• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Tro mig loppis va 100 gånger värre angående prutande och sista pris... iaf på detta ställe.. haha
Loppis har ju öppet begränsad tid. Marketplace förväntas man vara hemma så någon kan hämta sitt 50kr fynd "någon gång under helgen"
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Loppis har ju öppet begränsad tid. Marketplace förväntas man vara hemma så någon kan hämta sitt 50kr fynd "någon gång under helgen"
Haha ja eller när någon ska tjata och pruta/be en koma lämna sakerna för dom inte har bil... jävla pack vissa är.

Eller någon vill pruta : ja du kan få
Hämta den för det priset men ska ba kasta ner den från fönster först så kan du hämta den där nere i det skicket för 10 kr... haha
 

VTH

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Riktigt less här. Köpte adventskalendrar till barnen på cdon 3/11, skulle ta max 15 arbetsdagar och 29/11 skrev dem att jag skulle få dem den 30/11, sedan dess inte ett ljud från dem och jag har försökt maila dem varje dag. Vad gör man?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Ja det är varje månad... Vi försöker verkligen att alltid skriva matlista utifrån vad som är billigt just nu, vi köper på oss tandkräm osv när det är billigt. Jag fattar verkligen inte vart pengarna tar vägen i mataffären. Vi äter bara billig mat, har sällan grönsaker osv utan bara billigaste så att man blir mätt men inget lyx utöver det. Men med 6 personer som äter som vuxna blir det ändå dyrare än vi önskar att det var. Vi handlar för ca 3000kr per vecka, och sen mängder av småhandlande där emellan, det är väl där vi måste bli bättre på att planera.. lördagsgodis på lördagar. Känns stört hopplöst att få ner kostnaderna.
När ni småhandlar, vad köper ni då? Försök köp mer av det när ni veckohandlar så minimerar ni risken att behöva småhandla. Att msåhandla ofta kan bli dyrt, man tänker att två mjölkpaket kostar så lite så man kan passa på att köpa ngt mer.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Riktigt less här. Köpte adventskalendrar till barnen på cdon 3/11, skulle ta max 15 arbetsdagar och 29/11 skrev dem att jag skulle få dem den 30/11, sedan dess inte ett ljud från dem och jag har försökt maila dem varje dag. Vad gör man?
CDON i ett nötskal.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Dags samla energi kl 7:30 ska sambon och min far åka förbereda inför baklyckaloppis. Sen ska jag dit och stå sälja 9:30-13:30... haha avskyr när folk prutar. Men skönt bli av med massor saker barnkläder osv man inte behöver. Samt fått saker av svärföräldrar mor far och mor far föräldrar... Får hoppas det blir lite $ som jag sambon kan ta halva var av. Skulle va perfekt nu inför jul!
Lägg på en tia på allt så har du utrymme att pruta utan att det svider :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Har hört fler säga så nu. Beställde senast från dem för 4-5 år sedan och då var de absolut okej men detta är ju ett skämt.
Har hänt mig några ggr att utlovad leverans inte sker så presenter inte kommit i tid trots bra framförhållning. Har då efter påtryckningar fr min sida fått kompensation i form av rabattcheckar, använde dem och det var sista gången jag beställde därifrån. Aldrig mer cdon
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp