- Meddelanden
- 30
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Förtydligar min fråga! Vilken bank / app är bäst? Gratis?
P.F.C har en duo-lösning.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Förtydligar min fråga! Vilken bank / app är bäst? Gratis?
Granskar är der ju skatteverket som gör, men uppgifterna kan användas för att utreda tillgångar.Någon som vet om kf granskar deklarationen om man har med dem att göra? Tänker om man haft vinst på tex krypto.
Bor bara en kilometer bort och åker förbi där ibland. Sjukt vad som händer i samhället.Kvinna och barn skjutna på en lekplats i lilla Eskilstuna. Fy fan alltså.
Annars finns det gratis juridisk rådgivning lite här och där.Har vi någon jurist här på forumet?
Vad är frågan? Kanske jag kan besvara.Har vi någon jurist här på forumet?
Jag bor i grannområdet. Gick förbi en skottskadad snubbe som låg på samma lekplats för en månad sedan.Kvinna och barn skjutna på en lekplats i lilla Eskilstuna. Fy fan alltså.
Jag bor i grannområdet. Gick förbi en skottskadad snubbe som låg på samma lekplats för en månad sedan.
att bolla pengar mellan olika krediter har jag och frugan kallat för ping pong.Saknar ett ord/begrepp för företeelsen när man ska mecka med sina skulder och fixa och trixa vilka som ska betalas och inte o s v. Finns ju sånt begrepp när det gäller skatter, skatteplanering. Finns det ngt motsvarande för det jag beskrev?
Tillsvidare kallar jag det för skuldeplanering eller skuldplanering. Nästan färdig med augustimånads skuldeplanering. Har lite mer utgifter denna månad så fick använda både Billhop och Billender för att få ihop det men måste pussla lite till.
Mitt förslag till ordet är: FrustrationSaknar ett ord/begrepp för företeelsen när man ska mecka med sina skulder och fixa och trixa vilka som ska betalas och inte o s v. Finns ju sånt begrepp när det gäller skatter, skatteplanering. Finns det ngt motsvarande för det jag beskrev?
Tillsvidare kallar jag det för skuldeplanering eller skuldplanering. Nästan färdig med augustimånads skuldeplanering. Har lite mer utgifter denna månad så fick använda både Billhop och Billender för att få ihop det men måste pussla lite till.
Ojdå!![]()
Danske Bank nollar lånen för 90.000 kunder
Storbanken Danske Bank ska enligt ett pressmeddelande på onsdagen nolla skulderna för 90.000 danska låntagare i banken. Kompensation till kunder som…www.di.se
Någon som kan kopiera in detta?
Helt sjukt ju. Tar man bara bort 90.000 skulder eller vadå?
Antagligen är det inte så många utanför det här forumet som skulle förstå innebörden av skuldplaneringatt bolla pengar mellan olika krediter har jag och frugan kallat för ping pong.
men skuldplanering var ett bra ord, det behöver jag ju göra inför mitt ping pong varje månad
Men efter att ha hållit på med det i flera år så insåg jag plötsligt att det inte fanns ett namn för det, eller inte som jag hört i a f.Det ena leder till det andraMitt förslag till ordet är: Frustration

En ordningsvakt har aldrig fått sitt förordnande återkallat på grund av skulder hos Kronofogden.Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf.
Men det kollas upp i samband med anställning/byte av jobb.En ordningsvakt har aldrig fått sitt förordnande återkallat på grund av skulder hos Kronofogden.
Finns inget krav på att man inte ska ha betalningsanmärkningar inom bevakningsföretag.Men det kollas upp i samband med anställning/byte av jobb.
Det finns krav hos olika bemanningsföretag att inte ha anmärkningar och därför tas det upplysning vid anställning.Finns inget krav på att man inte ska ha betalningsanmärkningar inom bevakningsföretag.
Bull.Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf.
Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".Bull.
Vet flera ordningsvakter med skulder och löneutmätning.
Finns även poliser i samma situation
Bemanning och bevakning är två skilda saker.Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".
Men sen när man redan är anställd och få anmärkning det är väl ngt annat, det uppdagas inte som vi nyanställning. Jag har själv blivit rekryterad av tre olika bemaningsföretag som alla tre har inhämtat kreditupplysningar för att kontrollera anmärkningar och skulder hos Kf.
Det finns bemaningsföretag som anställer ordningsvakter.Bemanning och bevakning är två skilda saker.
Länsstyrelsen kontrollerar väktare och polisen utbildar och förordnar ordningsvakter.
Ja. Och krögare. Och myndigheter. Det förändrar inte att man inte får ha betalningsanmärkningar för att få jobb.Det finns bemaningsföretag som anställer ordningsvakter.
Ja, det är det jag menar, att för vissa jobb får man inte ha betalningsanmärkningar.Ja. Och krögare. Och myndigheter. Det förändrar inte att man inte får ha betalningsanmärkningar för att få jobb.
Ordningsvakter och väktare får ha betalningsanmärkningar.Ja, det är det jag menar, att för vissa jobb får man inte ha betalningsanmärkningar.
Inte de jag jobbar med.Ordningsvakter och väktare får ha betalningsanmärkningar.
Ni lär inte ha väktare anställda, för det regleras i lag. Om ditt företag inte anställer ordningsvakter med betalningsanmärkning är det en policy, men det finns inget som reglerar det i lag.Inte de jag jobbar med.
Så är det nog. Det "Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf." var mer utformat som det skulle vara fakta.Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".
Men sen när man redan är anställd och få anmärkning det är väl ngt annat, det uppdagas inte som vi nyanställning. Jag har själv blivit rekryterad av tre olika bemaningsföretag som alla tre har inhämtat kreditupplysningar för att kontrollera anmärkningar och skulder hos Kf.
Ok men väktare och OV är inte samma sak.Ni lär inte ha väktare anställda, för det regleras i lag. Om ditt företag inte anställer ordningsvakter med betalningsanmärkning är det en policy, men det finns inget som reglerar det i lag.
Har jag aldrig påstått, tvärtom är jag väldigt noggrann med att använda korrekta titlar.Ok men väktare och OV är inte samma sak.
Jag har aldrig sagt ngt om väktare.Har jag aldrig påstått, tvärtom är jag väldigt noggrann med att använda korrekta titlar.