Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är det någon som har kontakt med @Zedred ?
@Zedred hur mår du ?

Exakt. Jag undrar även vad som har hänt med @Helmer ...
Helmer var oerhört aktiv här på forumet under våren/sommaren. Satt med skulder i miljonklassen pga spel. Släppte allt i våras och väntade på utmätning...
Jag kan förstå om engagemanget ebbar ut här ute, men att gå från att ha varit oerhört engagerad till att helt försvinna här ifrån genererar ett orosmoment hos mig. Helmer har inte synts till alls sedan den 17:e juli...
HELMER VAR ÄR DU?!?!

Hur ska ni fira nyår gott folk? Hemma med familjen? Jobbar ni? Resa? Sova igenom det?

Har en liten vovve som hatar nyår i Malmö så han får passning i år 00.00 stängs han in i sovrummet med skön musik i bakgrunden :D

Firar nyår hemma, ensam som den introverta men muntra Molly jag ändå är. Jag har champagne och chips, så det är inte ett dugg synd om mig! Är som vanligt utarbetad och saknar inte sällskap. Har några inbjudningar men stannar på gården, jag trivs bäst här (tjuren Ferdinand typ). Jag älskar livet, men blir uttröttad av för mycket väsen/drag. Gott Nytt År till er alla!!!

Firar med ungarna och försöka släppa oron som varit det här året och sikta på att ta nya tag. Katterna är inte så glada i raketerna som brukar vina utanför fönstrena men det ska nog gå bra i år. Inte precis så att vi kommer att så på Möllevången eller Stortorget med de och ungarna när det smäller:D

Firar med ungarna och försöka släppa oron som varit det här året och sikta på att ta nya tag. Katterna är inte så glada i raketerna som brukar vina utanför fönstrena men det ska nog gå bra i år. Inte precis så att vi kommer att så på Möllevången eller Stortorget med de och ungarna när det smäller:D
En till Malmöbo ser jag.

Firar nyår hemma, ensam som den introverta men muntra Molly jag ändå är. Jag har champagne och chips, så det är inte ett dugg synd om mig! Är som vanligt utarbetad och saknar inte sällskap. Har några inbjudningar men stannar på gården, jag trivs bäst här (tjuren Ferdinand typ). Jag älskar livet, men blir uttröttad av för mycket väsen/drag. Gott Nytt År till er alla!!!

Bor du på landet på en gård?
Fan vad häftigt!!

Det är jävligt synd att vi alla här har stor anledning till att vilja vara "anonyma" skulle gärna haft flera av er på Facebook och till och med tagit en öl med.
Tycker många av er har så sjukt spännande jobb,liv,intressen :D
Detta måste vara Sveriges häftigaste forum trots alla bekymmer vi går igenom.

Så olika åldrar,bakgrunder,jobb,intressen men ändå något som förenar oss.

För er som tidigare fördrivit tiden på spel men nu slagit över till Netflix - Se den nya serien där som dom la upp igår "You"
Verkar sjukt lovande på avsnitt 3.

För er som tidigare fördrivit tiden på spel men nu slagit över till Netflix - Se den nya serien där som dom la upp igår "You"
Verkar sjukt lovande på avsnitt 3.

Jag går igång på MORD ! Kollar mord dokumentärer på Netflix så fort tillfälle ges ... Vilken diagnos ges jag för det? Ibland blir ja allt litta orolig... :D😛

”Marcella” e oxå riktigt bra ! :)

Jag går igång på MORD ! Kollar mord dokumentärer på Netflix så fort tillfälle ges ... Vilken diagnos ges jag för det? Ibland blir ja allt litta orolig... :D😛
”Marcella” e oxå riktigt bra ! :)

Jag älskar med True Crime - Se Staircase Kimsan!!!

Terry: Japp, bor i min gamla släktgård. Den är en del till mina blancolån, men inte allt. Håller med om att det är intressant att läsa om alla oss olika, men ändå lika människor, här på forumet! Allt gott!

Kimsan: Jag älskar hästar men just nu har jag inga (stallet står tomt). Hade två för några år sedan, men den äldsta dog, 21 år gammal och då lämnade jag bort shettisen till en ponnytavande liten tjej. Om framtiden är snäll med hälsa och ekonomi hoppas jag på liv i stället igen!

Kimsan: Jag älskar hästar men just nu har jag inga (stallet står tomt). Hade två för några år sedan, men den äldsta dog, 21 år gammal och då lämnade jag bort shettisen till en ponnytavande liten tjej. Om framtiden är snäll med hälsa och ekonomi hoppas jag på liv i stället igen!

Är det inte jävligt läskigt att bo själv på en gård?
Hade en polare som gjorde det i Halland, familjen var på helspänn varje gång en bil körde in på deras gård som dom inte kände igen.
Fast det är klart, sådant händer väl inte ofta kanske.

Terry: Haha, lite huvudet på spiken- det är lite läskigt, men nu har jag en hyresgäst också så det är lite liv och rörelse tack vare honom. Har ett synligt grannhus också och där är nästan alltid någon hemma. Jag har vant mig, kan jag säga, men visst är jag uppmärksam på ovälkomna bilar. Det blir till att försvara sig om det behövs. Typ anti-akut-sjukvård!

Min polare bodde HELT ödsligt, närmsta granne 1 kilometer. Mitt ute på landet hahaha. Sov en gång hos honom jävlar så fort jag hörde något blev jag livrädd.
Hört för många dokumentärer om bönder och dylikt som fått oväntat besök hahaha.
Jag hade haft hundar om jag bott så :D!

Min polare bodde HELT ödsligt, närmsta granne 1 kilometer. Mitt ute på landet hahaha. Sov en gång hos honom jävlar så fort jag hörde något blev jag livrädd.
Hört för många dokumentärer om bönder och dylikt som fått oväntat besök hahaha.
Jag hade haft hundar om jag bott så :D!

Hahaha...that’s funny :D! Ja tänkte nämligen direkt på SPÖKEN när @Mollymunter skrev att hon bodde på sin ”gamla släktgård”. Jag är fruktansvärt rädd för spöken & annat övernaturligt, inte minst i kombo med ett ödsligt boende in the middle of nowhere... Ja hade nog dött av skräck!

För några år sedan skulle ja passa 2 släktingars barn som bodde mitt ute i skogen utanför Vollsjö. Ja hade bestående hjärtklappning & de stackars barnen fick själva gå ut med hundarna på kvällen, för ja va fööööör rädd... :(

Kimsan72: Haha! Spöken kan man ju gör business på, dock så framstår inte detta hus som särskilt spöklikt men jag kan ju pimpa till det lite. Seanser och Birkan Tore och vips är blancolånen avbetalda. Får förresten spöklika mejl i min e-post, det är några som kallar sig för Vivus och Ferratum som vill att jag ska låna pengar av dem. Och nu Kimsan72, nu pratar jag verkligen om skräck! Happy New Year!

Kimsan72: Haha! Spöken kan man ju gör business på, dock så framstår inte detta hus som särskilt spöklikt men jag kan ju pimpa till det lite. Seanser och Birkan Tore och vips är blancolånen avbetalda. Får förresten spöklika mejl i min e-post, det är några som kallar sig för Vivus och Ferratum som vill att jag ska låna pengar av dem. Och nu Kimsan72, nu pratar jag verkligen om skräck! Happy New Year!

Hahaha...:D:D:D härligt att de inte e värre än så, även då jag kan hålla med om liknelsen mellan riktiga spöken och den skräck som det innebär är nästintill jämlik med Ferratum och Vivus mailen... Den förstnämnda får även jag återkommande mail ifrån och jaaaaaa, det vänder sig i magen på mig då... :mad:

Åt på Pinchos nu, fy fan vad ovärt pengarna. Borde lagt det på att betala av min credway räkning istället.

Det värsta med detta låneträsket med SMS-Lån/kredit/Blancolån. Jag har helt tappat greppet om vad det är jag har och hur mycket. Vem jag har lån hos och vilket belopp.

Har någon ett bra tips hur jag kan strukturera upp det här så att jag kan anteckna det eller skriva ner det / dylikt?

Jag har MacBook Air så det är inte så jävla lätt att hantera Excell och så. Om någon har bra tips hur jag ska göra för att få bukt på det här eller har en bra sida man kan spara enkelt i så hade jag uppskattat det.

Det jag efterfrågar är alltså helt enkelt att kunna föra in alla mina kreditgivare/belopp/avbetalning och sedan enkelt kunna få kontroll på det.
Har stora lån på Balanzia,Nystartfinans,Santander,Goodcash,
Har en kredit på Euroloan och Klarna.
Har Inkassoavbetalning på Alektum och Intrum Justitia.
Har Smålån på : Fairlo,Credigo,Credway,Medellandelån,Nätlån,38:an,Extrakredit,Creditstar,Easycredit,NanoKredit,

Skojar Du - I LOVE PINCHOS !!!
...men testa Restaurang Nils en kväll - Slottsstadens nya innerestaurang!! :)

Är det den på typ hörnet? Precis när man går över övergångsstället ifrån Kronprinsen? Fruktansvärt mysigt att sitta där på sommaren men har aldrig ätit där bara druckit en bier och tittat på folk :D

Några av mina finaste minnen ifrån livet har jag när jag bodde i Fågelbacken där vid den parken (Heter väl Rönneholmsparken?) sjukt jävla mysigt område

Är det den på typ hörnet? Precis när man går över övergångsstället ifrån Kronprinsen? Fruktansvärt mysigt att sitta där på sommaren men har aldrig ätit där bara druckit en bier och tittat på folk :D

Några av mina finaste minnen ifrån livet har jag när jag bodde i Fågelbacken där vid den parken (Heter väl Rönneholmsparken?) sjukt jävla mysigt område

Typ hörnet därefter, på Regementsgatan, men du har rätt och sen dom bytte ägare är det EXCELLENT !
Japp, Rönneholmsparken it is, men de tillhör Slottsstaden och där bor jag!
Fågelbacken är området som ligger på samma sida som just Kronprinsen... ;)

Ps. Det var alldeles i närheten av just Rönneholmsparken som ännu en explosion skedde i natt... det börjar krypa nära inpå mig nu :mad::mad:

Senast ändrad:
Det small dock igår hos er också, en explosion mitt i Slottstaden hör inte till vanligheterna :( Hörde du det?

Det small dock igår hos er också, en explosion mitt i Slottstaden hör inte till vanligheterna :( Hörde du det?

Ja la precis till det i min text här uppe... :( Ja, i detta området har man alltid känt sig säker...men nu börjar det krypa nära inpå här oxå... :( Nope, ja hörde inget... Säkert en ”lyxlägenhet” som Malmö Stad har gett till någon kriminell, som de har stått mycket om i media på senare tid att dom gör... :mad::mad:
Ikväll ska vi ner till Bakfickan för ett glas vin... ;) Hoppas ja kan ”krypa” säkert hem sen...

Någon som har löneutmätning som kan förklara varför det inte delats ut något till skulderna än?
Utmätningen är gjord men inget har delats ut till skulderna.
Räntan har däremot tickat på så skulden är aningen större..
Är det kanske för att alla hos fogden är på semester?

Då har Ni varit på fel Pinchos, för den jag har varit på; har de varit gottigott... :D

Menar mer att man måste beställa så jävla många rätter för att bli mätt :D Dyrt blir det också!

Såg att det var på tapeten lite och är nyfiken. Senast jag var i Malmö var år 2014 och tyckte då att såväl staden som nattlivet var jävligt kul. Lite annorlunda med metallbågar för att gå in på klubben, ett slagsmål mot en hop invandrarungar (typ 10st) som inte fattade att jag och en kollega hade ytterligare tio kollegor som stod lite bakom oss :D men i övrigt var det en jävligt trevlig helg.

Men åter till frågan. Hur är det egentligen att bo i Malmö? På flashback får man bilden av att det är rena krigszonen medan politikerna beskriver det som Nangijala. Det naturliga är väl att anta att det är någonstans mellan de båda men jag hör gärna från er.

Det beror på, verkligen.
Var du befinner dig alltså. Promenerar du i områden som Limhamn,Slottstaden,Bunkeflo,Höllviken,Västrahamnen,Gamla Väster.
Ja då är det hur lugnt som helst. En rik klienten bor där och folk har duktigt med pengar. 80% utgörs utav svenskar eller väldigt intrigerade invandrare som är utbildade och/eller har bra jobb. Det är liksom high life.

Vistas du däremot i Krokbäck,Holma,Lindängen,Nydala,Rosengård,Hermosdahl ja då kan inte en jävel svenska om dom är 50+, det är sopor på gatorna, bilar kör runt med tonade rutor, du får inte kvitto någonstans, du kan se folk slåss random, mopeder kör på gräsplättar och cykelbanor, kamphundar är fria, du ser skotthåll på dörrarna, du ser bilar uppbrunna...Du lär inte åka ill ut men det ser så jävla sunkigt ut.

Sen är problemet att Malmö är en SJUKT liten stad, du kommer ifrån stans värsta ghetto till rikaste delen på 2 minuter med bil och 7-8 med cykel. Vi har inga förorter så allt känns nära. Dessa politiker i Sverige är lögnare och hycklare. Hade dessa områden varit en utopi så hade dom bott där själva - det gör dom aldrig :)

Någon som har löneutmätning som kan förklara varför det inte delats ut något till skulderna än?
Utmätningen är gjord men inget har delats ut till skulderna.
Räntan har däremot tickat på så skulden är aningen större..
Är det kanske för att alla hos fogden är på semester?
Det tar lite tid innan det delas ut, handläggningstiderna står på kfm sida.
Räntan regleras från den dagen pengarna kommer in till kfm så det behöver du inte tänka på :-)

Det beror på, verkligen.
Var du befinner dig alltså. Promenerar du i områden som Limhamn,Slottstaden,Bunkeflo,Höllviken,Västrahamnen,Gamla Väster.
Ja då är det hur lugnt som helst. En rik klienten bor där och folk har duktigt med pengar. 80% utgörs utav svenskar eller väldigt intrigerade invandrare som är utbildade och/eller har bra jobb. Det är liksom high life.

Vistas du däremot i Krokbäck,Holma,Lindängen,Nydala,Rosengård,Hermosdahl ja då kan inte en jävel svenska om dom är 50+, det är sopor på gatorna, bilar kör runt med tonade rutor, du får inte kvitto någonstans, du kan se folk slåss random, mopeder kör på gräsplättar och cykelbanor, kamphundar är fria, du ser skotthåll på dörrarna, du ser bilar uppbrunna...Du lär inte åka ill ut men det ser så jävla sunkigt ut.

Sen är problemet att Malmö är en SJUKT liten stad, du kommer ifrån stans värsta ghetto till rikaste delen på 2 minuter med bil och 7-8 med cykel. Vi har inga förorter så allt känns nära. Dessa politiker i Sverige är lögnare och hycklare. Hade dessa områden varit en utopi så hade dom bott där själva - det gör dom aldrig :)

Att politikerna är as är vi överens om, inget snack.

Tack för svaret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp