till inkasso och jag gör upp en plan med dem?

Måste man ha skulder hos er för att få löneutmätning ?

Ja, skulderna måste självklart ha nått KF för att en löneutmätning skall bli av. Kan nästan till 100% säga att det i sin tur har lett till att en betalningsanmärkning har uppstått.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja, skulderna måste självklart ha nått KF för att en löneutmätning skall bli av. Kan nästan till 100% säga att det i sin tur har lett till att en betalningsanmärkning har uppstått.
Är du också vaken vännen❤️ Nu ska jag sova tur man är ledig
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Lasse när får man löneutmätnnig? jag har hittils lyckats med konstrycket att inte dra på min någon betalningsanmärkning (ännu) och heller aldrig haft något att göra med inkassobolag någon längre tid, max en faktura har hamnat där en gång för flera år sen, så hur funkar det? Får jag INTE betalningsanmärkning om de skickar min skuld till inkasso och jag gör upp en plan med dem?

Måste man ha skulder hos er för att få löneutmätning ?

Anmärkningar pga missbruk av kredit kan du få.
För att få löneutmätning måste det finnss skuld för verkställighet, den ska då först fastställas i utslag dom eller myndighetsbeslut. Man ska dessutom inte betala när man får brev med rubriken "skuld att betala"
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
ja du måste ju ha en skuld hos kronofogden som är fastställd ett utslag för att det ska bli löneutmätning.
Annars finns ju inget att mäta ut.
Och anmärkning får du efter utslag då du inte betalat skulden till kronofogden så anmärkning kommer inte på en gång.
Måste bli delgivning skuld att betala och sedan utslag då för du anmärkning.

Anmärkning kommer direkt vid utslag och det finns inga möjligheter att betala en skuld som ligger under föreläggande eller det meddelats utslag på till kfm, betalning ska då fortfarande ske till sökande eller ombudet. Först när "skuld att betala" kommer kan man betala till kfm
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
En anmärkning om missbrukad kredit kan uppstå innan ett utslag.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Anmärkning kommer direkt vid utslag och det finns inga möjligheter att betala en skuld som ligger under föreläggande eller det meddelats utslag på till kfm, betalning ska då fortfarande ske till sökande eller ombudet. Först när "skuld att betala" kommer kan man betala till kfm
Precis så menade jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp