Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Diskussion i 'Fritt' startad av Lånforum.se, 14 december 2018.

1. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 117

Mottagna gillanden:
    3 712
    Trofépoäng:
    2 117
    Den grabben är så jävla bra i Ensam hemma filmerna....

2. tigerkatten007

tigerkatten007 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 687

Mottagna gillanden:
    755
    Trofépoäng:
    687
    Galnare än någonsin :D och förundras samtidigt över att jag klarat mig hittills dvs lever. Men det här har def ärrat mig för livet. De får göra sällskap med de övriga ärren.

3. Terry_

Mottagna gillanden:
    3 712
    Trofépoäng:
    2 117
    Eller hur!! Det är det sjukaste, att man har behållit förståndet - om man nu har kvar det :D

4. tigerkatten007

tigerkatten007 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 687

Mottagna gillanden:
    755
    Trofépoäng:
    687
    Haha, ifrågasätter det starkt vissa dagar :D

5. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 496

Mottagna gillanden:
    401
    Trofépoäng:
    496
    Hej kompisar! Idag har varit en så bra dag fast jag vaknade 3, började skriva vidare på uppsats 4 och lade upp saker på tradera, gjorde iordning alla vid 6, lämnade 7 och jobbade hela dagen och kom hem 18.30, phew. Fick besked att min A-kassanivå är säkrad och hög, baserad på hur mycket jag jobbat tidigare istället för lägstabelopp dvs. Fick veta att vi kommer få en del stålar av en släkting tror det är 20-60 000, klarnakortet kom med 40 000 i gräns så man kan skippa att plocka från sms lån.
    Med lite tur och bonnaröta kan inkomsterna bli 300 000 i mars och april. Känns som att fördelarna med att börja kämpa kommer sakta men säkert. Om man hade spelat hade allt varit in the ocean. Om jag bara jobbar hårt mars-april-maj kommer jag kunna slappa och njuta i sommar. Kunna känna att jag verkligen har gjort en förändring till det bättre som sakta fortsätter formas. Tänk om man inte haft spelpaus. x) Det absolut bästa som hade kunnat hända mig!

Terry_, svalan, jordnöten och 3 andra gillar detta.
  6. Lynx83

Lynx83 V.I.P - Trofépoäng: 456

Mottagna gillanden:
    387
    Trofépoäng:
    456
    Vilken härlig känsla. Bra jobbat :)

7. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 496

Mottagna gillanden:
    401
    Trofépoäng:
    496
    Tack.. jo det är kämpigt och kommer ta flera år att bli lånfri men våra 200k + i sms lån måste bort sen kommer det bli överskådligt. Man hänger mellan frihet och lugn och total disaster och darrar i förhoppningens vindar.

Terry_ gillar detta.
  8. Terry_

Mottagna gillanden:
    3 712
    Trofépoäng:
    2 117
    Fy fan vad fin helg med rött och Entrecoté. Jag är en köttälskare men har svårt för att få den att bli perfekt. Jag är ingen köksmästare skall du veta :D
    Hur länge har du varit spelfri?

Spelpaus är verkligen ett jättebra verktyg. Men jag var inte beredd att spärra mig tidigare. Var först tvungen att nå botten för att kunna börja min resa till att vara spelfri.

9. Pårättväg.

Pårättväg. Kunnig medlem - Trofépoäng: 287

Mottagna gillanden:
    125
    Trofépoäng:
    287
    Samma här vad gäller spel.
    Har varit spelfri i 200 dagar imorgon.

Det är egentligen inte så svårt att steka en köttbit. Googla eller testa så här.
    För en skiva på 2 cm:
    Värm olja och en stor klick smör i pannan.
    När smöret slutar fräsa lägger du i köttet.
    Stek 2-3 minuter på varje sida eller till köttsaft tränger ut. Du ser på färgen på saften hur blodig den är. Låt köttet först ligga framme nån timma så det närmar sig rumstemperstur. Ta av köttet och låt vila lie så får du en mör och god bit. Salta före stekning och peppra unser stekni gen så sliööer du får bränd smak på peoparn, om du inte gillar det flrstås ☺
    Köp svensk entrecote i hel bit när den är billig. Jag köpte för 169 kr/kg senast. Skär emot fibrerna så blir det bäst men även det kan du googla. Vill du testa dig fram så köp nötytterfile som oftast är billigare men väldigt mör.

Kimsan72 gillar detta.
  10. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 847

Mottagna gillanden:
    1 072
    Trofépoäng:
    847
    Tillägg öppna förpackningen samtidigt som du lägger fram det för att få rumstemperatur. Jag har fått lära mej av kötthandlarna i Stora Saluhallen att rått kött som inte är förpackat ska helt enkelt förvaras i kylen på en tallrik utan någon plast eller annat förpackningsmaterial på.

Kimsan72 gillar detta.

Dela sidan