Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

För vår del är det billigare att handla på coop.se eller willys.se om vi ska lägga beställning på nätet. Men blir några hundra billigare att handla i fysisk affär

Nu hänger jag inte med, är det billigare att handla online på coop.se eller i den fysiska butiken :D?

Nu hänger jag inte med, är det billigare att handla online på coop.se eller i den fysiska butiken :D?

Jag skyller luddigheten med att förklara på sömnbrist i helgen :D

Jag menade att vissa saker exempelvis badskum och tvättlappar är dyrare i den fysiska affären, medan exempelvis bröd kan vara billigare.

Men i det stora hela blir det något billigare att handla i fysisk affär.

Mathem.se har jag bara testat någon gång men de var ganska dyra på frukt och grönt, blir billigare att fixa hos närmsta frukthandel.

Jag har handlat hos MatHem i många är (även Coop och Hemköp online). Alltid nöjd och utgår i stort från veckans extrapriser och handlar ex hygienartiklar på ÖB eller dylikt och grönsaker på torget efter säsong. Mindre handlande i mataffär har iaf för oss bidragit med total kontroll över matkostnader. MatHem har dessutom bra utbud av svenskt kött och färs (dyrare kanske men handlar hellre sällan och bra produkter). Även Hemköp har jag varit nöjd med, låg avgift men hemkörning och ofta bra kampanjpriser.

Hur mycket brukar ni handla för då? Är det storköp?

Hur mycket brukar ni handla för då? Är det storköp?

Handlar oftast för 700-900kr. Vid det högre är det för att fylla på skafferi eller hygienprodukter (om det är bra pris). Vår matbudget är ca 4000-4500kr i månaden inkl hygien och äta ute (sker sällan av ekonomiska skäl) och vi är tre vuxna. Skulle kunna pressa ner det lite mer säkert.

Jag har handlat hos MatHem i många är (även Coop och Hemköp online). Alltid nöjd och utgår i stort från veckans extrapriser och handlar ex hygienartiklar på ÖB eller dylikt och grönsaker på torget efter säsong. Mindre handlande i mataffär har iaf för oss bidragit med total kontroll över matkostnader. MatHem har dessutom bra utbud av svenskt kött och färs (dyrare kanske men handlar hellre sällan och bra produkter). Även Hemköp har jag varit nöjd med, låg avgift men hemkörning och ofta bra kampanjpriser.
Jag handlar alltid duschcreme på Ö&B eller Rusta, gillar även att handla på loppis. Hade någon sagt att jag skulle gilla bakluckeloppis och handla på Rusta 10-15 år tidigare hade jag börjat skratta. Man ändras sig verkligen när man blir äldre, och något visare :D

Lite svårt att sova inatt, Sticker till polaren i Spanien om mindre än 48, är lite smånervös. Särskilt som Boeingplanen börjar störta här och var. Det blir Alicante där han har något hus. Någon som vart där eller i krokarna?

Lite svårt att sova inatt, Sticker till polaren i Spanien om mindre än 48, är lite smånervös. Särskilt som Boeingplanen börjar störta här och var. Det blir Alicante där han har något hus. Någon som vart där eller i krokarna?

Är själv flygrädd. Håller mig till Balkan halvön och då Grekland/Kroatien/Italien /Bosnien/Montenegro så dålig koll på den delen utav Europa

Men ett par öl gör susen för flygresan. Du mår bättre faktiskt. Sen försök äta och sova ordentligt innan. Flyg inte bakis.

&ha naturligtvis en awsome välförtjänd resa!

Är själv flygrädd. Håller mig till Balkan halvön och då Grekland/Kroatien/Italien /Bosnien/Montenegro så dålig koll på den delen utav Europa

Men ett par öl gör susen för flygresan. Du mår bättre faktiskt. Sen försök äta och sova ordentligt innan. Flyg inte bakis.
Ja man blev mes med åren, har fan hoppat både bungyjump och fallskärm. Skulle aldrig våga göra det nu längre. Nej jag ska vara pigg och utvilad :). Har ett problem till, och det är att jag är rastlös av mig men det får alkoholen hjälpa till med, tur att det endast är 4tim flygresa. Tack för dom fina orden Terry_ :).

Japp... de e fint där nere... Har hyrt hus nere i Torrevieja ett par gånger, som ligger några mil från Alicante... :)

Blir det en vecka du ska gotta dig med sol,tapas,sangria och annat gott :D

Här är lite bilder. Han inte ens gå 24tim innan jag drog världens praktvurpa :D. Kraftig stukning på fotleden. Och polarn har lite halsbränna. Alltid mer synd om än finne än en svenne :D:D:D

Bilagor

• IMG_20190427_001622974.webp
    IMG_20190427_001622974.webp
    535.8 KB · Visningar: 20
  • IMG_20190426_074529940_HDR.webp
    IMG_20190426_074529940_HDR.webp
    933 KB · Visningar: 20
  • IMG_20190426_222557737.webp
    IMG_20190426_222557737.webp
    585.3 KB · Visningar: 21
Tänker hyra en lägenhet i 2a hand, Avtalet är i princip klart.
Har dock ett par frågor för er som hyrt i 2a hand.
Hur har ni gjort med internet? Det är ju svårt för oss med anmärkningar och dylikt att få ett Internet abonnemang?
Finns det något speciellt ni känner att jag bör akta mig för?

Hur har ni gjort med internet? Det är ju svårt för oss med anmärkningar och dylikt att få ett Internet abonnemang?
Internet är sällan problem jag har alltid fått teckna trots usel ekonomi jag tror det är lite så att man ser det som en "rättighet"

Se även till så att Du vet SÄKERT vet att 2:a hands avtalet är godkänt av fastighetsägaren. Kan stå både kontraktsinnehavaren och Dig dyrt annars :(
Kan du inte bara behålla nuvarande internet eller det finns inte alls?

Se även till så att Du vet SÄKERT vet att 2:a hands avtalet är godkänt av fastighetsägaren. Kan stå både kontraktsinnehavaren och Dig dyrt annars :(
Kan du inte bara behålla nuvarande internet eller det finns inte alls?
Finns inget nät alls i dagsläget.
Ska se om han har nån bekräftelse på att han får hyra ut den.
Annars dubbelkollar jag med fastigheten.

Vill höja en varningens finger för uttag på flygplatser. Tog ut 60 euro, det kostade mig 1099kr. Helt sjukt. Vilket rån :(

Vill höja en varningens finger för uttag på flygplatser. Tog ut 60 euro, det kostade mig 1099kr. Helt sjukt. Vilket rån :(

1099 över dessa 60 euro eller totalt 1099?!

Kronan är ju precis som landet i övrigt helt åt helvete.

Valutakurs
1 EUR = 11,4221 SEK

Absurt alltså. Helvete.

Va? Vilken flygplats var det? Eller blev det någon tilläggsavgift utöver avgiften för uttag på flygplatsen?

Jäkligt glad över att jag och väninnan inte fick för oss att växla på flygplatsen när vi var iväg till Tyskland tidigare i veckan kan tilläggas :D (Och nej, resan är inget jag bränt pengar på. Blev medbjuden och inplanerat sedan länge)

Internet är sällan problem jag har alltid fått teckna trots usel ekonomi jag tror det är lite så att man ser det som en "rättighet"
Jag fick inte teckna internet via Telia i min övernattningslägenhet så det står sonen på. Vi har Net1 i permanentboendet. Maken står på det och även han sitter i skiten. Har för mig de tog ett par tusen i deposition.

Jag fick inte teckna internet via Telia i min övernattningslägenhet så det står sonen på. Vi har Net1 i permanentboendet. Maken står på det och även han sitter i skiten. Har för mig de tog ett par tusen i deposition.

Jag hade säkert 20 (minns inte, men många) betalningsanmärkningar när jag skaffade Internet via Telia fiber. Det kopplades in på några minuter och det var aldrig tal om deposition e.d. De är inte så konsekventa verkar det som.

Hej, hur mår alla? Har skrivit uppsats två dagar i rad nu, är på sluttampen och har bara två timmar till på mig att få ihop allt och sen ska cirka 40 sidor in. :'( Är helt slut! Vill bara gå och kolla Netflix. Och så upp och jobba och ställa om sig till det. Kommer aldrig bli klar, det går så sakta. En examen för alltid låter bra men hårt jobb när man är trött suger.

Hej, hur mår alla? Har skrivit uppsats två dagar i rad nu, är på sluttampen och har bara två timmar till på mig att få ihop allt och sen ska cirka 40 sidor in. :'( Är helt slut! Vill bara gå och kolla Netflix. Och så upp och jobba och ställa om sig till det. Kommer aldrig bli klar, det går så sakta. En examen för alltid låter bra men hårt jobb när man är trött suger.

