• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ja du det går framåt iallafall ! Kommer få samtalen från kronofogden inom 2 veckor om inledande eller avslag :) har denna månad betalat av en del hos kronofogden för min sambo . Vi känner det vore otroligt skönt att få ut henne så hon kan få behålla hela lönen istället . Skulle göra enorm skillnad såklart :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ja du det går framåt iallafall ! Kommer få samtalen från kronofogden inom 2 veckor om inledande eller avslag :) har denna månad betalat av en del hos kronofogden för min sambo . Vi känner det vore otroligt skönt att få ut henne så hon kan få behålla hela lönen istället . Skulle göra enorm skillnad såklart :)
aa okej, så du har sökt skuldsanering? Håller tummarna!
Fattar att det blir skillnad om din fru får behålla hela lönen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Hur går det själv med allt nu ?
Det går framåt! Allt slit och allt kämpande har börjat ge resultat. Har inte tagit nya lån sen 2019 och det i kombination med att jag jobbar extra så mkt jag kan plus att jag släppte flexlimit och Everyday+ till Svea har bidragit till att det har blivit bättre. Kan även spara varje månad vilket förut var helt uteslutet.
I september tänkte jag förhandla med Gothia om fryst ränta!
Skulderna hos Svea minskar med bara nån hundring trots att ajg betalar 1400 varje månad (600 kr + 800 kr) så när jag haft skulderna hos dem ett år tänkte jag förhandla om de kan erbjuda fryst ränta eller sänka räntan, alltså nån gång under vintern.
Kör även snöbollsmetoden som är minst sagt mäktigt när man släcker skulderna en efter en, otroligt tillfredsställande känsla. Vi har massa små krediter som totalt ändå kostar flera tusen varje månad. Nu försvinner de en efter en!
Yngsta fyller 18 i höst och tar studenten nästa år så det är helt klart kostnader som väntar men ska försöka göra det så ekonomiskt som möjligt. Vill absolut inte köpa grejer på avbetalning.
Kommer behöva köpa ny kyl och frys inom ett år så det kommer vi behöva ta på avbetalning eller i alla fel hälften av kostnaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp