Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har noterat att min skuld ökar med ca 1000 kr om dagen. Detta trots inledande skuldsanering och endast 12 av 28 lån hos KFM. Ökning mer än 300000 på ett år! Är detta rimligt ?

Samma här ungefär

Lite snabb räknat i stora drag så ungefär

På ett år strax över 300.000 ökat med löneutmätning, så strax över 28.000 per månad ökning.

löneutmätningen som drog in strax över 150.000 på ett år men som verkat vara en piss i missi....

Så från cirka 800.000 till närmare 1,1 jag kommer aldrig bli skuldfri dessvärre om inte skuldsanering blir beviljad men finns ingen garanti för det. Vi får se vart de hela slutar

Senast ändrad:
Samma här ungefär

På ett år strax över 300.000 ökat med löneutmätning, så strax över 28.000 per månad ökning.

löneutmätningen som drog in strax över 150.000 på ett år men som verkat vara en piss i missi....

Asså... jag döööör en känslomässigt plågsam död av denna läsning ! :( Helt absurt - horribelt, FRUKTANSVÄRT :mad:

Samma här ungefär

Lite snabb räknat i stora drag så ungefär

Så från cirka 800.000 till närmare 1,1 jag kommer aldrig bli skuldfri dessvärre om inte skuldsanering blir beviljad men finns ingen garanti för det. Vi får se vart de hela slutar
Jag hoppas verkligen att du får skuldsanering. Du verkar vara så reko och är värd det.
Får jag avslag så vet jag inte hur jag ska orka börja om processen igen.

Jag hoppas verkligen att du får skuldsanering. Du verkar vara så reko och är värd det.
Får jag avslag så vet jag inte hur jag ska orka börja om processen igen.
Du är lika värd en skuldsanering du med!

Vi får ta de från den dagen beslut kommer.. är det avslag får man se vad det beror på. Men jag håller med dig att de vore tufft med ett avslag men vi får inte ge upp.

Du är lika värd en skuldsanering du med!

Vi får ta de från den dagen beslut kommer.. är det avslag får man se vad det beror på. Men jag håller med dig att de vore tufft med ett avslag men vi får inte ge upp.
Just nu är jag enormt pressad, sover dåligt och ständig spänningshuvudvärk men det vore konstigt om man inte tog det på största allvar.
Tack.❤️

Eller så får man helt enkelt ”knega” på med löneutmätning, för iallafall jag inser att jag själv har orsakat min egen situation... sorgligt värre, absolut, men man får liksom ta sitt ”straff” !
Sen är jag införstådd med att det kan vara lika med ett LIVSTIDSSTRAFF och då menar jag verkligen ett straff till döden möter en på ålderns höst!
(Och) Det känns ju inte heller riktigt rimligt... Jag menar inte ens de flesta grovt kriminella (mördare, etc) döms till regelrätta livstidsstraff... :(
Dock måste man nog inse att skuldsättningen många ggr är självorsakad och varför ska inte vi straffas när vi har brutit ingångna avtal?!
Jag vet...mitt inlägg är kontroversiellt... det bjuder jag på :)

Eller så får man helt enkelt ”knega” på med löneutmätning, för iallafall jag inser att jag själv har orsakat min egen situation... sorgligt värre, absolut, men man får liksom ta sitt ”straff” !
Sen är jag införstådd med att det kan vara lika med ett LIVSTIDSSTRAFF och då menar jag verkligen ett straff till döden möter en på ålderns höst!
(Och) Det känns ju inte heller riktigt rimligt... Jag menar inte ens de flesta grovt kriminella (mördare, etc) döms till regelrätta livstidsstraff... :(
Dock måste man nog inse att skuldsättningen många ggr är självorsakad och varför ska inte vi straffas när vi har brutit ingångna avtal?!
Jag vet...mitt inlägg är kontroversiellt... det bjuder jag på :)
Så är det absolut. Jag var inställd på löneutmätning men nu när man fått inledande så ställde jag om mig igen och det vore tungt att förlora det igen.
Får jag avslag så kommer jag säkert hitta ro i det men just nu är det jobbigt.

Kimsan snart borde väl du få något form utav besked på din ansökning? Börjar vi inte närma oss 5-6 månader?

Så är det absolut. Jag var inställd på löneutmätning men nu när man fått inledande så ställde jag om mig igen och det vore tungt att förlora det igen.
Får jag avslag så kommer jag säkert hitta ro i det men just nu är det jobbigt.

Jag hör Dig - jag förstår Dig! Det ja åberopar är dock enkom att vi oxå som individer har ett ansvar för vår skuldsättning (dock i samarbete med borgenärerna som uppenbarligen inte har gör sin hemläxa).
Jag skriver enkom i generella termer.

Jag hör Dig - jag förstår Dig! Det ja åberopar är dock enkom att vi oxå som individer har ett ansvar för vår skuldsättning (dock i samarbete med borgenärerna som uppenbarligen inte har gör sin hemläxa).
Jag skriver enkom i generella termer.
Jag förstod det. -:)

Kimsan snart borde väl du få något form utav besked på din ansökning? Börjar vi inte närma oss 5-6 månader?

Nja sweetie, slutet av mars, början av april känns mer realistiskt !
Ska bli intressant - utgången, vill säga. Jag mår bra, kan leva med utmätning några år, men inte till ”death do us part” - de kommer inte mitt psyke fixa...

Du är ju en king så du kommer noga lösa det ändå!
Men vore bättre med sanering så du äntligen kan koppla av <3

Var det inte i augusti/september du ansökte förresten?
JAG HÅLLER TUMMAR OCH TÅR!!

Hur lång tid brukar det ta? 3 Månader har ju passerats på måndag.
Jag har en bra feeling babe, är 100% på du får sanering!
Min magkänsla har aldrig fel.

Hur lång tid brukar det ta? 3 Månader har ju passerats på måndag.
Jag har en bra feeling babe, är 100% på du får sanering!
Min magkänsla har aldrig fel.

Det tar minst 5-6 månader innan dom påbörjar ens ärende, men jag ”rest my case” så att säga. Min skuldsättning är inte ”legitim”. Det lever jag med & det har jag redan accepterat, men som sagt, att ha löneutmätning utan någon som helst lättnad, det kommer nog tära på mig...på sikt!

Som jag förstått det efter mina 12 timmar om dagen på det här forumet år in och år ut är väl det som spelar roll huruvida man inom 15 år "rimligtvis kan betala av sin skuld" något som i ditt fall inte är så, långt ifrån.
När man då tar i beaktning att det inte rör sig om kriminella aktiviteter bakom skulden bör således överkonsumtion inte spela någon roll?

Som jag förstått det efter mina 12 timmar om dagen på det här forumet år in och år ut är väl det som spelar roll huruvida man inom 15 år "rimligtvis kan betala av sin skuld" något som i ditt fall inte är så, långt ifrån.
När man då tar i beaktning att det inte rör sig om kriminella aktiviteter bakom skulden bör således överkonsumtion inte spela någon roll?

Only time will tell...jag kommer självklart uppdatera Skusans utlåtande... :)

Ps. Visst va de Du @Terry_ som rekommenderade serien YOU på Netflix?!
Är på avsnitt 5 nu. WOW, inte kan väll Joe vara en kallblodig mördare... ELLER?

Ja, hur bra är den inte?? Ska inte spoila åt dig ;)

Nope, de var söndagen den 14:e okt. Har typ full koll... 😛

Jag skicka in min den 17 ... så då får väl vi svar nästan samtidigt då?!
Jag håller tummarna för dig!
Jag håller med det där om utmätning, visst några år fixar man det men inte hur många år som helst. Viktigt att iaf kunna se ett litet ljussken där framme nånstans så man orkar kämpa vidare och få tillbaka lite framtidshopp!

Kan man ringa och typ fråga status innan dessa fem månader?

Jag skiter i om det är osvenskt, icke politiskt korrekt eller alkoholistvarning.
Men vilken stund jag har i sängen nu.
Dricker en flaska rötjut och lyssnar på Robbie Williams.
WOW- 10 poäng

Haha Jag dricker cola zero. Eftersom jag har alkoholproblem så käkar jag antabus 2ggr i veckan. Dricker man på det blir man röd som en kräfta :D.
Terry kika på denna.
ett år efter terroristattacken i manchester. Ganska mäktig

Bjuder tillbaka med denna :

Fet den oxå. Fast jag är ju hårdrockare egentligen så då slänger jag iväg denna
ca 1 miljon i publiken precis innan sovjet föll.

Du borde lyssna på min spotifylista.

Vad tycker du om Sabaton?

Jag är från väsby så jag har fått min dos av Europe haha. Trummisen bor ganska nära farsan i Märsta hehe:D

Sabaton är ifrån Falun jag sitter för fan 120 mil söderut i Malmö hahaahaha.

Menade mer rockstilen, är den hard rock nog eller är du ett steg tilll
Jag är förtjust i Scorpions.
Favoritbandet?
Dropkick Mutphys.

Ja jag vet men lite för många sammanträffanden haha.
Jag gillar Metallica, pantera slayer, wasp, in flames. black sabbath men även pink floyd. Lite blandat sådär
Gillar mest lite tyngre Metal. Scorpions är bra missade dom på sweden Rock tyvärr.

Får gåshud när dom kör någon dropkick låt i the departed :)

Godmorgon på er.
Checkade som vanligt mitt UC nu på morgonen för att kolla om den uppdaterats något.
Märkte där att mitt skuldsaldo har börjat räkna ner.
Står inte längre att denna personen har haft en skuld i 24 av 24 månader längre.
Utan nu står det att personen har haft en skuld i 23 av 24 månader.
Har dock cirka 25k kvar i skuldsaldot.
Och förstod det som att det börjar räkna fria månader när allt är betalt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp