Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Du har en värdefull poäng...absolut ! :)
De e väl mer att man skjuter vid tidpunkten med många folk i omlopp som får mig att duktigt ilskna till... :(

Jag är mest nojig att det sprider sig till Fridhem/Dockan/Slottis/Ribban/Hästhagen undviker skriva Limhamn för det verkar vara för sent....

Du har en värdefull poäng...absolut ! :)
De e väl mer att man skjuter vid tidpunkten med många folk i omlopp som får mig att duktigt ilskna till... :(
Håller med. Brukar också tänka så som Terry skriver självsanering.
Det otäcka är när dom skjuter bland andra och oskyldiga kommer emellan o skadas eller rent av avlider.

Det otäcka är när dom skjuter bland andra och oskyldiga kommer emellan o skadas eller rent av avlider.

Det händer ju typ aldrig i Sverige. De enda fallen jag känner till är när måltavlans "flickvän" blivit skjuten.

Tack fina du <3 Jag är så orolig att mina tumörer (eller ja det finns snällare ord för det men det är det dem är) en dag ska vara elakartade. Jag lider så mycket av det dagligen och jobbar ändå mina långa tunga pass. Har haft så fruktansvärt ont i tre dagar nu att jag knappt kunnat röra mig. Vet inte hur många mediciner jag provat nu för att vara ärlig :S

Verkar vara någon form av Corona på forumet, sprids fort och ökar i antal.
Någon lägger upp trådar om lån! Lån och bra dag.

Verkar vara någon form av Corona på forumet, sprids fort och ökar i antal.
Någon lägger upp trådar om lån! Lån och bra dag.

Ja det är något störande. Inga bottar, utan folk från gissningsvis Benin / Elfenbenskusten som spammar oss manuellt. Detta är något svårt att skydda sig mot, då vi kan inte kan stänga av hela människosläktet.

Banna hjälper i 12-24h.

Någon som har en bra säkerhetsfråga? som 1. Bara folk i Sverige kan enkelt klura ut 2. Inte går att Googla sig fram till med hjälp av Google translate.

Den vi hade idag löste de på 7 dagar. "Vad firar vi för högtid i april? Ledtråd: Man brukar både äta och måla ägg"

Senast ändrad:
Ja det är något störande. Inga bottar, utan folk från gissningsvis Benin / Elfenbenskusten som spammar oss manuellt. Detta är något svårt att skydda sig mot, då vi kan inte kan stänga av hela människosläktet.

Banna hjälper i 12-24h.

Någon som har en bra säkerhetsfråga? som 1. Bara folk i Sverige kan enkelt klura ut 2. Inte går att Googla sig fram till med hjälp av Google translate.

Den vi hade idag löste de på 7 dagar. "Vad firar vi för högtid i april? Ledtråd: Man brukar både äta och måla ägg"

Det bästa är att felstava frågan rejält.

t.e.x har ni ”czhärskriv nobelpriset” som fråga. En normal svensk förstår, men inte någon som sitter med translate, då det är för felstavat för Google att förstå.

ser kanske inte så snyggt ut dock...

Banna hjälper i 12-24h.

När är årets fylleslag. Tips. Sker i juni när dagen är som längst. Midsommar.

Sverige kritiseras i kinesiska medier för hanteringen av coronaviruset, rapporterar SR Ekot.

I en ledarartikel i Global Times, som ägs av kommunistpartiet, går man attack mot svenska myndigheters beslut att begränsa provtagning till riskgrupper och sjukvårdspersonal.

– Det är ett väldigt skarpt budskap. Man säger att Sverige har gett upp kampen mot smittan. Man pekar specifikt ut Sverige som särskilt ansvarslöst och säger att Sveriges agerande kan få negativa konsekvenser för den globala kampen mot coronaviruset

Socialdemokraterna <3
Anders Tegnell <3
Stefan Löfven <3

Men man "såg det inte komma" antar jag...

Sverige kritiseras i kinesiska medier för hanteringen av coronaviruset, rapporterar SR Ekot.

I en ledarartikel i Global Times, som ägs av kommunistpartiet, går man attack mot svenska myndigheters beslut att begränsa provtagning till riskgrupper och sjukvårdspersonal.

– Det är ett väldigt skarpt budskap. Man säger att Sverige har gett upp kampen mot smittan. Man pekar specifikt ut Sverige som särskilt ansvarslöst och säger att Sveriges agerande kan få negativa konsekvenser för den globala kampen mot coronaviruset

Socialdemokraterna <3
Anders Tegnell <3
Stefan Löfven <3

Haha, och sen när är kommunistpartiets media en bra källa?

Säga vad man vill men eftersom att Kina & Sydkorea var dom första länderna som drabbades av Korona - och vardagen där verkar gått tillbaka till det normala mer eller mindre så väljer jag mer att lita på Kina än på folkhälsomyndigheten här med Bagdad Bob Tegnell i spetsen. Varenda jävla land i regionen stänger skolorna förutom socialdemokratiska kalifatet Sverige.

& Nu kan jag inte åka över till Köpenhamn på minst en månad :(

Säga vad man vill men eftersom att Kina & Sydkorea var dom första länderna som drabbades av Korona - och vardagen där verkar gått tillbaka till det normala mer eller mindre så väljer jag mer att lita på Kina än på folkhälsomyndigheten här med Bagdad Bob Tegnell i spetsen. Varenda jävla land i regionen stänger skolorna förutom socialdemokratiska kalifatet Sverige.

Då tänker vi olika. Kina är en diktatur. Sverige en demokrati. I det ligger en stor skillnad i öppenhet kring information etc.

Att stänga skolorna skulle innebära att föräldrar måste vara hemma, föräldrar som jobbar inom vården, affärer, kollektivtrafik etc. Som en del i vårt samhällskontrakt bör vi alla göra det som är bäst, och det är att leva som vanligt så länge man är frisk.

Får man inte åka till Köpenhamn längre? 😱 Förlåt svårt att hänga med när jobb och körkortsteorin tar upp all ens tid.. :S

Hur gör folk? Stannar alla här på forumet hemma eller lever sina liv som vanligt fast benhårda med hygien?

Får man inte åka till Köpenhamn längre? 😱 Förlåt svårt att hänga med när jobb och körkortsteorin tar upp all ens tid.. :S

Danmark har valt att stänga sina gränser, vilket gäller från kl 12 idag. Bara de som har ett giltigt skäl får ta sig in i landet.

Socialdemokraterna <3
Anders Tegnell <3
Stefan Löfven <3

Tycker inte Kina är rätt land att kritisera , dom som ligger bakom denna katastrof faktiskt , plus att dom hävdar dom har 80 000 smittade där , tror nog dom glömde en nolla :) dom är absolut fel land att kritisera andra tycker jag :) sen tror jag inte det finns någon ledare i hela världen som kan stoppa detta , inte ens jesus om han levt :)

Danmark har valt att stänga sina gränser, vilket gäller från kl 12 idag. Bara de som har ett giltigt skäl får ta sig in i landet.
Kommer inte vara många danska företag som överlever när man stänger landet , tänk alla hotell i hela landet är ju helt rökta !

Kommer inte vara många danska företag som överlever när man stänger landet , tänk alla hotell i hela landet är ju helt rökta !

Precis så är det. Dessa populistiska besluten, likt Trumps inreseförbud från Europa, får en enorm påverkan på världens ekonomi. Besluten är populära bland icke insatta, då de visar på handlingskraft, men är mycket obra i det stora hela.

Stockholm är ju stort också så risken att träffa på denna person är nog liten xD

Så sant så sant. Och är du ung och kry förövrigt blir Corona bara en influensa för dig, så inte så mkt att vara rädd för. Så lev livet som vanligt!

Precis så är det. Dessa populistiska besluten, likt Trumps inreseförbud från Europa, får en enorm påverkan på världens ekonomi. Besluten är populära bland icke insatta, då de visar på handlingskraft, men är mycket obra i det stora hela.
Helt riktigt ! Sämsta man kan göra är att stänga , otroligt glad inte Sverige gjort samma !

Så sant så sant. Och är du ung och kry förövrigt blir Corona bara en influensa för dig, så inte så mkt att vara rädd för. Så lev livet som vanligt!

Tänker man ska fortsätta som vanligt till viss mån och såklart hålla stenhårt på hygienen och inte utsätta andra för onödiga risker.

Tänker även att effekterna på en total halt i ekonomin är nog betydligt farligare än virusspridningen

Att stänga skolorna skulle innebära att föräldrar måste vara hemma, föräldrar som jobbar inom vården, affärer, kollektivtrafik etc. Som en del i vårt samhällskontrakt bör vi alla göra det som är bäst, och det är att leva som vanligt så länge man är frisk.

& hur kommer dessa föräldrar att jobba när dom blir sjuka i Corona menar du? Spanien,Danmark,Tjeckien,Polen - you name it stänger ner all verksamhet men det är bara Sverige som låtsas som att det regnar.

Nej. Det stämmer inte naturligtvis. Det finns mer kunskap om en vanlig influensa och dessutom finns det mer läkemedel som är anpassade till en vanlig influensa. Här tampas du med ett virus som ingen kan någonting om och där det dessutom inte finns ett vaccin emot.

Dödligheten i coronaviruset ser så här långt ut att vara mycket större. Baserat på Kina runt två procent. Att jämföra med 0,1 procent för vanlig influensa.

Men som sagt. 2015 visade att det var övriga länder som hade rätt och Sverige fel och så kommer det att bli nu med. Sverige bör stänga gränserna men som tur är så gör åtminstone Danmark det så återigen får vi tacka våra nordiska grannländer för att inte få in allt för mycket skit till riket.

& hur kommer dessa föräldrar att jobba när dom blir sjuka i Corona menar du? Spanien,Danmark,Tjeckien,Polen - you name it stänger ner all verksamhet men det är bara Sverige som låtsas som att det regnar.

Sverige lyssnar på smittskyddsexpertisen, som hanterar läget bra hittills. Nya beslut behövs löpande, då scenariona förändras, vilket är helt naturligt.

Hur tänkte du att vi ska bemanna sjukhusen om alla läkare måste vara hemma och ta hand om sina barn? Barn överlever detta virus, så läkarna är i mina ögon bättre att ha på sjukhuset.

Nej. Det stämmer inte naturligtvis. Det finns mer kunskap om en vanlig influensa och dessutom finns det mer läkemedel som är anpassade till en vanlig influensa. Här tampas du med ett virus som ingen kan någonting om och där det dessutom inte finns ett vaccin emot.

Dödligheten i coronaviruset ser så här långt ut att vara mycket större. Baserat på Kina runt två procent. Att jämföra med 0,1 procent för vanlig influensa.

Men som sagt. 2015 visade att det var övriga länder som hade rätt och Sverige fel och så kommer det att bli nu med. Sverige bör stänga gränserna men som tur är så gör åtminstone Danmark det så återigen får vi tacka våra nordiska grannländer för att inte få in allt för mycket skit till riket.

Vad hjälper det att stänga gränsen när smittan redan finns i ett land? Ren populism!

Det enda som hjälper i sånt fall är att stänga ner landet helt, att alla får utegångsförbud - är det verkligen vad vi vill? Det är i mina ögon en sista utväg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp