• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Ha ha ha... No shit! :facejoy::facejoy:

Floppen, minns jag fel månne...men jag vill minnas att Du genomgått skuldsanering och att Du besvarade frågor gällande om det var ”enkelt” att få ta nya lån, krediter när skuldsaneringen va avslutad...?!

Jag vill minnas att du svarade att Du t.o.m blev erbjuden lån hos bolag som hade ingått i din skuldsanering ?

Minns jag korrekt & varför jag undrar är för diskussionen var uppe för några veckor sedan då @Ny2018 hade hört att det kunde vara typ kört att få t.ex bolån efter avslutad skuldsanering... :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Hur fan får man överskott på kapital? Underskott är betald ränta men överskott.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Floppen, minns jag fel månne...men jag vill minnas att Du genomgått skuldsanering och att Du besvarade frågor gällande om det var ”enkelt” att få ta nya lån, krediter när skuldsaneringen va avslutad...?!

Jag vill minnas att du svarade att Du t.o.m blev erbjuden lån hos bolag som hade ingått i din skuldsanering ?

Minns jag korrekt & varför jag undrar är för diskussionen var uppe för några veckor sedan då @Ny2018 hade hört att det kunde vara typ kört att få t.ex bolån efter avslutad skuldsanering... :(

Du minns helt rätt Kimsan. Jag har genomgått skuldsanering och har efter avslutad sanering blivit erbjuden både kreditkort och lån av de som ingick i saneringen. Sökte ett blancolån via Lendo och fick väldigt bra erbjudanden. Fick en ränta på 3,85% vilket jag tyckte var helt okey. Flera andra erbjudanden låg däromkring. Nu håller jag mig förutom det lånet utanför lånekarusellen och det känns jäkligt skönt.

Med tanke på mina erfarenheter kan jag inte tänka mig att det skulle vara annorlunda gällande bolån. Det borde snarare vara enklare med tanke på att man har bostaden som säkerhet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Du minns helt rätt Kimsan. Jag har genomgått skuldsanering och har efter avslutad sanering blivit erbjuden både kreditkort och lån av de som ingick i saneringen. Sökte ett blancolån via Lendo och fick väldigt bra erbjudanden. Fick en ränta på 3,85% vilket jag tyckte var helt okey. Flera andra erbjudanden låg däromkring. Nu håller jag mig förutom det lånet utanför lånekarusellen och det känns jäkligt skönt.

Med tanke på mina erfarenheter kan jag inte tänka mig att det skulle vara annorlunda gällande bolån. Det borde snarare vara enklare med tanke på att man har bostaden som säkerhet.

Tack för Ditt svar & att jag mindes rätt :facejoy:!
Det måste vara helt ljuvligt underbart att ha kommit ur tunneln och sitta på en grön kvist igen... :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Du minns helt rätt Kimsan. Jag har genomgått skuldsanering och har efter avslutad sanering blivit erbjuden både kreditkort och lån av de som ingick i saneringen. Sökte ett blancolån via Lendo och fick väldigt bra erbjudanden. Fick en ränta på 3,85% vilket jag tyckte var helt okey. Flera andra erbjudanden låg däromkring. Nu håller jag mig förutom det lånet utanför lånekarusellen och det känns jäkligt skönt.

Med tanke på mina erfarenheter kan jag inte tänka mig att det skulle vara annorlunda gällande bolån. Det borde snarare vara enklare med tanke på att man har bostaden som säkerhet.
Lite nyfiken, varför tog du lån efter din skuldsanering ?
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Tack för Ditt svar & att jag mindes rätt :facejoy:!
Det måste vara helt ljuvligt underbart att ha kommit ur tunneln och sitta på en grön kvist igen... :)

Du ser, seniliteten har inte slagit till än! ;):facejoy:

Ja, det är väldigt skönt att ha kommit ut på andra sidan. Saneringen var bitvis tuff, men det var tiden innan den som var värst. Först att jaga lån på lån för att klara sig lite till och sedan när allt rasade den rackarns löneutmätningen. Värst var betalningsanmärkningarna som ställde till det ordentligt.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Lite nyfiken, varför tog du lån efter din skuldsanering ?

Syftet var att skaffa en bil, ny säng och lite annat som varit eftersatt på grund av flera års ekonomiskt obestånd. Det fanns liksom inte särskilt mycket utrymme för något sådant tidigare. Innan lånet gjorde jag en strikt budget som jag följer till punkt och pricka och det fungerar alldeles utmärkt för mig. Att låna till rätt saker är inte farligt. Tricket är att inte överbelåna sig och att hålla utgifterna under inkomsterna och att vara ärlig mot sig själv. Då fungerar det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Kan det vara något mer än dessa tre exempel skriver?
Såld lägenhet med vinst? Arv? Bonusar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp