• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Kvällen räddad. Kollega tagit första sprutan och har fått feber. Oturligt nog skulle just hen göra avhysningar i morgon. Vips hamnade det i min ryggsäck, får åka in på kontoret i kväll och leta akter och läsa in vad som ska göras varifrån. Hade inte riktigt tid med detta i min planering..

Frågan är om livet är värst för dig, den febrige kollegan eller de som ska avhysas?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Kvällen räddad. Kollega tagit första sprutan och har fått feber. Oturligt nog skulle just hen göra avhysningar i morgon. Vips hamnade det i min ryggsäck, får åka in på kontoret i kväll och leta akter och läsa in vad som ska göras varifrån. Hade inte riktigt tid med detta i min planering..

Eloge till dig (er som jobbar med detta). Är du aldrig rädd på ditt jobb? Även efter besök hos någon kan jag tänka mig att den man var hos inte är jätteglad.
Hade varit nojig som attan och gått och sett mig bakom ryggen eller trott någon står utanför fönstret och tittar in när mörket faller på. :eek::facejoy:

Även fast det inte är du som skrivit lagarna så tror väl de allra flesta att det är just DU som sett till så det blivit som det blivit för den/dom du besöker.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Frågan är om livet är värst för dig, den febrige kollegan eller de som ska avhysas?

Det finns nog olika ingångsvärden, ingen tycker nog att något är särskilt roligt i det här sammanhanget.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Eloge till dig (er som jobbar med detta). Är du aldrig rädd på ditt jobb? Även efter besök hos någon kan jag tänka mig att den man var hos inte är jätteglad.
Hade varit nojig som attan och gått och sett mig bakom ryggen eller trott någon står utanför fönstret och tittar in när mörket faller på. :eek::facejoy:

Även fast det inte är du som skrivit lagarna så tror väl de allra flesta att det är just DU som sett till så det blivit som det blivit för den/dom du besöker.

Jo det har hänt, ibland får man backa och eventuellt göra omtag och ta med polis nästa gång, så får dom hantera personen/personerna så kan vi göra det uppdrag vi har.
Det finns nog säkerhetsarrangemang att ta till som matchar det mesta, men då gäller det att ha koll innan såklart.

Det brukar ofta gå att enas kring att det mesta är postnords fel..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Vet inte om någon kan svara på denna frågan. Men har en laptop utan cd-spelare. Har en del gamla pc-spel som jag vill spela igen. Kan man köpa en extern cd-spelare? Finns en del men vet inte om det gäller pc-spel? Står dvd, dvd-brännare o cd m.m.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Vet inte om någon kan svara på denna frågan. Men har en laptop utan cd-spelare. Har en del gamla pc-spel som jag vill spela igen. Kan man köpa en extern cd-spelare? Finns en del men vet inte om det gäller pc-spel? Står dvd, dvd-brännare o cd m.m.

De flesta dvdläsare måste nog fixa en cd också. Problemet när jag haft liknande sug av att spela något hopplöst pixligt från 2001 är att spelen ofta inte ens startar i Windows10, så jag måste ändå damma av någon trött gammal laoptop med typ xp på.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det förs ganska mycket statistik kring avhysningar, tror dock inte att det registreras om någon faktiskt blivit avhyst. Att dom blir avhyst i juridisk mening är en sak, men magkänsla säger att kring hälften redan flyttat och det mer är en formsak att byta lås och sånt..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
De flesta dvdläsare måste nog fixa en cd också. Problemet när jag haft liknande sug av att spela något hopplöst pixligt från 2001 är att spelen ofta inte ens startar i Windows10, så jag måste ändå damma av någon trött gammal laoptop med typ xp på.

Okej, kanske kommer uppleva samma problem då:confused:
Men är ändå värt att testa. Ser att nästan inga laptopar eller stationära datorer har cd-enhet längre. Har många sköna spel, det blir lite som att uppleva barndomen igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Okej, kanske kommer uppleva samma problem då:confused:
Men är ändå värt att testa. Ser att nästan inga laptopar eller stationära datorer har cd-enhet längre. Har många sköna spel, det blir lite som att uppleva barndomen igen.

In i klädkammaren och leta gammal laptop så är du räddad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp