Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det jag var inne på. Jag förstod det som att ALLA som jobbar på KFM skulle få kläder men då är det bara dom som är "på fält" ?

Nä det antar jag är utfolket men det är en ganska stor andel av de anställda

I och för sig bra att veta när man absolut inte ska låsa upp porten.

Jag räknar med att logotypen eller texten kommer vara så liten att den knappast syns.

Var till en för inte så länge sedan som vägrade öppna. Lite drygt

Jag räknar med att logotypen eller texten kommer vara så liten att den knappast syns.

Var till en för inte så länge sedan som vägrade öppna. Lite drygt
Man öppnar ju förstås om mötet är känt i förväg och man har hunnit ställa in de dyraste grejerna hos grannen.

Kanske skriver detta i fel tråd men, undrar syns en spelvinst någonstans säg att man vinner 25000kr på eurojackpot, lotto,keno eller någor sånt ?

Ja, eller så öppnar Kronofogden
I trots mot lagen, då?

"Behöver förrättningsmannen ha tillträde till utrymme som är tillslutet, får han låta öppna lås eller bereda sig tillträde på annat sätt. Han får dock ej bereda sig tillträde till bostad i innehavarens frånvaro annat än om underrättelse om tiden för förrättningen har sänts till innehavaren med posten eller lämnats på annat lämpligt sätt och det kan antagas att denne håller sig undan eller om eljest särskilda skäl föreligger."

Jag har Nordea som bank.

Väntar på en insättning. Går in på översikt och sen personkonto då ser jag min insättning med gröna siffror under reservationer.

Klickar jag på den står det såhär:

Bokföringsdag 21 september 2021
Räntedag 2021-09-22
Datum för kontohändelse 2021-09-21

Så när har man pengarna?

Jag har Nordea som bank.

Väntar på en insättning. Går in på översikt och sen personkonto då ser jag min insättning med gröna siffror under reservationer.

Räntedag 2021-09-22

Så när har man pengarna?
I morgon

Vad betyder räntedag?

Jag har Nordea som bank.

Räntedag 2021-09-22

Så när har man pengarna?
Imorgon :) har också Nordea. Såg till exempel redan igår med grönt att barnbidraget skulle koma idag. Så du bör ha dom 00:01

I see. Haft SEB innan, lite dålig på Nordea. Men är det midnatt dom kommer eller hur brukar det se ut?

I see. Haft SEB innan, lite dålig på Nordea. Men är det midnatt dom kommer eller hur brukar det se ut?
Jag brukar alltid få lönen barnbidrag osv straff efter 12. Med tanke på det står
Så borde det koma in efter 12 00:00-00:15

Men t.e.x när jag Tagit snabb lån osv och det ska koma "samma dag innan 17" som de brukar stå så brukade de alltid koma vid 12-3 men står ej sådär inann då med grönt.

Oj vad ni har skrivit här för fullt.... har varit borta i två dagar och redan 10 sidor att ta igen!
På tal om arbetskläder så är jag för skoluniformer, i alla fall fr mellanstadiet och uppåt. Tror det skulle ta bort en hel del ångest kring vilka kläder man själv har och vilka kläder andra har råd med. Det är faktiskt inte så farligt att ha skoluniform.

Jag tycker också skoluniformer vore en bra idé.

Jag tycker också skoluniformer vore en bra idé.
ja eller hur! Bara fördelar tycker jag i a f. De som är skeptiska till skoluniformer tycker säkert att man inskränker rätten att själv bestämma vilka kläder man bär.

ja eller hur! Bara fördelar tycker jag i a f. De som är skeptiska till skoluniformer tycker säkert att man inskränker rätten att själv bestämma vilka kläder man bär.
Tycker det är bra sålänge man får välja själv till exempel att vill tjejer ha byxor och tröja som killarna ska dom få det och inte måste ha kjol t.e.x.

Finns säkert barn familjer som inte har råd med nya kläder och Märkeskläder som vissa andra. Därför perfekt med skol uniform :)

Håller med! Nått vettigt skattepengen skulle gå till för en gångs skull haha.
Nu tänkte jag inte att det ska bekostas med skattepengar utan att föräldrar köper det. Tro mig, är helt säker på att många föräldrar skulle hellre köpa en uniform eller två istället för att ha ångest att inte ha råd med svindyra märkeskläder.
Jag är dock medveten om att den svenska skolan ska vara avgiftsfri så då kan man inte lägga den kostnaden på föräldrarna, eller?

Jag har Nordea som bank.

Räntedag 2021-09-22

Så när har man pengarna?
Såg så ut för mig förra veckan. Men fick pengarna under eftermiddagen trots det. Så kika om du fått dom.

Börsen ner över 2% idag! 😵

Idag är det på gränsen att arbetsgivaren får hosta upp för en jacka. Ska testa tvätta och se om det räcker...

Ajfan. Vad gjorde du för skitgöra idag som kanske kostar jackan?

Det händer ju att Kronofogden är inne där folk inte varit på månader. Städat är kanske inte det sista man gjorde innan man stack.
Kan finnas allehanda saker att få på kläder då.

I USA fortsätter raset....

Det är nog allt möjligt som spökar, allt ifrån konsekvenserna utav pandemin till kinesisk fastighetskrasch och centralbanker runt om i världen ska ska komma med utspel i veckan. Norge flaggar för höjd ränta som första rika land.

Oro för en kinesisk fastighetskrach. Ligger i räntefonder sedan början av september pga att det brukar vara oroligt på hösten…
Blev dags att se över pensionssparande med mera i kväll tydligen

Oj vad ni har skrivit här för fullt.... har varit borta i två dagar och redan 10 sidor att ta igen!
På tal om arbetskläder så är jag för skoluniformer, i alla fall fr mellanstadiet och uppåt. Tror det skulle ta bort en hel del ångest kring vilka kläder man själv har och vilka kläder andra har råd med. Det är faktiskt inte så farligt att ha skoluniform.
Håller verkligen med dig om Skol kläderna :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp