Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Alltså underbara ni! En konversation om skulder och bekymmer gick så fint över till en matkonversation där mattips utbyttes med en härlig entusiasm! Me gillart! Ha en fortsatt trevlig helg!

Håller med Dilbah... härliga Ni allesammans.... Cheers sweethearts ❤️

Jag var också en sväng på öl och whiskeymässan. Hittade Gin och Tonic för 40 spänn där inne. Galet bra. Trevlig jävla tillställning.

Hur klarar folk att ligga back månad efter månad när man har sålt allt och inte längre får lån och inte tjänar mer än den normala inkomsten?
Ligger back 15 000 varje månad nu ungefär, hur länge klarar man det utan att hamna hos inkasso? Jag måste betala av allt nu, jag har inte råd att ligga efter såhär mycket.
Det är ju så många lån, hade behövt betala av allt direkt så man inte riskerar att behöva låna pengar igen.

Fick in 837 kronor idag på tradera och så räknar jag ut att räkningar är 36 000 och jag får in 20 000. Kul, kan sälja saker och använda skatteåterbäringen men sen då? Behöva släppa något till inkasso som man får delbetala? Känns så himla skit att få skit när man har tagit tag i sin ekonomi för flera månader sen.

Senast ändrad:
Äntligen är vi igång Kimsan72! Känns som igår du här på forumet skrev att du inte visste hur du skulle göra, om du skulle göra något och titta nu <3
Underbart ju!

Dilbah - Håller tummarna för dig vännen <3

Äntligen är vi igång Kimsan72! Känns som igår du här på forumet skrev att du inte visste hur du skulle göra, om du skulle göra något och titta nu <3
Underbart ju!

Dilbah - Håller tummarna för dig vännen <3

E på Paddys ikväll - join meeee 😛

Kimsan!! St Patricks day imorgon på Paddys då jävlar ska det dansas!!!

Är det bra drag idag? regnar som fan ute

Jag brukar säga att husdjur är balsam för själen, har själv två katter på närmare 17 och 18 år. Men ikväll, ja det vette tusan. Hade kvar en burk coca cola som jag hade sparat (brukar inte dricka läsk speciellt ofta). Hällde upp läsken, går en halv sekund och ena kattskrället går fram till glaset och NYSER rätt i det. Tack för den! 😱

Hur mycket pengar har folk efter alla räkningar & röra sig med?

Vad behövs för ett skäligt liv egentligen? 7-8.000?

Nu när jag har inledande skuldsanering så ligger jag på runt 6500 men det beror på att dottern bor hemma och jag har underhåll för henne. Om ett år så blir det 4500.
Innan jag släppte allt så hade jag minus varje månad och fick ta lån för att betala lån samt till överlevnad.
Det är först nu jag vet hur icke skuldsatta har det med pengar över.

Beroende på månad och om vi slår ihop bådas inkomster så ligger vi på ca 7-10000 efter att alla räkningar är betalda. Ska även täcka om något oförutsett händer. Det kanske inte är jätteutsvävningar vi kan göra, men vi kan äta bra, unna oss något gott till helgen och med lite planering ta oss iväg och hälsa på hos övriga familjen som bor x antal mil härifrån.

Det är väl ändå helt OK? 10.000 efter skatt är ju till och med bra?

Det är väl ändå helt OK? 10.000 efter skatt är ju till och med bra?

Japp, men det är tack vare att vi är två och min man har betydligt högre inkomst än vad jag har och nyligen fått ökning av lönen (begärde omprövning av min sanering när vi fick besked om det). Hade jag varit själv under skuldsaneringen hade det så klart blivit kärvare. Men beror som sagt på vad det är för månad, vissa månader är det mindre. Och när jag räknar efter så ska det vara 6-10000, jag var lite för snabb med siffrorna.

In: 31000
Blanco ut: 11500
Huslån: 2000
Försäkringar: 2000
El/sopor/slamtömning: ca: 4000-5000
Telia:500
Internet: 500
Viasat: 600
Det blir runt 10000 kvar efter det, men bilkostnader, studielån, fackföreningsavgift och lite andra räkningar ska också betalas så det vet i sjutton vad som blir kvar egentligen.

Nu när jag har inledande skuldsanering så ligger jag på runt 6500 men det beror på att dottern bor hemma och jag har underhåll för henne. Om ett år så blir det 4500.
Innan jag släppte allt så hade jag minus varje månad och fick ta lån för att betala lån samt till överlevnad.
Det är först nu jag vet hur icke skuldsatta har det med pengar över.

Samma här, inte klokt hur man "lyckats" bolla för att hålla sig flytande. Visst är det en konstig känsla?

Samma här, inte klokt hur man "lyckats" bolla för att hålla sig flytande. Visst är det en konstig känsla?
Mycket konstig känsla.
Att bara betala hyra, el, telefoni, bredband och försäkringar och skuldsaneringen känns overkligt. Vid denna tiden på månaden började stressen med att försöka tänka ut en plan för att få ihop det, månad efter månad.
Det bästa jag gjort var att släppa.

Molly - 24.000 på ett år i försäkringar? Hur kommer det sig? Hur många bilar/villor/prylar har ni?

Hade rekommenderat dig även att säga upp Viasat och skaffa IP-TV.

Försäkringar bör du få ner till 1.000 i månaden.

Det hade gett er 1500 mer att leva för per månad om du bytte Viasat till IP-TV och såg över dina försäkringar :) Står till förfogande om du behöver hjälp i båda fallen :)!

Ska bli kul att se hur min situation ser ut där vid maj/juni.

Blancolån på kanske 20.000
Hyra 9200
Övrigt 3000

Det kan bli tufft alltså, jag måste i princip alltid ligga på en lön runt 40.000 netto för att kunna gå runt med marginal.

Vi hade ca 11.000 kvar när bolånet var betalt, sen skulle övriga räkningar betalas samt mat och bensin... Vi har levt väldigt snålt och dragit ner på det mesta. Det var en pärs men värt allt! Jag blev ju skuldfri snabbt :-)

Har mellan 15-20k kvar efter räkningarna är betalda. Är så skönt att äntligen ha pengar över. För 1,5 år sedan hade vi 4-5k kvar efter räkningarna var betalda men då fick vi alltid hoppa över någon räkning.

Vi är 5 i familjen och klarar oss gott med 9000 i månaden och sedan åker resten in på sparkontot.

Vi har ca 50tkr in och 22tkr i fasta kostnader (går upp till 24,5tkr fasta när jag får min leasingbil men har ny lön då också). 10tkr går till spar, och resten rörliga kostnader. Det som är kvar vid budgetslut, i vårt fall när barnbidraget kommer, skickas in på sparkontot. Att det finns pengar kvar, och att man lagt undan till spar, är en helt sjuk känsla! Som jag bollat med Ferratum och Viaconto, pytsa in och ta ut om vartannat, och på slutet när båda var maxade och jag inte hade någonstans kvar att gå när pengarna var slut...

Tack Terry!
Tyvärr bor jag i skogen som du vet och där får vi fortfarande hålla oss med modem och parabol. It sucks! Men försäkringarna är klart i överkant, det kan till och med handla något mer än det jag uppgav. Det som inte går att göra så mkt åt är ju gårdsförsäkringen, det finns ju skog som kan blåsa eller brinna ned. Men jag har en fabless för försäkringar som är ngt överdriven. Kanske behöver din hjälp snart

In ca 55000kr

Fasta kostnader: ca 16000 (hyra, el, tv, mobil, försäkringar, fack/a-kasseavgift, CSN, träningskort)

Plus just nu
- några bra lån
- en hel del hutlösa avbetalningsplaner
- försöker komma ikapp med sådant som släpar och riskerar uppsägning
- löser konstant ut något som gått till KFM

Inte mycket kvar i slutändan. Att bara ha fasta kostnader är min mentala målbild och det som gör att jag orkar med livet.

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.

...men vi ”brudar” går igång på smilisar & hjärtan.... hahaha :D

...men vi ”brudar” går igång på smilisar & hjärtan.... hahaha :D

Fått lära mig det av diverse flickvänner och andra tjejer man dejtat.

Bara för jag själv svarat ofta kort och utan smileys i sms. Så har dom upplevt mig ointresserad eller dryg. Blev lättare att använda smileys än att ta diskussionerna kring det :)

Ibland används det till och med jobb sammanhang idag. Förutom till kineser eller koreaner. Blodsugare är dom kunderna, bjuder du på godis tar dom inte en eller två utan allt.

Det har definitivt gått överstyr om man tror att diskussionen handlar om smileysar.

Nej men vissa skrivbenter upplever att han har en dryg ton, när han svarar på frågor som ställs i trådar. Är högst subjektivt, vad man själv gör det till.

Så kan det vara, jag refererade mest till att det är onödigt att påpeka hur man ska skriva sina inlägg särskilt om man inte mår bra eller befinner sig mitt i en kris oavsett vad skribenten bidrar med till detta forum. Ett ödmjukt förhållningssätt gäller alla.

Jag började få problem med spel för några år sedan och inte spelat på länge nu och tänker inte göra det heller!
Spelat i ca 2 år
Varför började man från början?
Ångar mig djupt!!

Så mycket jag ångrar också även om jag inte just spelat. Har också så mycket ångest och självhat pga det som varit men det går ju inte att backa tiden.
Vi får peppa varandra att se framåt ❤️

Senast ändrad:
Men kära ni....
Jag har ifrågasatt Lasseman men de inläggen modererades bort väldigt snabbt.

Ni ska vara medvetna om att man kan sitta på Kumla eller Hall och administrera/moderera en sida! Mååånga dömda som avtjänar har just detta som sysselsättning. Just say'n. Va kritisk.

Ta inte för givet att Lasseman arbetar på KF!
Om han gjorde detta skulle säkerhetsavdelningen där tveklöst spåra och ge konsekvenser.

Ifrågasatte hans ord och detta då efter trippel kontroll med KF, därefter togs mitt inlägg bort.

Med detta, ta ALDRIG för givet att en person är den han/hon utger sig för att vara i cybervärlden.

En tjänsteman har förhållningsregler och skulle aldrig riskera sin tjänst genom att moderera en sida som denna.

Nu åker jag väl ut härifrån;)

Tror inte det är där skon klämmer.
Snarare att beteendet inte stämmer överens med de telefonkontakter som folk har med KF, som är positiva.

Inläggen är kyliga, kalla utan någon som helst verklighetsförankring och ibland stämmer inte svaren med dubbel och trippelkontroll med KF live.
Tror en del följer sin intuition om att något är fel...INTE att det handlar om smileys.

Men kära ni....

Ni ska vara medvetna om att man kan sitta på Kumla eller Hall och administrera/moderera en sida! Mååånga dömda som avtjänar har just detta som sysselsättning. Just say'n. Va kritisk.

Om han gjorde detta skulle säkerhetsavdelningen där tveklöst spåra och ge konsekvenser.

Ifrågasatte hans ord och detta då efter trippel kontroll med KF, därefter togs mitt inlägg bort.

Med detta, ta ALDRIG för givet att en person är den han/hon utger sig för att vara i cybervärlden.

En tjänsteman har förhållningsregler och skulle aldrig riskera sin tjänst genom att moderera en sida som denna.

Vafan snackar du för skit, jag har suttit några gånger dock ej någon riksetta. Knappast så man har tillgång till nätet. Isåfall kraftigt begränsat med några få tillåtna sidor för att studera. Du snackar skit.

Vet inte riktigt vem av er alla här jag vill vända mig till.Jag känner så mycket för er alla som kämpar här.Läser här varenda dag.Jag skulle vilja sätta "likes" :):):):):):):):) på varenda kotte här,men ni är så många att jag blir alldeles överväldigad och får inte det till alls.Jag själv kämpar med min skuldsättning och just nu ser det inte bra ut.Just nu är det även ansträngd i mitt äktenskap, vi får se hur det blir. Hoppas nu att det blir bra för er övriga. Big pepp to you all :D :D :D .

Men kära ni....

Vad är ditt problem, ge fan i Lasseman jag tycker att han är helt okey.

Tjänstemän från KFM skriver bland annat även på Fattiga riddare och Flashback. Varför skulle de inte få göra det?

Tror inte det är där skon klämmer.
Snarare att beteendet inte stämmer överens med de telefonkontakter som folk har med KF, som är positiva.

Inläggen är kyliga, kalla utan någon som helst verklighetsförankring och ibland stämmer inte svaren med dubbel och trippelkontroll med KF live.
Tror en del följer sin intuition om att något är fel...INTE att det handlar om smileys.
Håller med fullt ut!❤️ O
:D Så Du e en ”bad boy”? :D😛
låter så!!

Tyvärr gör jag inte det. Finns många anstalter där Internet tillåts.
Det finns de som så klart inte har tillgång till Internet men det är beroende på säkerhetsklass och brott...

Vem som helst in sitta bakom tangenterna.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp