Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det har varit en tung period sista tiden, har känts som ett fängelse men nu känns det bättre i och med lägenheten. :)
Du slipper åka bil till jobbet :)
Vad har varit tungt ? Förstår att det är jobbigt med saneringen men det blir väl samtidigt ett ljus i tunneln man ser ett slut på eländet. Och snart får du behålla hela lönen till jul:)

Du slipper åka bil till jobbet :)
Vad har varit tungt ? Förstår att det är jobbigt med saneringen men det blir väl samtidigt ett ljus i tunneln man ser ett slut på eländet. Och snart får du behålla hela lönen till jul:)
Det har bara känts jobbigt att inte ha ett val men det visade sig att så var inte fallet. Har väntat på att jag skulle bli sambo men han fick kalla fötter igen typ för femte gången.
Ja, för en månad sen hade jag 3 timmars pendling dagligen och i februari 10 minuter. - :)
Alla pengar i december går till dotterns student.

Okej bara det inte blir strul med din skuldsanering om du ev ökar din boendekostnad mycket
Det blir såklart en omprövning för jag kommer också öka den taxerade inkomsten rejält om/när jag slipper pendlingen. Jag tänker att i värsta fall kommer de öka beloppet att betala utan att ta hänsyn till hela boendekostnaden, men de borde ju ta hänsyn upp till ett maxbelopp. Borde klara det den tiden som är kvar. Maken får ju loss lite kapital också om vi flyttar.

Det blir såklart en omprövning för jag kommer också öka den taxerade inkomsten rejält om/när jag slipper pendlingen. Jag tänker att i värsta fall kommer de öka beloppet att betala utan att ta hänsyn till hela boendekostnaden, men de borde ju ta hänsyn upp till ett maxbelopp. Borde klara det den tiden som är kvar. Maken får ju loss lite kapital också om vi flyttar.
Jag har funderat på om jag behöver ompröva igen då min resekostnad försvinner 1200 kr. Hyran höjs dock med 2000 kr.

Det har bara känts jobbigt att inte ha ett val men det visade sig att så var inte fallet. Har väntat på att jag skulle bli sambo men han fick kalla fötter igen typ för femte gången.
Ja, för en månad sen hade jag 3 timmars pendling dagligen och i februari 10 minuter. - :)
Alla pengar i december går till dotterns student.
Okej men mycket är ändå positivt närheten till jobbet och att dottern tar studenten även om det kostar så är det en positiv kostnad :)

Tips på nyttig frukost?
Äggröra har jag nu ätit 10 dagar och är trött på det.
Vill undvika mjölk/ost/bröd/knäckebröd pga kalorierna.

Tips på nyttig frukost?
Gå in på LCHF frukostar utan ägg.
Finns chiagröt, smoothie och även bröd som är lågkalori.Finns massor med recept.

Är inte det massa kolhydrater och därmed onyttigt :D?

Mja det beror ju på vilken gröt du gör. Finns ju en uppsjö av olika, så beror ju på vad du vill ha? Själv tycker jag om mannagrynsgröt och risgrynsgröt men anser havregrynsgröt vara klister ;) När jag åt lchf gjorde jag således mandelgröt, blev typ som mannagrynsgröt. Eller så åt jag turkisk yoghurt med bär. Men det är för länge sen och för kort tid jag körde lchf (jag tappade vikt av det och min plan var motsatsen men jag var så mätt hela tiden så jag åt för lite) så det lär ha kommit massa mer alt nu!

Men googla lchfgröt så hittar du massa olika.

Sen kolhydrater i all ära, men om man t ex tycker om havregrynsgröt och står sig bra på det kan det ju vara ett bättre alt ändå jmf med något annat som man inte står sig på utan börjar norpa ätbart lagom till förmiddagsfikat...

Visst måste "jag blir helt jävla galen på snarkandet" vara en förmildrande omständighet vid mord?
Frågar åt en vän...

Är inte det massa kolhydrater och därmed onyttigt :D?
Overnight.
3 dl yoghurt eft smak och %.
1 dl havregryn, rör ihop, tillsätt chiafrö. Rör i bär eller toppa m bär.Låt stå i kylen över natten. Nyttigt och mättande.

Jag har funderat på om jag behöver ompröva igen då min resekostnad försvinner 1200 kr. Hyran höjs dock med 2000 kr.
Då minskar ditt betalningsutrymme med 800 kr och då är det skäl för omprövning. Det gynnar ju dig om du söker.

Fast jag kom på att de kanske inte godtar om det är du själv som orsakar högre hyra.

Jag tog själv upp detta med min handläggare gällande att få högre hyra då det kommer ske för mig nästa år pga. ett kommande stambyte i mitt hus och då ökar hyran med mellan 1500-2000kr/mån.
Min handläggares svar var att man fick inte själv medvetet höja sin boendekostnad om det inte finns synnerliga skäl för det, men i just mitt fall, är det inget som jag kan göra något åt. Huset skall genomgå ett stambyte vare sig jag vill eller ej och med det, så påtvingas man högre hyra och enligt honom, så var allt i sin ordning. Jag skulle bara inkomma med en omprövningsansökan i god tid före genomförandet.

Ps. Jo, självklart får man höja sin boende kostnad med vad man vill, men som sagt, KF kommer inte godkänna en omprövningsansökan om det inte föreligger goda skäl för just den högre boendekostnaden.

Tips på nyttig frukost?
Ingen frukost innehåller 0 kalorier.
Själv kör jag bara kaffe på morgonen!

Här med ;) och tyvärr en cigg till:(
Har inte ork att sluta röka i nuläget men har inte råd alls med löneutmätning men morgon ciggen är svårt att avvara.
Var tvungen att sluta röka när jag fick astma i 30 års åldern. Fortsatte feströka några år till men tack och lov lyckades jag sluta helt! Nu är det varken fest eller cigg för min del... bara jobb:D

Var tvungen att sluta röka när jag fick astma i 30 års åldern. Fortsatte feströka några år till men tack och lov lyckades jag sluta helt! Nu är det varken fest eller cigg för min del... bara jobb:D
Låter jättebra :) och mitt arbete som
Sjuksköterska är det inte heller lämpligt ;)
Men vi får ju inte röka på jobbet vilket är bra:) så det blir inte så många cigg per dag men morgon ciggen är ett måste ;)

Slipper detta problem. Jag hade blivit godkänd som hyresgäst om jag kunde skaka fram en borgensman med 3xhyran i inkomst. Men det kan jag inte så så var det med det. Får fortsätta pendla och ha dubbelt boende till en bruttokostnad av 15000 kr/månad. Men får tyvärr bara dra av på skatten i fem månader till, så är det kärvt nu så blir det än värre sista året. Gick tyvärr ut och tröstshoppade två tröjor, så jag klarade inte @Lilaros utmaning heller....

Slipper detta problem. Jag hade blivit godkänd som hyresgäst om jag kunde skaka fram en borgensman med 3xhyran i inkomst. Men det kan jag inte så så var det med det. Får fortsätta pendla och ha dubbelt boende till en bruttokostnad av 15000 kr/månad. Men får tyvärr bara dra av på skatten i fem månader till, så är det kärvt nu så blir det än värre sista året. Gick tyvärr ut och tröstshoppade två tröjor, så jag klarade inte @Lilaros utmaning heller....
Så tråkigt
Hoppas det löser sig ändå för dig ❤️

Jag hade verkligen tur som fick lägenheten utan de kraven. Som grädde på moset bara 5 min till jobbet.
Tråkigt för dig dock men sök vidare, jag fick flera avslag innan jag fick denna.

<3 Jag blir så irriterad på att rika kan få mycket hjälp som egentligen har råd att betala själva eller spara, och har vänner som investerar i dem osv. Men om man har lite skulder då ska man vara låst när det behövs medan alla rika får goodiebags, gratis kläder, erbjudanden...
Säkert boende också i vissa fall. Ja visst man får vad man förtjänar sägs det men man hade kunnat gifta sig med någon rik då och bli bra behandlad av samhället... nej tack.

<3 Jag blir så irriterad på att rika kan få mycket hjälp som egentligen har råd att betala själva eller spara, och har vänner som investerar i dem osv. Men om man har lite skulder då ska man vara låst när det behövs medan alla rika får goodiebags, gratis kläder, erbjudanden...
Säkert boende också i vissa fall. Ja visst man får vad man förtjänar sägs det men man hade kunnat gifta sig med någon rik då och bli bra behandlad av samhället... nej tack.
Ja, som skuldsatt ska man ju inte tro att man får bensinrabatt eftersom man inte får ha bensinkort, eller att man får ta ett mobilabonnemang, eller internet, eller tv-kanaler, eller hyra en bostad, eller hyra ett släp, eller få laga tänderna på faktura, eller... listan kan bli lång.

Jag hade verkligen tur som fick lägenheten utan de kraven. Som grädde på moset bara 5 min till jobbet.
Tråkigt för dig dock men sök vidare, jag fick flera avslag innan jag fick denna.
Ja, jag har ju faktiskt en hyresrätt som andrabostad som jag lyckades få trots skuldsanering. Det är bara det att den är för liten för hela familjen.
Och familjen har en bostad, men 70 mil från jobbet. Så vi sitter ju inte hemlösa.

Ja, som skuldsatt ska man ju inte tro att man får bensinrabatt eftersom man inte får ha bensinkort, eller att man får ta ett mobilabonnemang, eller internet, eller tv-kanaler, eller hyra en bostad, eller hyra ett släp, eller få laga tänderna på faktura, eller... listan kan bli lång.

Precis, lite läskigt. Som att ett skepp sjunker och man dras med av kraften när man febrilt försöker simma mot ytan och samtidigt är det är champagnefest i gummibåtarna.

Känns bättre nu, skuldsättningen nere under 200k nu efter ett par bra veckor i en långsiktig investering. 250k plus på 14dgr.
Tror jag ligger på plussidan i år redan

Kommer om nån vecka och brölar om att hen behöver pengar då aktierna rasat...

Kommer om nån vecka och brölar om att hen behöver pengar då aktierna rasat...
Hmm, jaja alltid stör det nån så återkommer om hur mkt jag ut i vinst..
Behöver inga pengar annars för har pengar över varje mån ändå så satsar inget jag inte har råd att förlora så var inte orolig över nått brölande...

Senast ändrad:
Hmm, jaja alltid stör det nån så återkommer om hur mkt jag ut i vinst..
Behöver inga pengar annars för har pengar över varje mån ändå så satsar inget jag inte har råd att förlora så var inte orolig över nått brölande...
Fast att handla med aktier är inget att rekommendera, och definitivt inte på ett forum där folk är skuldsatta över öronen. Kan jämföras lite som med spelande...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp