Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Syrran hur går det?
Avsevärt lite aktivitet från ditt håll på sistone. Hur går allting? Löneutmätning börjat?

@Syrran hur går det?
Avsevärt lite aktivitet från ditt håll på sistone. Hur går allting? Löneutmätning börjat?
Hej Terry ja legat lite lågt ett tag varit mycket med jobb o så. Jag kämpar på ingen löneutmätning än men det dröjer säkert inte länge till tyvärr. Börjat o planera för framtiden och försöker stoppa undan en buffert så länge. Lite svårt att smälta detta vet att det blir tuffa år framöver.
Hur går det för dig? Börjar väl närma sig nu med samlingslån. Håller tummarna att allt går vägen för dig❤️
Tack för att du frågade sköt om dig❤️

Hej Terry ja legat lite lågt ett tag varit mycket med jobb o så. Jag kämpar på ingen löneutmätning än men det dröjer säkert inte länge till tyvärr. Börjat o planera för framtiden och försöker stoppa undan en buffert så länge. Lite svårt att smälta detta vet att det blir tuffa år framöver.
Hur går det för dig? Börjar väl närma sig nu med samlingslån. Håller tummarna att allt går vägen för dig❤️
Tack för att du frågade sköt om dig❤️

Kram!

Vill höja ett varningens finger för gratis-hyrbilstjänsten Driveback, haft konto där ett bra tag men först nu bokat min första resa, framgår i avtalet att en kreditupplysning kan komma att göras. Döm av min förvåning när det visar sig att Driveback tar en FULL UC(!) och kan enligt avtalet ta en upplysning vid VARJE hyrtillfälle.

Rent hypotetiskt kan det skapa kaos i ens UC :) Tråkigt, då jag utan denna upplysning hade vart FF-fri till sommaren.

Hertz Freerider tar ingen upplysning.

11.000 Fick skuldsanering förra året. Det är en hel del faktiskt.
60% av dom som sökte.

Källa TV4 Nyheter.

Har med hjälp utav Viktväktarna gått ifrån 123.7 kilo till dagens 118.6

Jag bör tills min semester om 2.5 veckor vara nere under 115....

Viktigt sen att att man inte börjar frossa, drick 15 öl och äter 5 pizzor utan att man fortsätter röra sig och håller nere på skräpmaten även på sin ledighet. Flyger ner till Kroatien i slutet på maj.

Ganska coolt på WW dock. Jag är ensam snubbe där och den enda under typ 50 :D

Alltså nu har det gått för långt... ni förstår vad för tankar som fyller ens huvud dag ut och dag in när jag ska "gå och handla på Vivus" och ringa "Riskbyggen" Herre Gud må det vända snart!😕:D😵

Alltså nu har det gått för långt... ni förstår vad för tankar som fyller ens huvud dag ut och dag in när jag ska "gå och handla på Vivus" och ringa "Riskbyggen" Herre Gud må det vända snart!😕:D😵

Sorry, men jag hänger inte med i vad Du åberopar? 😳🙄

Sorry, men jag hänger inte med i vad Du åberopar? 😳🙄
Hahahah ok... imorse tänkte jag att idag ska jag gå och handla på Vivus (istället för Willys) och att jag ska ringa Riskbyggen istället för Riksbyggen och det känns som att hjärnan har fullt upp med riskprognoser, vivus helvetet etc.... säkert fler som varit med om liknande. Lite tragikomiskt ändå ;)

Hahahah ok... imorse tänkte jag att idag ska jag gå och handla på Vivus (istället för Willys) och att jag ska ringa Riskbyggen istället för Riksbyggen och det känns som att hjärnan har fullt upp med riskprognoser, vivus helvetet etc.... säkert fler som varit med om liknande. Lite tragikomiskt ändå ;)

Aha...now I totally get it... usch, de suger duktigt... :( Hoppas Du snart får rätsida på allt... Du verkar också ha kämpat oerhört länge...

Aha...now I totally get it... usch, de suger duktigt... :( Hoppas Du snart får rätsida på allt... Du verkar också ha kämpat oerhört länge...
Tack :) Tanken är att detta år blir året då det vänder! OM jag lyckas hålla mig flytande till augusti, det är en del OM OM OM men from juni så är jag klar med mitt OPR lån, samt ett annat lån samt vivus som har gått till Gothia och ett annat lån som jag släppt i dagarna till Lowell. Vilket gör att mina utgifter kommer att minska med ca 8000 kr per månad. Om jag klarar mig undan anmärkningar så kanske jag lyckas få till ett litet samlingslån så jag kan få bort en del andra krediter men vi får se.

Nästan som att Onea blir Onanera vissa dagar. -:)
Kämpa på @Myra, augusti är inte så långt bort.??

Tack :) Tanken är att detta år blir året då det vänder! OM jag lyckas hålla mig flytande till augusti, det är en del OM OM OM men from juni så är jag klar med mitt OPR lån, samt ett annat lån samt vivus som har gått till Gothia och ett annat lån som jag släppt i dagarna till Lowell. Vilket gör att mina utgifter kommer att minska med ca 8000 kr per månad. Om jag klarar mig undan anmärkningar så kanske jag lyckas få till ett litet samlingslån så jag kan få bort en del andra krediter men vi får se.

Det låter riktigt bra, lycka till, jag håller tummarna.

Nästan som att Onea blir Onanera vissa dagar. -:)
Kämpa på @Myra, augusti är inte så långt bort.??
Tack, inte så långt bort men alldeles för långt bort ändå... när jag har en hel hög med obetalda räkningar och lån och inkasso och gud vet vad.

Tack tack! Är inställd att det inte kommer att gå som planerat, men kämpar på!

Bra att se vad som kan hända om man har flyt... ja, jag har också lagt upp vad jag hoppas ska hända ekonomiskt under sommarmånaderna sen ska det bli spännande att se var det landar men under kan ju ske med : D Jag har lite för många ff för samlingslån men hejar på dig.

Vilken dag denna månad är det man får barnbidraget?

Nästa måndag den 20e eller

Vilken dag denna månad är det man får barnbidraget?

Nästa måndag den 20e eller
Alltid 20:e om det inte infaller på en helg då betalas det ut på fredagen.
Sämsta med att ha stora barn då det alltid var skralt i kassan vid den tiden på månaden.

Tackar.
Pappa/mammadagar alltid 25e?

Hahaha.
@Lånforum.se snälla sig bannersen jag ser på lånforum inte är baserade på min sökhistorik för då bör jag se över vad jag gör och googlar när jag är full :D

Gaykryssning känns ganska avlägset för mig. Inte minst för jag inte har råd

Bilagor

• Screenshot_20190513_222849_com.sec.android.app.sbrowser.webp
    Screenshot_20190513_222849_com.sec.android.app.sbrowser.webp
    152.8 KB · Visningar: 9
Hahaha.
@Lånforum.se snälla sig bannersen jag ser på lånforum inte är baserade på min sökhistorik för då bör jag se över vad jag gör och googlar när jag är full :D

Terry du är påkommen! :D För mig är det Boozt och skor som jag googlade in på idag så jag tror du var inne och kollade gaycruising idag dagtid på rasten kanske.

Sitter med en alkoholfri Brooklyn öl och laddar inför att rensa ett rum som håller massor av prylar man behövt stuva undan- I smell money

Hahaha.

Den är baserad på sökhistorik :) :) plus annat som Youtube.

Varför skiljer sig folk? Är det oftare ekonomiska problem eller otrohet eller vad händer? 5 par jag känner till har gått isär på ett år och jag kan inte sova. Tycker det är så jäkla sorgligt. Är väldigt fäst vid min man som jag tycker är coolast i världen 99% av tiden. Har väl klagat någon gång men jag skulle ALDRIG vilja mista min framtid med honom. Är det en trend det här med att gå isär? Shit pommes jag trodde det var tills en trillade av pinnen.

Godkväll, funderar på att ta ett privatlån via Lendo för att lösa några mindre lån däribland Credway nu när dom ska redovisa i UC , skulle vilja ha en bank som man kan sköta allt elektroniskt och inte behöva få hem papper att skriva på eller pappersfaktura osv, alltså ALLT elektroniskt, någon som har tips? Mvh

Jag har jobb (med vanlig lön) men sen så tara jag ju föräldrarpenning eller vad man ska säga då och då. Dom dagarna jag inte är på kontoret.
Måste jag vara på min vakt med skatten? Alltså med tanke på att jag får in pengar från lön + Fkassan.

Jag har jobb (med vanlig lön) men sen så tara jag ju föräldrarpenning eller vad man ska säga då och då. Dom dagarna jag inte är på kontoret.
Måste jag vara på min vakt med skatten? Alltså med tanke på att jag får in pengar från lön + Fkassan.

Så länge du inte får lön + föräldrapenning samtidigt och inte kör lön på veckorna och fp på helgerna ska det vara lugna bullar. Skatten från föräldrapenningen dras per automatik också och borde ligga okej.
Jag hinner precis jobba så jag får typ 11k i månaden i fp om jag jobbar till tio dagar innan jag föder. Peppar peppar. Annars blir det väl lägstabeloppet på 7000 efter skatt för att förra anställningen slutade 2017.
Bara att föda på kontoret, jag bryr mig inte, mår ju bra. :):);)

Om jag ska jämka ska jag kontakta skatteverket min arbetsgivare eller Aditro som sköter våra löner?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp