Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag tackar för infon, Blev re del att smälta där haha!
Men riktigt smart sätt att köra på, Min ambition är att plugga på distans för att ekonomin ska kunna gå ihop.
Aja, Får fundera vidare!

Det är smart att plugga och jobba... jag tror jag ska ta ut tidigare föräldrapenning när jag jobbar sista månaderna för jag förstår inte hur man ska få bort alla lån snabbt annars och räntan har man inte råd med. Man kan inte betala 10 papp eller nåt i bara ränta på två vuxna, man måste liksom få loss pengar så man får det enkelt. Genvägar finns om man funderar en massa.

Det är smart att plugga och jobba... jag tror jag ska ta ut tidigare föräldrapenning när jag jobbar sista månaderna för jag förstår inte hur man ska få bort alla lån snabbt annars och räntan har man inte råd med. Man kan inte betala 10 papp eller nåt i bara ränta på två vuxna, man måste liksom få loss pengar så man får det enkelt. Genvägar finns om man funderar en massa.
Det är mitt motto i livet, Genvägar finns.
Dock så är det upp till var och en att kunna hitta och se genvägarna..
Du kommer att klara det, Jag tror på dig!

Det hade varit ett skitkul jobb tror jag! Och bra betalt.
Ps. Kimsan, avis på din bachelor fortfarande 😛

:D Utbildning är bra ! Det jag ångrar allra mest (förutom mina skulder :() är att jag överhuvudtaget lämnade USA. Älskar det landet, inte minst Florida. Bodde där i mer än 10 år. Först som student sedan tog jag arbete ombord en lyxkryssare. Those were the days... the HAPPY days... :)

Jag har en bachelor utbildning från University of Miami, men arbetar inte med det... :(
Positivt dock att de va de ROLIGASTE och härligaste åren i mitt liv... :)

Jag tycker du ska ska gå en fastighetsutbildning. Underbart roligt arbete med mycket frihet, men med stort ansvar. Lönen är bra! Speciellt om man bor i Stockholms området.
Jag har läst fastighetsförvaltar programmet på distans och tjänar lite över 40tkr/ mån. I Stockholm ligger lönen runt 50tkr.
Oho!
Gör du det? Det lät inte så dåligt du!
Får googla mig fram till lite info om utbildningen.
Har du lite insider info om arbetsmarknaden? Hur tror du att det kommer se ut cirka 10 år fram?
Är det mycket utomhus arbete? Du får ursäkta men när jag tänker på en fastighet förvaltare så får jag upp en gammal gubbe som åker runt och lagar saker och ting i folks hem.
Men är nog helt ute och cyklar.

Oho!
Gör du det? Det lät inte så dåligt du!
Får googla mig fram till lite info om utbildningen.
Har du lite insider info om arbetsmarknaden? Hur tror du att det kommer se ut cirka 10 år fram?
Är det mycket utomhus arbete? Du får ursäkta men när jag tänker på en fastighet förvaltare så får jag upp en gammal gubbe som åker runt och lagar saker och ting i folks hem.
Men är nog helt ute och cyklar.

Hahaha... nä, det gör våra fastighetstekniker eller fastighetsskötare. Lagar grejer alltså :)

Mitt arbete består av totalansvaret för idag 17 fastigheter. Avser både intäkts och kostnadssidan. Uthyrning av lediga lokaler. Omförhandling av befintliga hyresavtal, hyresgästs anpassningar, upphandling av olika avtal. Just nu upphandlar jag markskötsel till en nybyggnation. Köp & sälj av fastigheter, just nu får vi in mycket nyproducerade hyresfastigheter som genererar mycket ”barnsjukdomar” som upptar nästan all min tid... :(
Arbetet är ytterst varierande med både kontorsarbete & arbete ute i våra fastigheter som t.ex hyresgästs möten.

Bästa jobbet EVER !!! :)

Ett annat exempel är att jag i mitt bestånd just nu fått in en stor lägenhetsfastighet (nyproducerad). Hyresgästerna som precis flyttat in klagar på allt från värmen till matos, så sitter mycket i möten med Skanska just nu. Uppenbarligen är ventilationen felkonstruerad. Garantiåtgärder.

Så länge det finns fastigheter :) så kommer det behövas fastighetsförvaltare, Tekniska förvaltare, fastighetsskötare & fastighetstekniker. En bransch som frodas...så arbets möjligheter finns :)

Ett annat exempel är att jag i mitt bestånd just nu fått in en stor lägenhetsfastighet (nyproducerad). Hyresgästerna som precis flyttat in klagar på allt från värmen till matos, så sitter mycket i möten med Skanska just nu. Uppenbarligen är ventilationen felkonstruerad. Garantiåtgärder.

Så länge det finns fastigheter :) så kommer det behövas fastighetsförvaltare, Tekniska förvaltare, fastighetsskötare & fastighetstekniker. En bransch som frodas...så arbets möjligheter finns :)
Jag förstår, Men det låter som det är mycket ansvar?
Allt hamnar ju på dina axlar haha, Men det verkar också vara väldigt givande så det jämnar väl ut sig?
Hur är det att jokom in i branschen som nyexaminerad?
Är det kontakter som gäller där?, Eller får alla en rättvis chans?

Jag förstår, Men det låter som det är mycket ansvar?
Allt hamnar ju på dina axlar haha, Men det verkar också vara väldigt givande så det jämnar väl ut sig?
Hur är det att jokom in i branschen som nyexaminerad?
Är det kontakter som gäller där?, Eller får alla en rättvis chans?

Ja, det är mycket ansvar. Du har ju total ansvaret för en fastighet i alla avseenden.
Nu vet ju inte ja var Du bor, men vet att i de större städerna finns det en stort behov av just Tekniska förvaltare. Deras huvudsyssla är ombyggnationer, energibesparingar, OVK (Obligatorisk ventilationskontroller) och andra återkommande myndighets krav... :)
Ett oerhört givande arbete! Mycket frihet under ansvar!

Ja, det är mycket ansvar. Du har ju total ansvaret för en fastighet i alla avseenden.
Nu vet ju inte ja var Du bor, men vet att i de större städerna finns det en stort behov av just Tekniska förvaltare. Deras huvudsyssla är ombyggnationer, energibesparingar, OVK (Obligatorisk ventilationskontroller) och andra återkommande myndighets krav... :)
Ett oerhört givande arbete! Mycket frihet under ansvar!
Vi delar stad.
Kanske blir att man väljer att studera till fastighetsförvaltare.
Vi får se :)

@Lasseman av en händelse & med sorg så fann jag idag ett hus i mina barndomens kvarter som tillhör en gammal bekant till mig utlagt till försäljning hos KF.
Hur funkar detta? Kan man inte komma överens med KF att själv fixa försäljningen via mäklare istället för att det ska hanteras av just KF med den förnedring det eventuellt kan innebära för vederbörande?! Måste det alltid gå via KF?!

Vad tjänar man som en arbetare på en lyxkryssning i USA Kimsan?

Någon som har fått sitt första årsbesked utav ett bolag än?

@Lasseman av en händelse & med sorg så fann jag idag ett hus i mina barndomens kvarter som tillhör en gammal bekant till mig utlagt till försäljning hos KF.
Hur funkar detta? Kan man inte komma överens med KF att själv fixa försäljningen via mäklare istället för att det ska hanteras av just KF med den förnedring det eventuellt kan innebära för vederbörande?! Måste det alltid gå via KF?!

Det går, men då måste alla som begärt utmätningen godkänna det, och det är gäldenären som måste se till att alla godkännanden kommer in till kfm.
Brukar få kolla upp det där varje gång det kommer på tal, det kan behövas att lite mer ska framgå av godkännandet om jag minns rätt, framförallt om det inte är glasklart att en försäljning fullbetalar alla utmätningsskulder.
Är det bara en skuld är det ju ingen jättestor grej, men är det 15 sökande att ringa, få tag i rätt person, få godkännande och få den att skicka godkännandet till kfm blir lätt övermäktigt

Var rejält med objekt ute i skåne nu ser jag..

Var rejält med objekt ute i skåne nu ser jag..

Mmm, sorgligt värre :( Märkligt dock att Skåne har mest...

@Terry_ när ja arbetade ombord lyxkryssaren, så hade vi högre lön än på andra kryssnings rederier, för vi fick INTE ta emot dricks överhuvudtaget ! Gjorde vi det och det uppdagades, så blev man sparkad på direkten.
Jag hade då en månadslön om 2500 USD & sen fick man en extra slant när man hade fullföljt sitt kontrakt (vi var ombord 4-5 månader, sen semester 6-8veckor). Inga omkostnader ombord då boende och mat ingick ! Spriten var billig & vi hade en crewbar :D

Mmm, sorgligt värre :( Märkligt dock att Skåne har mest...

@Terry_ när ja arbetade ombord lyxkryssaren, så hade vi högre lön än på andra kryssnings rederier, för vi fick INTE ta emot dricks överhuvudtaget ! Gjorde vi det och det uppdagades, så blev man sparkad på direkten.
Jag hade då en månadslön om 2500 USD & sen fick man en extra slant när man hade fullföljt sitt kontrakt (vi var ombord 4-5 månader, sen semester 6-8veckor). Inga omkostnader ombord då boende och mat ingick ! Spriten var billig & vi hade en crewbar :D

Inte jättemärkligt, det är ju ett av de län som har flest innevånare. Det uppdateras väl mer eller mindre varje dag beroende på hur det går för försäljningsteamen, om några dagar kanske stockholm hunnit lagt ut för en ny försäljningsdag.

Inte jättemärkligt, det är ju ett av de län som har flest innevånare. Det uppdateras väl mer eller mindre varje dag beroende på hur det går för försäljningsteamen, om några dagar kanske stockholm hunnit lagt ut för en ny försäljningsdag.

Sant... & många uppifrån Sverige emigrerar ju ner hit till vackra Skåneland...med en dröm om att vi ska överlämnas till Danmark inom en snar framtid... 😛:D😛

Sant... & många uppifrån Sverige emigrerar ju ner hit till vackra Skåneland...med en dröm om att vi ska överlämnas till Danmark inom en snar framtid... 😛:D😛
Och fastna i danska kronofogdens klor i stället, bara att hålla tummarna att deras it-system alltjämt är strandat.
Gick att köpa en tomt till inte så stora pengar där i listan på skånska fastigheter såg jag.

Och fastna i danska kronofogdens klor i stället, bara att hålla tummarna att deras it-system alltjämt är strandat.
Gick att köpa en tomt till inte så stora pengar där i listan på skånska fastigheter såg jag.

Du får flytta ner till skåneland vet jaaa... Jobba på KF på Malmös bästa & dyraste adress... 😛:D
Nä, när vi tillhör Danmark, så nollas allt ut... iallafall, i mina drömmar... :D

Väldigt nyfiken på vad ni studerat i högskolan?
Kopplat att en del av er, Har rätt så bra löner jämfört med min skit lön haha!
Har ni gått i högskola eller yrkeshögskola om ja, Vad har ni studerat och vad var er ingångslön.
Snart dags för mig att välja en utbildning så detta blir lite som en tips runda.

Jag läste sjuksköterska och fick sen betald psykiatrivub på magisternivå. Fick välja få betalt kbt steg 1 och i efterhand så ångrar jag mig faktiskt. Skit samma. Har också läst en näve vård och filosofikurser på distans över nätet bara för att det var kul och intressant. Fortfarande sunkig lön som syrra, men gick att tjäna stora pengar (i mina ögon) i Norge. Tror det inte är lika lätt längre.

Jag läste sjuksköterska och fick sen betald psykiatrivub på magisternivå. Fick välja få betalt kbt steg 1 och i efterhand så ångrar jag mig faktiskt. Skit samma. Har också läst en näve vård och filosofikurser på distans över nätet bara för att det var kul och intressant. Fortfarande sunkig lön som syrra, men gick att tjäna stora pengar (i mina ögon) i Norge. Tror det inte är lika lätt längre.
Tråkigt att det inte blev som du tänkt dig, Men som min kära kollega alltid säger. Det är aldrig försent att rätta till det man tycker är fel!

Om någon av er forumanvändare som rör er vid Hansa var i krokarna vid 15-tiden i dag och hörde en tokarg treåring vråla okvädesord, så var det bara jag med en mycket arg unge i släptåg som passerade. Inget kaffe ute i dag inte..

Om någon av er forumanvändare som rör er vid Hansa var i krokarna vid 15-tiden i dag och hörde en tokarg treåring vråla okvädesord, så var det bara jag med en mycket arg unge i släptåg som passerade. Inget kaffe ute i dag inte..

:D:D Då satt ja på kontoret, förvisso inte så långt därifrån, men ja hörde inget... :D

Då hade du tur, vinden kanske låg åt ett annat håll ? Lät ett tag som att vi höll på att väcka de döda...Tack och lov gick det över nästan lika fort som det kom, men ändå :D

Vi har ”alla” varit där Du är idag med små trotsiga småttingar... ;)

FAN VAD GOTT ÅRETS DEPPIGASTE OCH JÄVLIGASTE MÖRKASTE DAGEN ÄR ÖVER.
MÅNDAGEN DEN 21 JANUARI!

Nu stundar ljusare tider, löning, vår, längre dagar med mera.
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

@Adde87 såg att du har massa filmsidor på bokmärken. Sett allt på Netflix nu. Har du någon bra film med svensk subtitle??

Hur räknas bostadsbidrag? Om sambon har 0 i inkomst - jag 60K. Om vi delar på hyran har hon rätt till att få bostadsbidrag då?

Hur räknas bostadsbidrag? Om sambon har 0 i inkomst - jag 60K. Om vi delar på hyran har hon rätt till att få bostadsbidrag då?

Svar absolut nej ! Bostadsbidrag är nästan uteslutande för ensamstående samt pensionärer.
Någon form av ersättning har väll sambon oxå eller?!

Svar absolut nej ! Bostadsbidrag är nästan uteslutande för ensamstående samt pensionärer.
Någon form av ersättning har väll sambon oxå eller?!

Bara föräldrarpenning på typ 6-7.000

Någon som tycker att ni förändrats som personer utifrån skuldsitation? Beroende m.m. Förklara gärna.

Jag själv är varierad i humör, men tror på mig själv. Detta har jag byggt upp mer och mer. Så det är väl positivt i allt negativt

Tjejen har / hade ett lån hos Avida på 210.000 tror jag. Det lånet gick till inkasso för 6 månader sedan och var nu med alla hundra avgifter uppe på typ 250.000. Eller ja inte riktigt men bra bit över 200.000
Nu skickar deras inkasso om man vill göra en deal där dom drar bort 20% (!!) på skulden. Alltså 50.000 kr ungefär om man förpliktigar sig till att betala under en viss period.
Sjukt vad man borde kunna deala med bolagen alltså

@Adde87 såg att du har massa filmsidor på bokmärken. Sett allt på Netflix nu. Har du någon bra film med svensk subtitle??

Viaplay, HBO, C More m.fl. erbjuder en gratismånad. Därefter är det bara att regga om sig med en ny mejl, om man inte hunnit se allt. ;-)

Gothia Inkasso...suck !

Fick idag ett ”gulligt” brev från ovanstående bolag med en bifogad faktura från dom om ca 24.000 riksdaler. Dom är införstådda med, i enlighet med brevet, att skulden är med på min löneutmätning, men vill dock likväl att jag på något sätt ska lyckas reglera hela skulden med bifogad inbetalningsavi... om inte den möjlighet finns, så ska ja per omgående kontakta dom för upprättelse av en amorteringsplan...

Allt ja kan säga är... I WISH I COULD !!

Kontentan? hur tänker dessa bolag egentligen?!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp