Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fan då måste jag sett dig!!! Sprungit 2-3 gånger till och från systembolaget Hansa och kom precis hem, genade en av gångerna genom just Espresso House :D

Haha, Du kan inte missa en sån skönhet som mig... :D😛 så ja kan inte ha varit där just då... men satt där nog 2 timmar & snackade ”skit”, men sen for ja vidare ut till Mobilia... Herre jösses vilket ställe asså...

Ps. Varför springer man 2-3 ggr till Systemet? Ska du ha typ STOR fest ?!

Haha, Du kan inte missa en sån skönhet som mig... :D😛 så ja kan inte ha varit där just då... men satt där nog 2 timmar & snackade ”skit”, men sen for ja vidare ut till Mobilia... Herre jösses vilket ställe asså...
Ps. Varför springer man 2-3 ggr till Systemet? Ska du ha typ STOR fest ?!

Handlade först på systemet och gick in på det där ICA Hansa för att köpa lime. Sen kom jag hem och upptäckte att mjölken var slut, passade då på att köpa ett par öl. Innan jag kom hem och IGEN kom på att jag ska på kalas ikväll och hade inte köpt present hehe så köpte på systemet.
Du vet vad dom säger Kimsan, det man inte har i huvvet får man ha i fötterna :D

Gjorde ett impulsköp av en bärbar dator i mellandagarna, 12mån räntefri delbetalning via Klarna. Kändes bra i stunden även fast jag lovat mig själv att sluta nyttja Klarna.. Döm av min förvåning när jag sov och mådde rätt kasst ett par dagar, tills jag returnerade datorn!

Kanske är på rätt väg i avgiftningen av mitt köp-slösa beroende :)

Gjorde ett impulsköp av en bärbar dator i mellandagarna, 12mån räntefri delbetalning via Klarna. Kändes bra i stunden även fast jag lovat mig själv att sluta nyttja Klarna.. Döm av min förvåning när jag sov och mådde rätt kasst ett par dagar, tills jag returnerade datorn!

Kanske är på rätt väg i avgiftningen av mitt köp-slösa beroende :)

Hjärnan har börjat ställa om sig :D
Hoppas också bli så.

I år har jag köpt lakrits från lakritsbutiken, chokladövertäckta saltlakritsstänger med polka på x24 för 238 kronor och ett par friluftsbyxor billigt märke för 299. Sålde mina dyrare.
Tänkte vara köpfri men det är bättre än normalt. Jag måste sluta ge mig själv morötter. 😱

Hjärnan har börjat ställa om sig :D
Hoppas också bli så.
Blev så påtagligt när jag la till den utgiften i mitt excelark. Nu kan jag istället lägga det i mitt buffertspar. Än så länge får jag finanserna att gå ihop varje månad, men med fortsatt köpbeteende lär jag trilla över stupet innan årets slut.. trots att jag tjänar mer än någonsin. Beteendet är allt! :)

I år har jag köpt lakrits från lakritsbutiken, chokladövertäckta saltlakritsstänger med polka på x24 för 238 kronor och ett par friluftsbyxor billigt märke för 299. Sålde mina dyrare.
Tänkte vara köpfri men det är bättre än normalt. Jag måste sluta ge mig själv morötter. 😱
Bor du i Helsingborg ?

Helt galet... :) Lakritsbutiken ligger alldeles bredvid mitt arbete... Man bara typ DRAS in i den butiken när man går förbi... Otroligt mycket gottigott !! :)

Helt galet... :) Lakritsbutiken ligger alldeles bredvid mitt arbete... Man bara typ DRAS in i den butiken när man går förbi... Otroligt mycket gottigott !! :)

Ja nu måste jag bara sälja någon prydnad för att finansiera det onödiga köpet. Haha. Önskar jag hade den butiken nära... eller inte! Ekonomin hade gått i tusen bitar.

På måndag så kommer CSN uppdatera sin sida och man kommer kunna se hur mycket pengar man ska betala i år. Hoppas det blir ett lågt belopp.
Jag har ingen koll alls på vad som väntar mig.

På måndag så kommer CSN uppdatera sin sida och man kommer kunna se hur mycket pengar man ska betala i år. Hoppas det blir ett lågt belopp.

Lycka till u_u
Jag väntar på att se min skuld på csn imorgon, tror den är 450k. Jag måste också börja betala in. Förra gången jag gjorde det, 2016 innan plugg igen, var det 800 något/månad, sen har jag tagit csn 3 terminer till efter det eller mer. Känns som att det blir över tusen.

Tyckte att hon skrev lakritsfabriken.

Lycka till u_u
Jag väntar på att se min skuld på csn imorgon, tror den är 450k. Jag måste också börja betala in. Förra gången jag gjorde det, 2016 innan plugg igen, var det 800 något/månad, sen har jag tagit csn 3 terminer till efter det eller mer. Känns som att det blir över tusen.

Oj 450.000 hos CSN? Hur många år pluggade du?

Oj 450.000 hos CSN? Hur många år pluggade du?

Med csnlån Först 2009-2012. Lite 2014, 2017 vår och höst och 2018 vår, sommar och höst med csn. Ibland har jag skippat csn och jobbat heltid samt pluggat distans heltid.
Sökte väl så hög summa det gick, 15 000/månad. Nu är den livlinan bränd när csn är slut. Förvisso har man 2-årig pott på komvux-csn med men kommunen jag flyttat till sparar in och jag blir inte antagen till komvux fast jag blev det i förra staden utan problem. Så nu är det bara att knega.

Med csnlån Först 2009-2012. Lite 2014, 2017 vår och höst och 2018 vår, sommar och höst med csn. Ibland har jag skippat csn och jobbat heltid samt pluggat distans heltid.
Sökte väl så hög summa det gick, 15 000/månad. Nu är den livlinan bränd när csn är slut. Förvisso har man 2-årig pott på komvux-csn med men kommunen jag flyttat till sparar in och jag blir inte antagen till komvux fast jag blev det i förra staden utan problem. Så nu är det bara att knega.

Så jag har 9 veckor csn kvar av den 6-åriga potten universitets-csn.

Så jag har 9 veckor csn kvar av den 6-åriga potten universitets-csn.

Skriver en C-uppsats nu i ett ämne och har börjat en ny kandidatutbildning i januari i ett annat ämne och börjar en master i ett tredje ämne i höst xD. Känner mig förvirrad.

Var fan slänger man en använd julgran? Tippen eller?

Ja, du slänger den inte i miljöstationen eller i källaren iallafall... :) Är duktigt irriterad på alla hyresgäster som gör så & i stormen häromdagen, så fick jag kliva ur bilen och lyfta bort en jäkla gran som hade flugit ut i gatan... :(

Vilket intressant jobb!

Ja, det är speciellt att hålla ett 2000 år gammalt mynt i handen plötsligt när man bara sett jord ett bra tag. Jag hittade en gång en torkad lerbit från ett husbygge med ett fingeravtryck i som passade mitt pekfinger ungefär och det var 2500 år sedan någon tryckte sitt finger där, det är en så konstig känsla. Som en reva i tiden.

Om du har lånen efter 2001 så borde det bli ett något högre belopp än 2018

Idag har ja en sån där galet, härlig LAZY dag... För Er som har Netflix och som gillar autentiska mord program/dokumentärer, så kan jag varmt rekommendera MURDER MOUNTAIN. Har nu sträcksett hela serien - mycket intressant !!

Idag har ja en sån där galet, härlig LAZY dag... För Er som har Netflix och som gillar autentiska mord program/dokumentärer, så kan jag varmt rekommendera MURDER MOUNTAIN. Har nu sträcksett hela serien - mycket intressant !!

The innocent man /den oskyldige mannen om felaktigt dömda för mord i Ada, skitbra den med.

:D:D Har redan sett den & jag håller fullständigt med Dig - skitbra !!! :D
Har nog sett ALLT som finns på Netflix om mord... Vad är det för fel på mig?! 🙄😛:D

Vad tyckte dom om Staircase? Tror du han är skyldig?

Ja, du slänger den inte i miljöstationen eller i källaren iallafall... :) Är duktigt irriterad på alla hyresgäster som gör så & i stormen häromdagen, så fick jag kliva ur bilen och lyfta bort en jäkla gran som hade flugit ut i gatan... :(

Vår källare är under hela Gustav. Problemet är att dom har en jävla massa kameror där under eftersom både Vespa/Martys mfl har sina lager där bakom. Har ingen bil så vete fan hur jag ska bli av med granhelvetet.

Vår källare är under hela Gustav. Problemet är att dom har en jävla massa kameror där under eftersom både Vespa/Martys mfl har sina lager där bakom. Har ingen bil så vete fan hur jag ska bli av med granhelvetet.

Då får Du helt enkelt släpa den ut till Spillepengen. En bra promenad för Dig... :D

Huga, CSN ja. 2018 låg jag på 550/månad .Skulden är på 132000 då jag bara nyttjat knappt 4 terminer. Hoppas på en inte allt för höjd summa 2019. Alternativt betala 2019 års skuld på ett bräde..

Huga, CSN ja. 2018 låg jag på 550/månad .Skulden är på 132000 då jag bara nyttjat knappt 4 terminer. Hoppas på en inte allt för höjd summa 2019. Alternativt betala 2019 års skuld på ett bräde..

:0 kommer återbetalningssumman höjas eller något? Eller är det bara olika varje år som ni tänker på? Läste något om någon förändring.

:0 kommer återbetalningssumman höjas eller något? Eller är det bara olika varje år som ni tänker på? Läste något om någon förändring.

Imorgon vet vi. Eller om det blir inatt dom uppdaterar.

594 I månaden här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp