- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Typiskt!Tror inte det finns utan uc. Har tidigare googlat också
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Typiskt!Tror inte det finns utan uc. Har tidigare googlat också
Mitt mål är att klara av mina 12 skuldsaneringsinbetalningar utan att komma efter med övriga räkningar och kostnader, samt att familjen ska överleva. Och hålla mig frisk i 365 dagar till.Idag så är jag faktiskt halvvägs att ha betalat färdigt mitt stora handelsbanks lån , 5 år kvar nu ! Kämpa kämpa ! När det väl är borta så kommer en stor Sten att falla verkligen... min målsättning för 2020 är att få bort så mycket jag bara kan från inkasso , jag kommer nog få bort iallafall fall 150k av 300k . Kommer bli ett jobbigt år 2020 med mycket känslor ! Men jag ska klara av det , så otroligt skönt slippa låna och jaga pengar nu ! Mycket mindre brev varje månad ! Visserligen föreläggande kommer men inte alls så mycket som innan ! Vad har ni för mål 2020 ?
Det låter verkligen som ett bra mål , viktigast att familjen är frisk !Mitt mål är att klara av mina 12 skuldsaneringsinbetalningar utan att komma efter med övriga räkningar och kostnader, samt att familjen ska överleva. Och hålla mig frisk i 365 dagar till.
Håller på digMitt mål är att klara av mina 12 skuldsaneringsinbetalningar utan att komma efter med övriga räkningar och kostnader, samt att familjen ska överleva. Och hålla mig frisk i 365 dagar till.

Jag har löneutbetalning den 23/12 och min syns inte heller ännu.Happ jag har jobbat extra på ett ställe och jag kan inte se löneutbetalningen som en kommande överföring medan jag kan se att pengarna från mitt fasta jobb trillar in imorgon. Borde man vara orolig ? Jag är lite rädd för chefen där så jag har inte ens vågar hämta upp kontantdricksen samlat ihop. Har inte tänkt jobba där någon mer eftersom att jag tyckte han var så otrevlig.
Jag har löneutbetalning den 23/12 och min syns inte heller ännu.
Kloka JohanDet låter verkligen som ett bra mål , viktigast att familjen är frisk !

TackKloka Johan
Du är nog den mest ödmjuka o snällaste killen här.![]()
det värmer 
Testa ring och fråga var den har tagit vägen.Dock så står det i mitt kontrakt från extrajobbet att jag ska få lön den 20e varje månad :S Men har fixat att jag har någon med mig om det visar sig att det fifflats med min lön. Kanske bäst att vänta till tolvslaget innan man oroar sig.
Edit: Nepp ingen lön.. -.-
Testa ring och fråga var den har tagit vägen.
Hoppas det löser sig!
Idag så är jag faktiskt halvvägs att ha betalat färdigt mitt stora handelsbanks lån , 5 år kvar nu ! Kämpa kämpa ! När det väl är borta så kommer en stor Sten att falla verkligen... min målsättning för 2020 är att få bort så mycket jag bara kan från inkasso , jag kommer nog få bort iallafall fall 150k av 300k . Kommer bli ett jobbigt år 2020 med mycket känslor ! Men jag ska klara av det , så otroligt skönt slippa låna och jaga pengar nu ! Mycket mindre brev varje månad ! Visserligen föreläggande kommer men inte alls så mycket som innan ! Vad har ni för mål 2020 ?
En fråga, på mitt kontoutdrag brukar det stå Lön när min sambos lön landar på kontot men när jag får lön från extrajobbet så står det L@n!!!
Har inte tänkt så mkt på det förut men nu är jag rädd att om jag behöver uppvisa kontoutdrag eller vid Instantor så kan detta tolkas som att det står Lån. Det vill jag inte!! Men vad tror ni, varför är det så? Kan det bero på hos ngn inställning nånstans, är det ngn idé att mejla lönekontoret? Har frågat en kollega och det står L@n på henne också.
Betalas kanske ut från en utländsk bank i ett land där åäö inte finns. Vet att när en vän som har å i efternamnet får överföringar från utlandet blir det så.

Tar Nordea full UC om man öppnar konto hos dom?
Tänkte på det men när det står så mkt på spel så vill jag inte att det ska finnas några frågetecken kring det.Bara att det sätts in udda belopp borde tala för lön. Sällsynt man lånar 8734 kr..
Bara att det sätts in udda belopp borde tala för lön. Sällsynt man lånar 8734 kr..
hehehe... härligt med en som vet precis hur det är! Man sätter in och man tar ut det som blir kvarNär jag hade krediter på Ferratum, Easycredit, Everyday+ och fan och hans moster så blev det ofta ett udda belopp som 3132 som fanns kvar att ta ut efter att man betalat in senaste fakturan.

Nu e julafton över och uppenbarligen ska det nu vara ”nyårsafton” i ett par veckor framöver...
Det smäller med smällare över Malmö som aldrig förr & här sitter jag med en liten vovve som är räddare än räddast... Han skakar som värsta ”aspelövet”. Nu kommer han inte vilja gå ut på flera veckor & när vi väl är ute, så ”kryper” han längs husknutarna och vägrar göra vare sig nummer ett eller nummer två...

Alltså det är inte så att du överreagerar utan det är faktiskt helt jäkla efterblivet att en massa pack och snorungar ska springa runt och smälla. Jag hade röstat för ett totalförbud närsomhelst men ser gärna fyrverkerier i ordnade former men långt från stadskärnor och dylikt.Sorry, men måste bara få avreagera mig...Nu e julafton över och uppenbarligen ska det nu vara ”nyårsafton” i ett par veckor framöver...
Det smäller med smällare över Malmö som aldrig förr & här sitter jag med en liten vovve som är räddare än räddast... Han skakar som värsta ”aspelövet”. Nu kommer han inte vilja gå ut på flera veckor & när vi väl är ute, så ”kryper” han längs husknutarna och vägrar göra vare sig nummer ett eller nummer två...
Ni som ”känner” mig här ute VET att jag hatar ordet ”förbud”, men detta jävla otyg med smällande i tid och otid borde ta mig fasiken just FÖRBJUDAS!!!
Over and out...![]()
Ja verkligen så synd om dom stackarna.Sorry, men måste bara få avreagera mig...Nu e julafton över och uppenbarligen ska det nu vara ”nyårsafton” i ett par veckor framöver...
Ni som ”känner” mig här ute VET att jag hatar ordet ”förbud”, men detta jävla otyg med smällande i tid och otid borde ta mig fasiken just FÖRBJUDAS!!!
Over and out...![]()
Har ni haft en fin jul?
Jobbat nästan hela tiden så julen har bara Swischat förbi.Har ni haft en fin jul?
En mycket återhållsam jul med bara vi tre. Och tomten en stund me.Har ni haft en fin jul?
Har ni haft en fin jul?
Sjuka barn. Lagom med mat, ingen alkohol.

😱
Finns det någon som kan relatera till känslan som uppstår när man har tvingat sig till jobb... man är helt ensam på hela jäkla kontoret. kaffemaskinen säger "tvångsrengöring", men vad jag än trycker på, så inte fasiken går någon rengöring igång och inte kan man få en kopp kaffe tills dess rengöringen är utförd - asså DEN känslan....😱
![]()
Skulle bli galen först att vara på jobbet ensam och sen inte få kaffe hellerFinns det någon som kan relatera till känslan som uppstår när man har tvingat sig till jobb... man är helt ensam på hela jäkla kontoret. kaffemaskinen säger "tvångsrengöring", men vad jag än trycker på, så inte fasiken går någon rengöring igång och inte kan man få en kopp kaffe tills dess rengöringen är utförd - asså DEN känslan....😱
![]()

Inte så att det tillkommit nån avgift? Då blir det ju snabbt ökningSatan i gatan vad skulden höjs hela tiden när man loggar in på kfm. Höjts över 1000 kr bara sen i söndags utan att det tillkommit något nytt lån. Är ju helt omöjligt att göra sig skuldfri utan skuldsanering. Antal skulder just nu är 13 men alla har inte trillat in än.
Inte så att det tillkommit nån avgift? Då blir det ju snabbt ökning

Kanske märks när det rensas inför årsskiftetFick en återbetalning på 119 kr idag. Alltid något.
Står "Överbetalning" på kontoutdraget. Verkar komma från Arvato. Vet ej varför. Det enda jag kan komma på är att jag slutbetalade Viakredit i april. Men ska det ta 8 månader?