Igenkänningsfaktor! Har också tillbringat helgen med att skriva uppats.. Skickade precis in den så nu håller jag tummarna. Lycka till med det sista, det fixar du! :-)

Igenkänningsfaktor! Har också tillbringat helgen med att skriva uppats.. Skickade precis in den så nu håller jag tummarna. Lycka till med det sista, det fixar du! :)

Åh, Ansi :) jag ville gärna få in den men såg nu att den ska vara inne en vecka innan opponering ungefär så jag ska nog jobba lite imorgon med. Det är så pressande att utgå från andras tidigare forskning, vet vad jag tycker och tänker men att koppla det till hundra artiklar känns så krystat. Jag håller tummarna för dig med. Behöver verkligen sätta den här nu. Har fått försumma solen, leka och städa ett tag XD + all csn man fått ihop... haha. Tänker skriva en magister nästa vår men ska nog samla material och skriva så mycket som möjligt redan i början av läsåret och hoppas ämnet blir godkänt. Ska banne mig ha ut något efter det där csn-lånet. Bra jobbat med the uppsats. = )))

Sitter här med mitt morgon kaffe - njuter, tänker, grubblar omvartannat !

Jag mår oförtjänt bra. Har ett arbete ja trivs med, vänner & familj & en Playboy som ja leker med ;)
Sommaren står för dörren & det gör livet alltid lika härligt att leva... :)

Skulle på Valborgs fest ikväll, men har lämnat återbud till förmån för min dotters flytt imorgon & då vill jag kunna hjälpa till utan en ”groggy” hjärna...
En milstolpe är uppnådd. Blandade känslor - mest positiva dock :)

Fem veckor har passerat sedan jag fick inledande skuldsanering. Det är knäpptyst från min handläggare.
Jag överlever ett eventuellt avslag. Jag känner mig stark, men önskar så innerligt få ett snabbt svar, så jag vet vad jag har att förhålla mig till...
Livet är inte slut... det går fler tåg. Jag står inte ensam kvar på perongen. Jag omfamnas av många & Ni här ute är en stor bidragande del till att ja mår så bra som jag gör !

Här ute känner jag stöd vid de tillfällen jag famlar, de tillfällen ja svajar... ETT INNERLIGT TACK ❤️

Just idag känner ja mig extra sårbar, extra ödmjuk - ja EXTRA ALLT ! Vet inte varför...
Livet är väll en ”rollercoaster” - men aldrig att jag ger upp...

Önskar Er alla en AMAZING valborg ! ❤️

Sitter här med mitt morgon kaffe - njuter, tänker, grubblar omvartannat !

Jag mår oförtjänt bra. Har ett arbete ja trivs med, vänner & familj & en Playboy som ja leker med ;)
Sommaren står för dörren & det gör livet alltid lika härligt att leva... :)

Skulle på Valborgs fest ikväll, men har lämnat återbud till förmån för min dotters flytt imorgon & då vill jag kunna hjälpa till utan en ”groggy” hjärna...
En milstolpe är uppnådd. Blandade känslor - mest positiva dock :)

Fem veckor har passerat sedan jag fick inledande skuldsanering. Det är knäpptyst från min handläggare.
Jag överlever ett eventuellt avslag. Jag känner mig stark, men önskar så innerligt få ett snabbt svar, så jag vet vad jag har att förhålla mig till...
Livet är inte slut... det går fler tåg. Jag står inte ensam kvar på perongen. Jag omfamnas av många & Ni här ute är en stor bidragande del till att ja mår så bra som jag gör !

Här ute känner jag stöd vid de tillfällen jag famlar, de tillfällen ja svajar... ETT INNERLIGT TACK ❤️

Just idag känner ja mig extra sårbar, extra ödmjuk - ja EXTRA ALLT ! Vet inte varför...
Livet är väll en ”rollercoaster” - men aldrig att jag ger upp...

Önskar Er alla en AMAZING valborg ! ❤️

Bästa @Kimsan72! Jag önskar jag ens hade hälften av den energi du har. Du gör helt rätt som njuter av livet som det är och inte låter allt annat överskugga det!
Tack för din positiva inställning, det peppar oss andra ❤️

Det där är min lilla stukning :). Men det är mer synd om min kompis som har halsbränna. Tror ingen i svedala hoppar lika fort på ett ben som jag :D.

Bilagor

• IMG_20190430_170542888.webp
    IMG_20190430_170542888.webp
    709.4 KB · Visningar: 18
  • IMG_20190430_205647362.webp
    IMG_20190430_205647362.webp
    482.2 KB · Visningar: 17
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp