• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Under första halvåret i år har Kf tagit emot 15 500 ansökningar om skuldsanering. 45% av de har blivit beviljade.
Det låter som en rejäl ökning av ansökningar. Kan tänka mig att det är ett antal konkurser, sanering för företagare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Hanif Bali metooad. Känns som han är körd nu oavsett om anklagelserna stämmer eller inte. Synd, han var en av få riksdagspolitiker som uttryckte sig någorlunda rimligt.
Jag tror att han kommer lyckas rida ut stormen och vara kvar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Det låter som en rejäl ökning av ansökningar. Kan tänka mig att det är ett antal konkurser, sanering för företagare.
Jag tänker att bakom varenda en av dessa 15 500 ansökningar finns liv slagna i spillror, förtvivlan, skam, rädsla, desperation. Och så klart hopp om att få ett slut på det ekonomiska lidandet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jag tänker att bakom varenda en av dessa 15 500 ansökningar finns liv slagna i spillror, förtvivlan, skam, rädsla, desperation. Och så klart hopp om att få ett slut på det ekonomiska lidandet.

Merparten är nog så. Men jag har en vän (en av mina bästa dessutom...) som varit ledig ett helt år, gått på A-kassa. Levt rövare, festat dagligen, supit, handlat diverse narkotika och ätit ute på fancy restauranger tills det tog stopp. Nu vill han inte betala dessa 300.000 han dragit på sig utan sökte skuldsanering. Något jag blir förvånad om han beviljas.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Merparten är nog så. Men jag har en vän (en av mina bästa dessutom...) som varit ledig ett helt år, gått på A-kassa. Levt rövare, festat dagligen, supit, handlat diverse narkotika och ätit ute på fancy restauranger tills det tog stopp. Nu vill han inte betala dessa 300.000 han dragit på sig utan sökte skuldsanering. Något jag blir förvånad om han beviljas.
Vi får hoppas att hans ansökan hamnar i högen med de obeviljade 55%-en. Skuldsaneringens grundtanke kan knappast vara att hjälpa sådana som din vän.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Merparten är nog så. Men jag har en vän (en av mina bästa dessutom...) som varit ledig ett helt år, gått på A-kassa. Levt rövare, festat dagligen, supit, handlat diverse narkotika och ätit ute på fancy restauranger tills det tog stopp. Nu vill han inte betala dessa 300.000 han dragit på sig utan sökte skuldsanering. Något jag blir förvånad om han beviljas.
Vad har han använt som argument för att få igenom sin ansökan, har svårt att tro att han använt sanningen bakom skuldsättningen.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Vad rekommenderas när det gäller iptv? Jag har aldrig funderat på det alternativet förut. Måste man köpa nån box eller kan man streama via telefonen? Verkar lite omständigt att komma igång tycker jag.

Jag kör en app som jag laddar ner på tvn. (du måste ha en smart-tv). Sedan när du vill kolla på tv så går du bara in på appen. Smidigt som attan. Gäller dock att du har hyfsat bra internet.
Så jag slipper sladdar och box.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Någon som någonsin fått ett lån utbetalat efter klockan 15:00 en vardag/fredag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp