• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 831
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Gör ni ny månadsbudget nu när det är nytt år? Jag påbörjade en kladd och inser nu när jag ser siffrorna i skrift vilken skillnad det kommer att bli från och med april!
I januari får jag 2000 kr kvar till mat och allt annat när alla räkningar är betalda (inkl de jag ligger efter med förutom skuldsaneringen förstås). Sen får maken in en liten lön med. I feb-mars blir det väl ca 6000 kvar. I april har jag räkningar för ca 15500 och allt annat får jag behålla, dvs ca 24000 kr. Så nu undrar jag vad som är normalt att budgetera för mat?? Har ju liksom fått ta vad som blir kvar och rätta mig efter det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Är det dyrt att slipa om ett golv i ett vardagsrum? Vad kan det tänkas landa på? Försäkringen tar inte normalt slitade tydligen...
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Det är lite läskigt att dra runt ett dyrt liv. Allt funkar så länge hälsan och arbete finns men får panik när jag tänker tanken på vad som skulle hända vid sjukskrivning eller arbetslöshet. Om jag jobbade som en galning skulle jag kunna lösa det mesta på 1,5 år i princip själv men vet ju att då kommer jag krascha. Så försöker ta det lugnt, jobba lagom och träna lagom, sova och allt sånt för att inte hamna i ohälsa. Men det vore så skönt med ett blankt papper. Känns fan som ett korthus jag/vi byggt min karl och jag. Nu är allt på plats på något sätt, efter alla dessa år med slit. Vi blev föräldrar i tonåren och nu ser allt jävligt bra ut utifrån, fasiken vad bra vi lyckats. Men vi har lånefinansierat lite väl mycket. Nåväl, en dag i taget liksom. Jobba, hålla oss friska och uppfostra barnen bättre än vad vi är haha.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp