Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag snusar på heltid. Händer jag tar en cigg men väldigt sparsamt.
Sen är jag tyvärr glad i "Det goda i livet" vilket inkluderar god mat och gott vin. God öl. Whiskey och konjak. Men jag dricker inte dagligen hehe. Inte ens varje vecka alltid utan när man gör något.
Spel var min akilleshäl. Men jag är glad i alkohol. Dock rimliga mängder och har turen att hantera det. Även om jag dricker ofta och även om jag älskar alkohol så blir jag aldrig full.

Gillade inte du att ta en näbb då och då? Har för mig jag läst att du skrivit det tidigare ;). Kanske inte så frekvent. Då är det väl okej, dock inte i svea rike

Har provat allting även på den fronten. Jag gillar ar dessutom mycket av det. Men ekonomin tillåter tyvärr inte det hahhahaa.

Men på frekvent basis är jag oerhört glad i alkohol. Märkligt att det inte blev ett beroende när spelet blev det...

Sen är man ju jävligt märklig som individ.
När man spelade kunde man smälla 100.000 på en kväll men man jagar priskillnader på 2-3 kronor när man handlar mjölk eller juice.
Rentav absurt.
Är det någon annan som också hanterar eller hanterade pengar på samma sätt?

När man spelade kunde man smälla 100.000 på en kväll men man jagar priskillnader på 2-3 kronor när man handlar mjölk eller juice.
Rentav absurt.
i can relate to that

Hur ser folks ekonomi ut nu i februari? Är det en "Bra" månad?

Får säga att det är en bra månad ja. Det finns pengar kvar efter räkningarna är betalda. Maken ska rotfylla en tand nu i februari också och trots det blir det ändå pengar över. Oerhört härlig känsla! För lite mer än ett år sedan hade jag panik över att inte kunna betala alla räkningar och en oförutsedd händelse fanns det inget utrymme för alls.

Hur ser det själv ut, Terry_?

Rentav absurt.

Jag va nära på att bli riktig torsk på Jack Vegas när man fick börja spela på dom. Då kunde jag vela mellan Heinz ketchup o Euroshopper, jag la alla mina pengar på krogen taxi o allt som kommer med det. Nu tycker jag inte krogen är så nice längre, ska va en uteservering eller en lugn pub. Går inte ens på Pub Anchor (hårdrockspub på sveavägen i sthlm) längre.

Kolla in min älskade lilla vovve som hela denna helgen har legat tätt intill mig... Han måste förstått hur febersjuk ja är... HUND = PURE LOVE ! ❤️

Bilagor

• E2F5BF3D-342F-4B19-A233-94A7CB92697F.webp
    E2F5BF3D-342F-4B19-A233-94A7CB92697F.webp
    525.5 KB · Visningar: 14
Mitt i allt elände så inser jag att jag har det bra.
På väg till tåget träffade jag en man som blev hånad av ett gäng ungdomar.
Jag fick sällskap med honom till tåget.
Hemlös sen 12 år pga att hustrun lämnade honom och han blev djupt deprimerad. Gav upp hus och tre barn.
Berättade om sitt liv på gatan och vilket helvete det var.
Idag var han på väg till ett härbärge i en annan stad men hade inte biljett till tåget och hoppades på tur att inte bli avslängd.
Jag köpte en biljett så att han kunde få sova inomhus i natt. Fick en kram när han gick av och med orden tusen tack var han borta.
Årets mest meningsfulla 50 kr.

Hemlös sen 12 år pga att hustrun lämnade honom och han blev djupt deprimerad. Gav upp hus och tre barn.
Idag var han på väg till ett härbärge i en annan stad men hade inte biljett till tåget och hoppades på tur att inte bli avslängd.
Jag köpte en biljett så att han kunde få sova inomhus i natt.

Brukar köpa en Situation sthlm då och då, sen slänger jag till en extra hundring. Visst är det härligt att hjälpa andra? :)

Ja Hon e underbar lilla Sigrid. Brukar följa med på Jakt också. Kan man inte tro när man ser den bilden. =)

Fett söt, hade på känn att du skulle ha en chiuaua. Ibland har jag skrämmande bra intuition 🙄

Hahaha.. ser han ut som de?! Han e ju mycket större... Han e faktiskt en blandning av Jack Russell & Chihuahua...

Det finns inget bättre än hundar. Det fungerar som terapi för mig, har också en liten rackare.
När man har en dålig dag så kommer han bara och lutar sitt ansikte mot ens ben och säger med sina ögon "Det löser sig"

Det finns inget bättre än hundar. Det fungerar som terapi för mig, har också en liten rackare.
När man har en dålig dag så kommer han bara och lutar sitt ansikte mot ens ben och säger med sina ögon "Det löser sig"

W O R D S !! Stämmer exakt. Min hund märker direkt när ja inte e mitt ”vanliga jag” och då följer han mig överallt, ligger tätt intill, etc... Dessa vovvar har ett sjunde sinne... Min vovve genererar lugn & harmoni för mig & många promenader... :)

W O R D S !! Stämmer exakt. Min hund märker direkt när ja inte e mitt ”vanliga jag” och då följer han mig överallt, ligger tätt intill, etc... Dessa vovvar har ett sjunde sinne... Min vovve genererar lugn & harmoni för mig & många promenader... :)

Önskar jag kunde ha djur (haft när jag var yngre), drömmen! Men ska försöka tillgodose det behovet på annat sätt.

Alltså ja bara måste säga att mina skulder är NOTHING mot att ligga deckad i feber frossa, värk i varenda del av kroppen & en hosta som gör att lungorna snart hostas upp...
Lägg sen till att ja e ensam hemma då dottern e i Dubai och jag har en liten vovve som pockar på uppmärksamhet och måste ut...
Detta känns värre än alla skulder på jorden... :(
Krya på sig!❤️ Själv är jag less på att det ”kräk” snöar!! Fast jag är norrlänning!!!

Krya på sig!❤️ Själv är jag less på att det ”kräk” snöar!! Fast jag är norrlänning!!!

Maggan, du får flytta ner till Malmö... ingen snö här & några plusgrader... :)
Tack för omtanken...förhoppningsvis mår ja bättre snart ❤️

Jag hatar också snö, det är nog största fördelen med Skåne, att man slipper snö som sen blir slask inom några timmar..

Jag köpte en biljett så att han kunde få sova inomhus i natt. Fick en kram när han gick av och med orden tusen tack var han borta.
♥️

:D Hoppsan, då har ja tydligen ytterligare ett missbruk... Jag spelade innan Farmville, men sedan 3 år, spelar ja Hayday istället... Jag har en gård med massa kossor, hästar, får & getter samt annat som ja matar och gör uppdrag... 😛
Ja vänner, för övrigt är jag normal :D😛

Ja Jisses vad man har suttit i timmar och vattnat och skördat och gjort uppdrag hahahha.... det hade verkligen ett terapeutisk verkan. Fast det var några år sedan nu för min del.
Jag har två beroenden: chocklad och bakelse och ett nytt beroende sen 1 år tillbaka som mer eller mindre är min enda avkoppling: Netflix och streama filmer och serier.

Har dämpat ångest med mat under de senaste åren, försöker bryta det nu... alla kläder är för små.

Jag är nog en av få här som har det mycket värre ställt nu 6 år senare än när jag började läsa och skriva här.
Man kan tycka att det borde gått mot det bättre hehe.

Ja Jisses vad man har suttit i timmar och vattnat och skördat och gjort uppdrag hahahha.... det hade verkligen ett terapeutisk verkan. Fast det var några år sedan nu för min del.
Jag har två beroenden: chocklad och bakelse och ett nytt beroende sen 1 år tillbaka som mer eller mindre är min enda avkoppling: Netflix och streama filmer och serier.

Har dämpat ångest med mat under de senaste åren, försöker bryta det nu... alla kläder är för små.

:D:D Hahaha, så Du har oxå spelat Hayday/Farmville?!
Ja, jag tycker de e rogivande att landa i soffan med ”paddan” om kvällarna & mata mina kossor, etc... ;)

Jag är nog en av få här som har det mycket värre ställt nu 6 år senare än när jag började läsa och skriva här.
Man kan tycka att det borde gått mot det bättre hehe.
Men det är på väg till det bättre! För varje dag som går kommer du närmare "det bättre"

:D:D Hahaha, så Du har oxå spelat Hayday/Farmville?!
Ja, jag tycker de e rogivande att landa i soffan med ”paddan” om kvällarna & mata mina kossor, etc... ;)
OM jag har spelat Farmville... gick till min gård direkt när jag kom hem från jobbet :D:D:D på den tiden hade jag bara 1 heltidsjobb.
Sen fastnade jag rejält för ett annat spel som jag inte minns namnet på... ngt liknande Farmville, man köpte höns för att få ägg, sålde äggen för att få muffins som man sen skulle lasta på en bil och åka och sälja. Men då och då kom det björnar som åt upp ens djur så det gällde att bura in björnarna... det var ett roligt spel men som sagt minns inte vad det hette. Man rensade hjärnan med dessa spel.

Men det är på väg till det bättre! För varje dag som går kommer du närmare "det bättre"

Det stämmer dock.
Jag tror slutet på 2019 kommer se MYCKET ljusare ut än slutet på 2017 exempelvis.
Men det kommer fortfarande kännas jobbigt med Blanco över 1.000.000 utan att äga någonting utav värde :(

OM jag har spelat Farmville... gick till min gård direkt när jag kom hem från jobbet :D:D:D på den tiden hade jag bara 1 heltidsjobb.
Sen fastnade jag rejält för ett annat spel som jag inte minns namnet på... ngt liknande Farmville, man köpte höns för att få ägg, sålde äggen för att få muffins som man sen skulle lasta på en bil och åka och sälja. Men då och då kom det björnar som åt upp ens djur så det gällde att bura in björnarna... det var ett roligt spel men som sagt minns inte vad det hette. Man rensade hjärnan med dessa spel.

EXAKT - man rensar hjärnan !!! :D Jag gick från Farmville till Hayday och där har ja stannat... Har en stor, fin gård med alla tänkbara djur & åkrar där ja odlar allt tänkbart, som ja sen ”säljer”.
Det är superkul :D

EXAKT - man rensar hjärnan !!! :D Jag gick från Farmville till Hayday och där har ja stannat... Har en stor, fin gård med alla tänkbara djur & åkrar där ja odlar allt tänkbart, som ja sen ”säljer”.
Det är superkul :D
Min yngsta spelade Hayday förut. Jag spelar inte längre utan när det finns tid att sitta ner så är det serier och filmer som gäller.
Njut av din fina gård :) Den kräver säkert mycket arbete :)

Min yngsta spelade Hayday förut. Jag spelar inte längre utan när det finns tid att sitta ner så är det serier och filmer som gäller.
Njut av din fina gård :) Den kräver säkert mycket arbete :)

Det gör Du rätt i... Serier/filmer är nog sååå avkopplande det med... :)

Det stämmer dock.
Jag tror slutet på 2019 kommer se MYCKET ljusare ut än slutet på 2017 exempelvis.
Men det kommer fortfarande kännas jobbigt med Blanco över 1.000.000 utan att äga någonting utav värde :(
Jag förstår det! Det är mkt att ha lån över 1 mille. Vad beräknar du att ha i månadskostnad totalt för dina lån när det blivit bättre? Det måste ändå vad lägre än att bettala av på alla sms och andra skitlån?
Tänker på när min sambo lånade hos Marginalen 100 000 kr, betalar 1119 kr varje månad... x 10 för en miljon blir det ca 12 000 kr i månaden. Hans ränta är på mellan 6-7%. Man kanske inte kan räkna rakt av så men vad jag försöker säga är att trots en sån hög belåning som du kommer ha så kan kostnaden per månad var lägre än vad du har idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp