- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Har en av de jobbigaste arbetsuppgifterna hela kommande vecka..
Är det din vecka att plocka ur diskmaskinen på kontoret?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Har en av de jobbigaste arbetsuppgifterna hela kommande vecka..
Är det din vecka att plocka ur diskmaskinen på kontoret?
Vräkning.?Det kan det också vara, det är än mer kritiskt. Man vill ju inte få ett dinmammajobbarintehär-mail.
Vräkning.?
Hejsan igenOkej ska se vad jag kan göra för att bara få någon enstaka högst. Jag är mest orolig för att jag och mannen har 1 miljon tillsammans. Vill hjälpa honom men har inga bokmanus som slår, allt går dåligt. :/

Hejsan igen
Jag hoppas att jag inte gav dig missvisande råd.😱
Vad jag menar är att prioritera dina lån nu i första hand.Se till att inte hamna hos KF.
Din man har nu löneutmätning,då får väl alla hans lån gå dit.Och det är också dags för er att vässa pennan och börja skriva på hans ansökan till skusan. Inget att vänta på med tanke på hans skulder.Gäller att ligga steget före nu.
Har jag fattat det rätt att ni hyr huset(Inget som kan bli utmätt).
Och du ska i största mån sköta dina skulder nu.
Försöka få till ett samlingslån nästa år.
Betala det viktigaste och dina lån i första hand.
Sen får ni leva så gott det går med eran förutsättningar.
Det finns ju par där båda har löneutmätning,båda har skusan eller den ena har skusan och denne andra har inget av detta.
Det finns ju alla varianter.
Ni är ju inte så gamla,Ni kommer att få ordning på eran liv.
Ni har också ev ett arv att få i framtiden.
Med andra ord ,kommer inte att vara ekonomisk kaos för alltid.
*avhysning, det är värre, men det är så många som ställs in så det blir ofta en massa bilåkande.
Ska utreda/utmäta fastigheter och bostadsrätter.

Jag ska själv tömma en lägenhet nästa vecka, men vi gick inte via Er utan fick domen fastställd av Hyresnämnden. Jäkla pris dock för packning och flytt samt magasinering av 4 rum & kök under hela 6 månader
Jo, jag vet att ovanstående läggs på skuldberget som hyresgästen har, men ja måste likväl betala pengarna nu och troligtvis kommer vi aldrig se röken av dom...![]()
Nej det är ofta det står obetalt länge.. är lite extra tråkigt när man ser att någon med Löneutmätning ska vräkas och man kan se ett par tidigare gamla mål från bengsforsbostäder eller liknande, så man kan räkna ut att det avhysts tidigare också
Men har aldrig sett en överlåten hyresskuld, alltid inkasso som drivit, man kan ju tycka att det vore bättre för bostadsfirman att få 25% eller så av pengarna på ett bräde och låta någon köpa fordran och försöka få in pengarna

Märkligt. Ja, jag får varje månad en uppdaterad reskontra där ja ska bekräfta osäkra fordringar som har legat obetalda i över 90 dgr. Alltid nytillkomna namn, men många ligger med på listan som obetalt i flera år.
Just detta nya ärende meddelade inkassobolaget mig att dom kommer lägga ärendet på sk. ”efterbevakning”. Dom anser inte i dagsläget att det ens är lönt att skicka ärendet vidare till KF.
Lägenheten är att betraktas som övergiven då kontraktsinnehavarna har lämnat landet.![]()
Jag känner en som har gjort så, nyss lämnat landet och har typ 200 000 i KF skulder, inte betalat en krona för att ändra sitsen, lägenheten kommer magasineras och det är noll samvetskval vad det medför för jobb för andra.
Den Bruden vill säga upp sitt medborgarskap för att slippa KF, (vet inte om det går till så - gissar inte) känns inte så smart att flytta utan inkomst och snart 200k i skuld. Vad händer om det otroliga förhållandet tar slut. Ändå taskigt mot alla som får plocka ihop lägenheten.
Jag känner en som har gjort så, nyss lämnat landet och har typ 200 000 i KF skulder, inte betalat en krona för att ändra sitsen, lägenheten kommer magasineras och det är noll samvetskval vad det medför för jobb för andra.
Den Bruden vill säga upp sitt medborgarskap för att slippa KF, (vet inte om det går till så - gissar inte) känns inte så smart att flytta utomlands med aktivitetsers. och snart 200k i skuld. Vad händer om det otroliga förhållandet tar slut. Ändå taskigt mot alla som får plocka ihop lägenheten.

Japp, så är det. Riktigt jävla illa faktiskt. I ”mitt” case har dock kontraktsinnehavarna återvänt till landet de flydde från och med tanke på den mängd inkassokrav och KF brev som vi regelbundet har fått tömma pga att deras postfack har svämmat över, så är vi långt ifrån de enda som vill ha pengar från dom.
Till dags datum uppgår deras hyresfordran till över 80tkr. Lägg där till de kostnader jag nu får pga packning, flyttfirma och den obligatoriska 6-månaders magasineringen av en 4-rums lägenhet, så lär totalen lätt överstiga 100tkr.
...samt så läggs hyresfordringar hela tiden till ovanstående belopp tills dess att lägenheten är uthyrd igen. Det hoppas vi att den är till den 1:a december dock.

Det är aldrig pinsamt att gråta av tacksamhetAlltså, när man får extra tid på sig efter att ha fått blankt nej... jag blev uppringd igen och de frågade vad jag hade, jag sade det jag hade och fick en extra månad. Börjar typ gråta av tacksamhet.
Har betalat viktiga saker idag och är så glad. Pinsamt att ha tårar i ögonen när man hämtar på dagis![]()

Märkligt. Ja, jag får varje månad en uppdaterad reskontra där ja ska bekräfta osäkra fordringar som har legat obetalda i över 90 dgr. Alltid nytillkomna namn, men många ligger med på listan som obetalt i flera år.
Just detta nya ärende meddelade inkassobolaget mig att dom kommer lägga ärendet på sk. ”efterbevakning”. Dom anser inte i dagsläget att det ens är lönt att skicka ärendet vidare till KF.
Lägenheten är att betraktas som övergiven då kontraktsinnehavarna har lämnat landet.![]()
Den Bruden vill säga upp sitt medborgarskap för att slippa KF, (vet inte om det går till så - gissar inte) känns inte så smart att flytta utan inkomst och snart 200k i skuld. Vad händer om det otroliga förhållandet tar slut. Ändå taskigt mot alla som får plocka ihop lägenheten.

Och sen kommer hon tillbaka och får skuldsanering![]()
Ja, om hon får det som skickar bilder på dyra guldsmycken nu medan jag betalar allt till sista 75 kronorna kommer jag bli sur.

Klart hon ska skuldsaneras, annars blir hon belastning för samhället etc..

Du verkar bitter idag... ?!![]()
Jag tänkte på en sak. Nu har jag aldrig kikat på lyxfällan, men jag skulle vilja veta det är som får folk att ställa upp där... Vad erbjuds dom för hjälp?
Dom brukar ju få ett halvårs matkassar eller så, kanske är mer än så.. Funkar inte så bra för alla ändå
Så man gör sig till åtlöje för några matkassar... Fyfan vad ovärt, med tanke på hur dömande människor kan vara.
Det känns som att det är fredag idag!
Du går alltså runt med en skön känsla just nu... Jag blir avis.

Dom får hjälp med ett ekonomiskt tänkande.Jag tänkte på en sak. Nu har jag aldrig kikat på lyxfällan, men jag skulle vilja veta det är som får folk att ställa upp där... Vad erbjuds dom för hjälp?

Det är inte åtlöje utan dom får hjälp med ekonomin.Så man gör sig till åtlöje för några matkassar... Fyfan vad ovärt, med tanke på hur dömande människor kan vara.

100 miljoner ingen dömd. Aldrig sett något liknande. Fan och hans moster framstår som småskurkar i sammanhanget.
Jag förutsätter att vissa nu får ett utbrott över att du skrev att det var roligt.