- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Här kommer ett riktigt bra tips
Har inte ätit på McDonalds på ett halvår
Gjorde det nu i veckan, beställde och åt 4 bett av en mcbearnaise, klarade inte av mer usch.
Vaknade på natten och gick på toa, rapade upp lite eftersmak av den otroligt äckliga burgarn att jag blev så äcklad att jag drog en rejäl spya
Så vidrig burgare fyfan
Beställ INTE den
Gjorde det nu i veckan, beställde och åt 4 bett av en mcbearnaise, klarade inte av mer usch.
Vaknade på natten och gick på toa, rapade upp lite eftersmak av den otroligt äckliga burgarn att jag blev så äcklad att jag drog en rejäl spya
Så vidrig burgare fyfan
Beställ INTE den
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag blev sugen på att prova den nu 
Jag älskar fan donken. Tycker det är så gott. Har lätt ätit 1000 cheesburgare i mitt liv

Jag älskar fan donken. Tycker det är så gott. Har lätt ätit 1000 cheesburgare i mitt liv

- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Tyckte den var helt OK. Föredrar både Phil's, Brödernas, Bastard, Max och BK framför McD men tyvärr är det den som ligger närmast och har bäst öppettider här, så då blir det en och annan McBearnaise på helgerna. Donken är för övrigt de enda som har Nuggets värda namnet.
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Usch @Kronofogden
Jag kan nog helt ärligt spy igen om jag försöker tänka på smaken
Bland det vidrigaste jag stoppat i mun
Jag håller med terry, antingen tar man Cheese eller bigtasty, bigtasty dressing är fantastisk till skillnad från jävla bearnaise
Jag kan nog helt ärligt spy igen om jag försöker tänka på smaken
Bland det vidrigaste jag stoppat i mun
Jag håller med terry, antingen tar man Cheese eller bigtasty, bigtasty dressing är fantastisk till skillnad från jävla bearnaise
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tyckte den var helt OK. Föredrar både Phil's, Brödernas, Bastard, Max och BK framför McD men tyvärr är det den som ligger närmast och har bäst öppettider här, så då blir det en och annan McBearnaise på helgerna. Donken är för övrigt de enda som har Nuggets värda namnet.
Tycker dom Bastard,Tugg e.t.c. har goda burgare, godare än Donken men tycker priserna är hutlösa på vissa av dom.
Sist jag käkade på Tugg gick notan på strax under 300:-
Jävligt saftigt för burgare+pommes+någon dippa + två läsk.
Det är 3-4 Bigmac och Co på Donken.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Sen kanske kötthalten i burgarna diffar lite. Kan tänka mig att Bastard o. dyl. har åtminstone 75 % kött i sina medan en Big Mac har runt 30 %
Dessutom kan man ta en bira till på de ställena. Det är bara McD på Arlanda som har öl.
Dessutom kan man ta en bira till på de ställena. Det är bara McD på Arlanda som har öl.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Pinchos däremot.
Som någon skrev utmärkt. McDonalds fast med finare inredning. 80-120kr per rätt (läs 20g mat). Du behöver 35 rätter för att bli mätt. Drinkarna är från kranen. Personalen är från cirkus scott.
Som någon skrev utmärkt. McDonalds fast med finare inredning. 80-120kr per rätt (läs 20g mat). Du behöver 35 rätter för att bli mätt. Drinkarna är från kranen. Personalen är från cirkus scott.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Och bara friterat äckligt skit på det. Riktiga pintxos som i Barcelona ska det vara.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Och bara friterat äckligt skit på det. Riktiga pintxos som i Barcelona ska det vara.
Om du någon gång har vägarna förbi Malmö borde du käka på Mando. Där snackar vi kvalité. Planka utav yttersta världsklass!
- Meddelanden
- 526
- Mottagna reaktioner
- 397
- Poäng
- 487
Tycker dom Bastard,Tugg e.t.c. har goda burgare, godare än Donken men tycker priserna är hutlösa på vissa av dom.
Sist jag käkade på Tugg gick notan på strax under 300:-
Jävligt saftigt för burgare+pommes+någon dippa + två läsk.
Det är 3-4 Bigmac och Co på Donken.
Tugg? Vad är det för restaurang?
Aldrig hört talas om. Men låter sjysst.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Finns i Stockholm,Göteborg,Malmö,Lund och Uppsala.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Carola sa upp försenad lägenhet – krävs på miljoner av Peab
”Ska jag lägga mig och ge upp?”
www.aftonbladet.se
Fy fan vad surt.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Här kommer ett riktigt bra tips
Så vidrig burgare fyfan
Beställ INTE den
Donkens burgare är inget vidare. Kanske duger till om man blir förelagd att halvsula om skorna.
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Donkens burgare är inget vidare. Kanske duger till om man blir förelagd att halvsula om skorna.
Funkar i emellanåt på vägen hem från flyg, stressig jobbdag eller så men den burgarn var bland det äckligaste jag smakat.
Föredrar riktigt lagat mat annars.
Och räkor, det är något speciellt med räkor
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det välkomnas. Jag tror att det delvis kan vara pga Corona då det för många visades vara överskuldsatt och när jobb försvann blev det uppenbart att man inte kunde betala på sina skulder.Det här känns klokt...
Insatser mot svår skuldsättning utreds
Hur kan så kallad överskuldsättning motverkas? Nu tillsätter regeringen en utredning.
”Regeringen tar frågan om överskuldsättning på stort allvar och har under senare år tagit en rad initiativ för att motverka överskuldsättning. Men utvecklingen visar att mer behöver göras”, skriver civilminister Lena Micko (S) i ett pressmeddelande.
Bland annat ska frågan om ett nationellt skuldregister utredas.
Kathrin Flossing, ordförande i Försvarsunderrättelsedomstolen och före detta riksdagsdirektör, ska undersöka hur allt för stora skulder kan undvikas och föreslå åtgärder. Utredningen ska vara klar den 3 maj 2023. (TT)
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Vad sysslar barnmorskorna med? Kräver 8000 mer i lön fast medellönen på sjukhuset i fråga är över 40 000. Dom vill alltså ha högre löner än ST-läkarna.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
I brevet kräver barnmorskorna på Sös löneförhöjningar på 8 000 kronor för barnmorskor med över 10 års erfarenhet i yrket, 6 000 kronor för barnmorskor med 6-10 år i yrket, 4 000 kronor för barnmorskor med 3-5 år i yrket och 2 000 kronor till dem med 0-2 år i yrket.Vad sysslar barnmorskorna med? Kräver 8000 mer i lön fast medellönen på sjukhuset i fråga är över 40 000. Dom vill alltså ha högre löner än ST-läkarna.
Barnmorskor på förlossningen gör ett fantastiskt jobb och ansvarar både över mammans och barnets liv under förlossningen… helt rätt att dom kräver högre lön och det hoppas jag dom får, fler barnmorskor måste tillsättas och det ska vara 1 bm per födande kvinna, läget i Sthlm är inte okej och känns inte tryggt för födande kvinnor… såhär var det förra gången jag skulle föda också, 2 förlossningar stängdes ned och mammor i det Sthlm blev skickade till andra städer. En BM utbildning är ändå 5 år och för det jobbet dom utför så borde dom få det dubbla i lön! Nu när jag ska få barn igen så är det samma visa igen.
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Och det här är lönestatistik från Saco, så mer än en ST läkare tjänar en BM inte.I brevet kräver barnmorskorna på Sös löneförhöjningar på 8 000 kronor för barnmorskor med över 10 års erfarenhet i yrket, 6 000 kronor för barnmorskor med 6-10 år i yrket, 4 000 kronor för barnmorskor med 3-5 år i yrket och 2 000 kronor till dem med 0-2 år i yrket.
Barnmorskor på förlossningen gör ett fantastiskt jobb och ansvarar både över mammans och barnets liv under förlossningen… helt rätt att dom kräver högre lön och det hoppas jag dom får, fler barnmorskor måste tillsättas och det ska vara 1 bm per födande kvinna, läget i Sthlm är inte okej och känns inte tryggt för födande kvinnor… såhär var det förra gången jag skulle föda också, 2 förlossningar stängdes ned och mammor i det Sthlm blev skickade till andra städer. En BM utbildning är ändå 5 år och för det jobbet dom utför så borde dom få det dubbla i lön! Nu när jag ska få barn igen så är det samma visa igen.
Barnmorskors lön
Rekommenderad ingångslön 34 650 kronor per månad.10 år efter examen är medianlönen på drygt 38 850 kr per månad.
20 år efter examen är medianlönen drygt 41 500 kr per månad.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
4.5 år är det väl? Varav 3 är till sjuksköterska.I brevet kräver barnmorskorna på Sös löneförhöjningar på 8 000 kronor för barnmorskor med över 10 års erfarenhet i yrket, 6 000 kronor för barnmorskor med 6-10 år i yrket, 4 000 kronor för barnmorskor med 3-5 år i yrket och 2 000 kronor till dem med 0-2 år i yrket.
Lätt att säga att län ska fördubblas, vad ska man dra ner på i stället då?
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Tycker inte deras lönekrav som barnmorskorna ställt nu är orimliga alls. 4,5, 5 år, inte speciellt stor skillnad va?4.5 år är det väl? Varav 3 är till sjuksköterska.
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
I mitt personliga tycke finns det massor med saker jag tycker man kan dra ner på. Vård och omsorg är väl väldigt viktigt att det fungerar eller ska det vara såna här kriser år efter år?4.5 år är det väl? Varav 3 är till sjuksköterska.
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
I mitt personliga tycke finns det massor med saker jag tycker man kan dra ner på. Vård och omsorg är väl väldigt viktigt att det fungerar eller ska det vara såna här kriser år efter år?
Ja det finns massor att dra ner på.
Inte hantverk dock,
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Ja massor…Ja det finns massor att dra ner på.
Inte hantverk dock,
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Jo det en viss skillnad.Tycker inte deras lönekrav som barnmorskorna ställt nu är orimliga alls. 4,5, 5 år, inte speciellt stor skillnad va?
Bra du tycker det, alla gör nog inte det.
Finns andra ganska kritiska yrkesgrupper som jag skulle prioritera högre.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Hantverk? Som i slöjd..?Ja det finns massor att dra ner på.
Inte hantverk dock,
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Det förstår jag eftersom du knappast behöver oroa dig över att föda barnJo det en viss skillnad.
Bra du tycker det, alla gör nog inte det.
Finns andra ganska kritiska yrkesgrupper som jag skulle prioritera högre.

- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Hantverk? Som i slöjd..?
Hantverkare mer som gubben som fixar ditt strömlösa kalla hus den 23 december
Killarna som fixar vattenförsörjningen på sjukhus, villor mm under årets alla dagar
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Slöjd var det bästa hantverksyrket som han kom på vet du.. allt för att du skulle känna dig liten och dum :/Hantverkare mer som gubben som fixar ditt strömlösa kalla hus den 23 december
Killarna som fixar vattenförsörjningen på sjukhus, villor mm under årets alla dagar
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Hantverkare mer som gubben som fixar ditt strömlösa kalla hus den 23 december
Förstår. Vad ska det dras ned på då?
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Nej nu hade du fel.Slöjd var det bästa hantverksyrket som han kom på vet du.. allt för att du skulle känna dig liten och dum :/
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Slöjd var det bästa hantverksyrket som han kom på vet du.. allt för att du skulle känna dig liten och dum :/
Tar sällan åt mig sen tror jag inte han mena något illa
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Förstår. Vad ska det dras ned på då?
Högre tjänster som inte har jätteansvar eller gör något speciellt vettigt
Kommer aldrig funka men det borde dras ner på
Sen om man kommer hem till en kund som tror ser eller klankar ner på en så tackar man för sig och fakturerar arbetstiden
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Typ chefer?Högre tjänster som inte har jätteansvar eller gör något speciellt vettigt
Kommer aldrig funka men det borde dras ner på
Sen om man kommer hem till en kund som tror ser eller klankar ner på en så tackar man för sig och fakturerar arbetstiden
Andra stycket förstår jag inte vad det var för något man drar ner på
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Typ chefer?
Andra stycket förstår jag inte vad det var för något man drar ner på
Andra stycket hör ihop med översta

Typ alla chefer på varenda avdelning,grupp mm
Tycker man ser sjukt många olika chefstjänster överallt
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Andra stycket hör ihop med översta
Typ alla chefer på varenda avdelning,grupp mm
Tycker man ser sjukt många olika chefstjänster överallt
Det skulle bli spännande med verksamheter utan någon ledning.
- Meddelanden
- 300
- Mottagna reaktioner
- 103
- Poäng
- 267
Det skulle bli spännande med verksamheter utan någon ledning.
Jag vet lasseman men tänker man så,
Hade varit kul med vattenläckor överallt, vattenbrist,elbrist och inget ljus eller värme, ingen som bygger hus,affärer,sjukhus,vägar mm
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Politiker
Som egentligen hör till med nedan,
Invandring - har jag absolut inget emot men en fördel är ju om Sverige kan hantera de tusentals människor som flyttar hit, språket, ev utbildning och arbete borde väl vara det viktigaste för att kunna acklimatisera sig i samhället och känna en samhörighet? Ja det tycker jag att Sverige kan dra ner på, även för flyktingarnas skull. Och säkerligen en stor kostnadsbesparing finns att hämta där.
Invandring - har jag absolut inget emot men en fördel är ju om Sverige kan hantera de tusentals människor som flyttar hit, språket, ev utbildning och arbete borde väl vara det viktigaste för att kunna acklimatisera sig i samhället och känna en samhörighet? Ja det tycker jag att Sverige kan dra ner på, även för flyktingarnas skull. Och säkerligen en stor kostnadsbesparing finns att hämta där.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
I brevet kräver barnmorskorna på Sös löneförhöjningar på 8 000 kronor för barnmorskor med över 10 års erfarenhet i yrket, 6 000 kronor för barnmorskor med 6-10 år i yrket, 4 000 kronor för barnmorskor med 3-5 år i yrket och 2 000 kronor till dem med 0-2 år i yrket.
Medianlönen för barnmorskorna på Södersjukhusets förlossningsklinik är 40 250 kronor i månaden, medellönen är 41 869 kronor.
Medianlönen för barnmorskorna på Södersjukhusets förlossningsklinik är 40 250 kronor i månaden, medellönen är 41 869 kronor.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Politiker
Vilka ska bestämma hur riket ska styras då? Dan Eliasson?
Nu är det ju region Stockholm som måste ta fram pengarna. Migration är ju en statlig fråga. Vad ska region Stockholm dra ner på?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.