• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ja de va dom ja funderade på. Vill helst undvika att en säljare ringer upp, man vill ju kunna sköta allt digitalt.
När sambon tog ett lån via Lendo så ringde de upp men det här var 2014, de kankse inte ringer upp längre. Freedom Finance blir man aldrig av med, trots att jag sökt en gång typ 2010 och utan att få lån så ringer de fortfarande. Varje gång ber jag dem ta bort mig fr deras lista.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
När sambon tog ett lån via Lendo så ringde de upp men det här var 2014, de kankse inte ringer upp längre. Freedom Finance blir man aldrig av med, trots att jag sökt en gång typ 2010 och utan att få lån så ringer de fortfarande. Varje gång ber jag dem ta bort mig fr deras lista.
Ja samma här. Läste att Zmarta går under Freedom Finance.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477

Flugsvampen

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Augusti 2012
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Du gör det enda rätta. Och ansök om skuldsanering redan nu. Får du nej, ansök igen! Uppge psykisk/fysisk ohälsa, för det har du. Inte omöjligt att du beviljas en andra gång med tanke på dina besvär.

Ta väl hand om dig. Hälsan kommer först! Lycka till!
I ett desperat sista försök skickade jag in en ansökan till en låneförmedlare. Avslag direkt. Men min dåliga uc skickad till en hel del. Jag skäms! Jag ska prata med skuldrådgivare snarast och då kan jag bekräfta att jag försökt med allt. Nekad överallt. Vägrar börja med dyra snabblån. Hälsan går före allt. Råkade ut för en olycka med en hjärnskada som gjort mig rörelsehindrad. Det sänkte min ekonomi helt. Hade för flera år sedan skuldsanering. Vet att man aldrig får en till men jag accepterar detta. Men vem räknar med en hjärnskada vid 52 års ålder? Mitt liv är en mardröm och finanserna gör mig sjuk av oro. Jag tänker släppa allt nu i augusti och be alla att lämna vidare till kronofogden så fort det bara går. Jag accepterar helt att jag är dömd att bli evighetsgäldenär. Ingen bil. Inget spelberoende. Lever på korv och potatis. Inga vänner som vill umgås. Läser en del. Köper pocketböcker eller begagnat. Mycket isolerad. Vad mer kan jag göra för att spara pengar? Visst gör jag det rätta som släpper allt? Går back flera tusen varje månad.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
I ett desperat sista försök skickade jag in en ansökan till en låneförmedlare. Avslag direkt. Men min dåliga uc skickad till en hel del. Jag skäms! Jag ska prata med skuldrådgivare snarast och då kan jag bekräfta att jag försökt med allt. Nekad överallt. Vägrar börja med dyra snabblån. Hälsan går före allt. Råkade ut för en olycka med en hjärnskada som gjort mig rörelsehindrad. Det sänkte min ekonomi helt. Hade för flera år sedan skuldsanering. Vet att man aldrig får en till men jag accepterar detta. Men vem räknar med en hjärnskada vid 52 års ålder? Mitt liv är en mardröm och finanserna gör mig sjuk av oro. Jag tänker släppa allt nu i augusti och be alla att lämna vidare till kronofogden så fort det bara går. Jag accepterar helt att jag är dömd att bli evighetsgäldenär. Ingen bil. Inget spelberoende. Lever på korv och potatis. Inga vänner som vill umgås. Läser en del. Köper pocketböcker eller begagnat. Mycket isolerad. Vad mer kan jag göra för att spara pengar? Visst gör jag det rätta som släpper allt? Går back flera tusen varje månad.
Beklagar din situation.
Har du nya lån efter skuldsaneringen.el det är hyra osv du inte kunnat betala ?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Hej igen efter ett tids paus!

Jag fick superbra betyg efter jag satt ihop alla lån till 2 st. Men så fort jag använde mitt kreditkortet såg gick betyget från runt 2% till 7,24 % och jag gjorde även 2 FF och fick inte ens lån 10.000! Men jag tror det är bra, Blev liksom otålig!

Annars så går ekonomin bra - handlar inget på fakturan utan alltid direkt och nu efter semester kommer jag kunna spara :) Det har fan aldrig hänt i hela mitt liv. Men jag har upptäckt att jag verkligen behöver det här forumet för att påminna mig själv om att verkligen behöver bli påmind om våra resor, utmaningar och hur allt faktiskt kan bli bra - men man måste hålla i sin impulskontroll!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
I ett desperat sista försök skickade jag in en ansökan till en låneförmedlare. Avslag direkt. Men min dåliga uc skickad till en hel del. Jag skäms! Jag ska prata med skuldrådgivare snarast och då kan jag bekräfta att jag försökt med allt. Nekad överallt. Vägrar börja med dyra snabblån. Hälsan går före allt. Råkade ut för en olycka med en hjärnskada som gjort mig rörelsehindrad. Det sänkte min ekonomi helt. Hade för flera år sedan skuldsanering. Vet att man aldrig får en till men jag accepterar detta. Men vem räknar med en hjärnskada vid 52 års ålder? Mitt liv är en mardröm och finanserna gör mig sjuk av oro. Jag tänker släppa allt nu i augusti och be alla att lämna vidare till kronofogden så fort det bara går. Jag accepterar helt att jag är dömd att bli evighetsgäldenär. Ingen bil. Inget spelberoende. Lever på korv och potatis. Inga vänner som vill umgås. Läser en del. Köper pocketböcker eller begagnat. Mycket isolerad. Vad mer kan jag göra för att spara pengar? Visst gör jag det rätta som släpper allt? Går back flera tusen varje månad.

Du har fel där, Flugsvampen. Man kan få skuldsanering en andra gång. Sällsynt, men det går. Speciellt i din situation. Ring Kronofogden och be om att tala med en skuldsaneringenshandläggare och förklara din situation.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
I ett desperat sista försök skickade jag in en ansökan till en låneförmedlare. Avslag direkt. Men min dåliga uc skickad till en hel del. Jag skäms! Jag ska prata med skuldrådgivare snarast och då kan jag bekräfta att jag försökt med allt. Nekad överallt. Vägrar börja med dyra snabblån. Hälsan går före allt. Råkade ut för en olycka med en hjärnskada som gjort mig rörelsehindrad. Det sänkte min ekonomi helt. Hade för flera år sedan skuldsanering. Vet att man aldrig får en till men jag accepterar detta. Men vem räknar med en hjärnskada vid 52 års ålder? Mitt liv är en mardröm och finanserna gör mig sjuk av oro. Jag tänker släppa allt nu i augusti och be alla att lämna vidare till kronofogden så fort det bara går. Jag accepterar helt att jag är dömd att bli evighetsgäldenär. Ingen bil. Inget spelberoende. Lever på korv och potatis. Inga vänner som vill umgås. Läser en del. Köper pocketböcker eller begagnat. Mycket isolerad. Vad mer kan jag göra för att spara pengar? Visst gör jag det rätta som släpper allt? Går back flera tusen varje månad.

Går du back är det ju inte mycket att göra.
Det går att få en andra skuldsanering men är svårare än första.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp