Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga.

Köpt 500 gram högrevsfärs i en sådan "korv" ni vet förpackad i plast.

Nu vill jag göra smashed burgare på det, aldrig gjort det tidigare på färs. Om man saknar en ett hamburgare stekjärn, hur gör jag burgarna som på hamburgarhaken?

Först rullar dom till en köttbulle och sedan, what to do?

En fråga.

Nu vill jag göra smashed burgare på det, aldrig gjort det tidigare på färs. Om man saknar en ett hamburgare stekjärn, hur gör jag burgarna som på hamburgarhaken?

Platta ut dem med något annat som är slätt, en kastrull kanske? tycker denna guide är rätt bra.

En fråga.

Ta en kastrull och tryck till. Se till att antingen smeta ut lite olja på undersidan av kastrullen eller lägg bakplåtspapper mellan kastrullen och köttet så att det inte klibbar fast i kastrullen.

Bra tips!

Tack till er båda.

Lägga gladpack på och banka och forma med händer funkar också bra. Glöm inte att krydda också, det är ju viktigare än hur de ser ut.

Skär en 100g skiva (eller valfri vikt såklart :D ) direkt från korven, ha en varm panna redo och tryck till med ett jämnt tryck samtidigt som det steker. Låt den gå i pannan så att burgaren får en schysst yta. salt och peppar, vänd den, lägg på ost, sätt en isbit i pannan och täck med lock, då smälter osten och blir perfekt

Skär en 100g skiva (eller valfri vikt såklart :D ) direkt från korven, ha en varm panna redo och tryck till med ett jämnt tryck samtidigt som det steker. Låt den gå i pannan så att burgaren får en schysst yta. salt och peppar, vänd den, lägg på ost, sätt en isbit i pannan och täck med lock, då smälter osten och blir perfekt

Hur gör du för att inte färsen ska "klistras" på pannan? Mycket olja eller?

Hur gör du för att inte färsen ska "klistras" på pannan? Mycket olja eller?
Högrevsfärsen har mycket fett i sig, så det räcker att dutta någon droppe av olja och gnid ut med papper, ha på hög värme, när det börjar ryka om pannan så är den good to go. Vanligaste felet man gör är att använda för kall panna, då kokar man köttet istället för steka :)
Sen har du som någon hade nämnt innan bakplåtspapper mellan tryckdonet och färsen.

Om det var hur man formar, så brukar jag forma med händerna, beroende på färs kan jag slå o en skvätt olja i färsen tillsammans med kryddor. Då räcker det med rätt lite fett i pannan sedan.
Stekte över öppen eld senast, gav väl ingen större smakskillnad, brände mig skapligt på den där j-a gjutjärnspannan när jag skulle få upp den från brasan, men burgaren smakade fint sen.

Normalläget är att man verkar i området/länet man utgår från. Undantag sker, ibland kanske det är närmare för någon annan, eller att det finns anledning att skicka någon pga speciell kompetens eller så, men det är sällsynt.
Jag är ursprungligen från en litet samhälle med kanske ett par hundra boende. Jag undviker så långt det går att åka till det området..

Jag känner mig inte jätterolig. Jag är lite extra vaksam bara.
Har ju hänt riktigt otrevliga saker historiskt. 2 döda och för några år sedan var ser någon sorts attack mot en bostad har jag för mig, minns inte exakt vad som hände.
Ja det är ett utsatt yrke, som tyvärr har blivit tuffare med tanken på att samhället blir mer farligt.

Ja det är ett utsatt yrke, som tyvärr har blivit tuffare med tanken på att samhället blir mer farligt.
Ibland tuffare, en del är bara glada att vi kommer och gör det vi ska.
Men vi har ju fått skyddavästar och det är väl av en anledning

Tänkte kolla om någon kunde svara på min fråga tänkte nu i juni ansöka om ett lån på 350 000kr när min anmärkning går ut 30 juni hur stor chans jag har att bli beviljad tänkte med dom lösa oxå ett lån på Thorn på ca 150tkr och min kreditscore ligger nu på 6.9% fast mina nya inkomst inte registrerad.

mina förutsättningar i juni
Inkomst 519 000kr
Underskott 22000kr
FF 3 ena går ut den 13 juni
Lån Thorn 150tkr

Någon som vet vad Verity är för bolag och för vem de driver in skulder ?
Finns väldigt lite info om detta bolag och min vän fick ränteuppgifter från dessa som idag plockades bort för att sen läggas till igen.

Någon som vet vad Verity är för bolag och för vem de driver in skulder ?
Finns väldigt lite info om detta bolag och min vän fick ränteuppgifter från dessa som idag plockades bort för att sen läggas till igen.

Exakt samma här.
Verity International AB, Alcoy AB, Albot Invest AB.

Får panik. Får man inte skatten nu? Ska man godkänna igen?

Min kompis ringde dit och de sa att hon måste godkänna igen och då kommer pengarna i juni.
Det kan ju i bland vara bra att få med i svaren att dom inte är helt säkra..

Han jag pratade med lät förtroendeingivande men såklart finns väl inga 100% garantier. Jag har räknat med dessa pengar i planeringen nu och även om jag inte står och faller med beloppet så vore det drygt om en sådan irriterande grej gör att jag måste planera om hela april.

Vad händer om båten inte säljs? Kostar rejält ha den i hamnen.

Det görs ett eller två försök till, sedan upphävs utmätningen.
Lite osäker på hur kostnaderna hanteras, om det faller på ägaren eller staten i fall den inte blir såld. Skepp är speciellt, inget jag utmätt någon gång, har hållit mig till båtar..
Efter hävd utmätning har jag svårt att se att de fortsatta kostnaderna hamnar på annat än ägaren

Inte ofta jag behöver köpa verktyg. Nu behöver jag ett tänkte att det ordnar sig. Jula eller Biltema brukar man kunna lita på Det gick att lita på dom även denna helg också.
Tyvärr får jag lita på Julabutiken typ 13 mil bort denna gång. Blir tydligen roadtrip i morgon bitti.

Inte ofta jag behöver köpa verktyg. Nu behöver jag ett tänkte att det ordnar sig. Jula eller Biltema brukar man kunna lita på Det gick att lita på dom även denna helg också.
Tyvärr får jag lita på Julabutiken typ 13 mil bort denna gång. Blir tydligen roadtrip i morgon bitti.
När ”glesbygden”visar sig från bästa sidan, bor själv med samma förutsättningar, och det är perfekt :tummen:.

När ”glesbygden”visar sig från bästa sidan, bor själv med samma förutsättningar, och det är perfekt :tummen:.

Jag kan inte riktigt påstå att jag bor i glesbygd. Jag har en Julaaffär ett par km bort, en till som det kanske är 8-9 mil till, fast åt andra hållet, inge av dessa hade, så det blir den ännu längre bort då..

Jag får nog se bägge de andra städerna. Läkemedel till barn fanns bara på ett apotek i närheten, och det var givetvis i den andra julaaffärstaden..

Lite intressant att delar omfattas av skuldsanering. Nu behöver hon hosta upp närmare 20000 i månaden samtidigt som skuldsaneringen, annars går skulden till indrivning med löneutmätning osv, då blir nog skuldsaneringen tuff att klara av.

Kunde inte läsa, betalvägg.
Vad exakt omfattas av skuldsanering?
Då kvinnan fått en skuldsanering hos Kronofogden behöver hon inte betala tillbaka hela beloppet. Istället för 379 317 kronor blir hon skyldig Försäkringskassan 297 324 kronor.

Jag gissar att hon fått inledande mitt under den period som är fel, då ingick det som utbetalats fel innan inledandet..

Snarare 25-27000 i månaden för att undvika kfm..

Då kvinnan fått en skuldsanering hos Kronofogden behöver hon inte betala tillbaka hela beloppet. Istället för 379 317 kronor blir hon skyldig Försäkringskassan 297 324 kronor.

Jag gissar att hon fått inledande mitt under den period som är fel, då ingick det som utbetalats fel innan inledandet..
Helt makalöst, hur f*n kan en utbetalning som är bedräglig omfattas av skuldsanering?

Helt makalöst, hur f*n kan en utbetalning som är bedräglig omfattas av skuldsanering?
Det är väl så enkelt att skulder som uppstår innan inledandet omfattas även om dom inte var kända.
Man kan köra på lite bedrägerier in i det sista, få skuldsanering beviljad och brottsoffren får glädjas över att hjälpa personen till ett skuldfritt liv.

Hur får man snabbast reda på om man fått betalningsanmärkning/utslag om man inte prenumererar på minuc och liknande tjänster?

KFM visste nog inte vad beloppet hon skulle betala Försäkringskassan gällde och dom (FK) hade säkert inga invändningar i processen.

KFM visste nog inte vad beloppet hon skulle betala Försäkringskassan gällde och dom (FK) hade säkert inga invändningar i processen.
Nej det visste inte kfm. Inte fk heller. Inte någon annan heller, eftersom dom verkar kommit på fusket efter hon fått skuldsanering.
En skuld som ingen vet om blir det ju svårt att invända i skuldsaneringen om

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp