• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Blir ju lite deprimerad när jag haft mitt bästa år i livet lönemässigt och dragit in 660k men ändå inte kunnat spara speciellt mycket.
660k som industriarbetare innebär ordentligt med övertid och slit, och ändå ligger man efter med räkningar.
Har inte haft något vidare kul start på året heller med 2 lån som gått till inkasso.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Blir ju lite deprimerad när jag haft mitt bästa år i livet lönemässigt och dragit in 660k men ändå inte kunnat spara speciellt mycket.
660k som industriarbetare innebär ordentligt med övertid och slit, och ändå ligger man efter med räkningar.
Har inte haft något vidare kul start på året heller med 2 lån som gått till inkasso.
Bra inkomst. Bådar väl gott för framtiden ändå. Skulle önska jag också hade möjlighet att jobba mer och tjäna bättre. Finns dock ingen möjlighet på mitt nuvarande jobb med övertid så jag ska föröska fixa nåt extra vid sidan av. Inte det lättaste dock.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Vad har du för abonnemang hos Tele2? Vi har familj med obegränsad surf. Egentligen behöver varken jag eller sambon ha obegränsad surf men det blir billigast ändå då det bara kostar 199 kr/mån per familjemedlem och nånting på 500 kr för det första abonemanget. Så vi har en för 500 kr och tre för 199 kr/mån varav ett är bredband. Obegränsad surf och fria samtal och sms.

Oj, har varit kund hos dom sedan 2012. Kommer inte håg vad abonnemanget hette från början dom byter ju namn.
Blir billigare att ha kvar abonnemanget än att byta.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Kolla Vimla. Bytte efter 15 år Tre till Vimla. Samma nummer. Betalar 80kr i 6 mån. Därefter 160kr. 8gig surf.
De har kampanj nu på extremt billiga alternativ.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Den bästa investeringen jag gjort är nog alla pengar jag lagt på tatueringar genom åren för att fylla halva kroppen händer hals fingrar osv... Minst 60 000 men tror betydligt mycket mer än så... det är iaf något som aldrig försvinner försvinner:facejoy: Så fort ekonomin tillåter framöver blir det fortsätta.

Bara man har pengar till annat som ska betalas får man lägga pengarna på vad man vill.
Stött på någon som missat den prioriteringen, hade lagt pengar på tatuering och missat hyran några gånger.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 656
Poäng
4 477
Oj, har varit kund hos dom sedan 2012. Kommer inte håg vad abonnemanget hette från början dom byter ju namn.
Blir billigare att ha kvar abonnemanget än att byta.
Tele2 tar en Bisnode för varje ändring av abonnemang.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Bara man har pengar till annat som ska betalas får man lägga pengarna på vad man vill.
Stött på någon som missat den prioriteringen, hade lagt pengar på tatuering och missat hyran några gånger.
Haha ja exakt. Gjort alla under många år. Långt innan jag blev spelberoende och tappa värdet om pengar. Va riktigt ekonomiskt innan. Så det kan vända väldigt fort.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Haha ja exakt. Gjort alla under många år. Långt innan jag blev spelberoende och tappa värdet om pengar. Va riktigt ekonomiskt innan. Så det kan vända väldigt fort.

Ja minns att personen tyckte det gick fort det mesta också men blev avhyst ändå.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Måste säga att det här forumet är guld. I augusti stängde jag av mina sociala medier la all tid här istället och har lärt mig så mycket av det. Dock har jag startar sociala medier igen instagram Facebook, men istället för att sitta där 100% så är jag där kanske 35-40% och här resterande tid. Det har fått mig växa som människa, att prata om sina problem att lära sig av andra och att hjälpa andra.

sociala medier skapar ångest och en falsk värld som inte existerar i verkligheten. Där ska allt se så bra ut men bakom skärmen sitter en osäker tjej/kille som inte allts mår bra egentligen men allt ska se så bra ut.

har alltid varit över aktiv med selfies osv haft många många följare och alltid fått uppmärksamhet osv sökt bekräftelse. Men på vilka grunder? För att jag mådde skit men ville ej visa för någon och den falska bekräftelsen gav mig lite energi för jag va osäker i mig själv.

även sen jag fick min son har jag privatiserat alla mina sociala medier och sammanlagt tagit bort 1000-1500 personer.

kände bara för att skriva av mig för misstänker att någon känner igen sig kanske.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp