Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Satan i gatan vad skulden höjs hela tiden när man loggar in på kfm. Höjts över 1000 kr bara sen i söndags utan att det tillkommit något nytt lån. Är ju helt omöjligt att göra sig skuldfri utan skuldsanering. Antal skulder just nu är 13 men alla har inte trillat in än.
Har inte vågat logga in än:D
Vill slippa se eländet för några dagar till;):D

Fick redigt med skäll idag för att en person på första gången sedan minst 2007 fått en löneutmätning "utan att fråga hen om hyran".
Förklarade att det hade ju skickats ut redogörelse för att fylla i det. Hen öppnade dock inte post från kfm. Kfm borde ringa var hens åsikt.
När jag konstaterade att vi hade skickat 14 redogörelser genom åren, aldrig fått svar, och att hen har oregistrerade kontantkort/hemligt nr vart svaret att vi hade förstört julen och ville ha ersättning för det. 😱

04.55 och jag är uppe tittar på Babblarna. Skjut mig. Tur att jag ska på Skånederby i hockey idag. Kommer se ut som en zombie.

04.55 och jag är uppe tittar på Babblarna. Skjut mig. Tur att jag ska på Skånederby i hockey idag. Kommer se ut som en zombie.
Jag har legat och vridit mig hela jävla natten. Snart lär barnet vakna och då är loppet kört för sömn. Så I feel u! Hoppas du får en bra dag ändå!

Sjukt hur livet kan förändras. Förra året vid denna tid var jag spelberoende och låg back flera tusen per månad. Hade psykologsamtal och mådde verkligen skit. (Äter medicin nu också men bättre och stabilare).

Efter kämpat länge så kan jag i år istället. Känna ett lugn över pengar på kontot. Ett bättre läge med avbetalningar och samlat lån.

Nu ä man som ett barn på julafton och inväntar kontrolluppgifter för alla äckliga räntor man betalt 2019. Lär bli fin återbäring.
Fortsätt kämpa. Det bli bättre med vilja å tålamod.

Hittade precis en bra app som kanske kan vara bra för någon. Jag startade nyårslöftet med den. Gäller många olika "problem" man kan behöva hjälp att sluta med.
I am Sober heter den.
Nytt År Nytt Liv!!

Ingen ände på olika realityserier och spinoffer på dessa.. nu kommer norrmalmspolisen, jag vet inte vilken i ordningen det är, har varit från snart hela landet.. 2 olika serier med bärgningsbilar, sjukhusserier och så vidare.
Undrar när (eller om det redan frågats) kf ska följas av något tv-team..

Ingen ände på olika realityserier och spinoffer på dessa.. nu kommer norrmalmspolisen, jag vet inte vilken i ordningen det är, har varit från snart hela landet.. 2 olika serier med bärgningsbilar, sjukhusserier och så vidare.
Undrar när (eller om det redan frågats) kf ska följas av något tv-team..

Det sistnämnda hade varit intressant, för vi är nog många som lever i tron att de funkar som i England genom den engelska serien ”Kronofogden knackar på” och jag tror att de e en villfarelse, eller?!

Det sistnämnda hade varit intressant, för vi är nog många som lever i tron att de funkar som i England genom den engelska serien ”Kronofogden knackar på” och jag tror att de e en villfarelse, eller?!

På vilket sätt?

Med närmre eftertänkte, så kanske KF i Sverige beter sig på samma sätt. Känner bara spontant att den Engelska versionen, utifrån gäldenärens perspektiv, är ytterst förnedrande, men jag antar att dom har getts möjligheten att ge sitt godkännande att framträda med både bild och namn... 😱😳

Med närmre eftertänkte, så kanske KF i Sverige beter sig på samma sätt. Känner bara spontant att den Engelska versionen, utifrån gäldenärens perspektiv, är ytterst förnedrande, men jag antar att dom har getts möjligheten att ge sitt godkännande att framträda med både bild och namn... 😱😳

Jag har inte sett så hemskt mycket av dom där, dom verkar komma till struliga personer mest jämt.
Dom verkar inte kunna utmäta på besittning på samma sätt som vi.
Dom kan göra avbetalningsplaner.
Dom verkar ha mycket lättare att få genomföra avhysningar.

Igår första dagen på året tog jag bort min spelpaus. 🙄 När min update kommer senare i vår är det inte någon spärrs förtjänst... Ville inte känna mig som ett barn som inte kan hålla mig ifrån kakburken utan att ha ett elstängsel framför. Så jag sitter mest och stickar strumpor numera, det är superkul.:)

Igår första dagen på året tog jag bort min spelpaus. 🙄 När min update kommer senare i vår är det inte någon spärrs förtjänst... Ville inte känna mig som ett barn som inte kan hålla mig ifrån kakburken utan att ha ett elstängsel framför. Så jag sitter mest och stickar strumpor numera, det är superkul.:)
Fast det handlar ju inte om det utan om ett missbruk, missbruket är starkare än allt förnuft och alla elstängsel som finns.
Jag tycker att du leker med elden och på något sätt inte riktigt har insikt.
Jag hoppas att du klarar att stå emot.

Du hade inte kunnat sticka strumpor om du låtit spärren vara kvar? Du är urtypen av en missbrukare som ljuger för dig själv, för andra och vägrar inse dina problem. Börja vara ärlig mot dig själv Lila och inse att du har större problem än du vill erkänna. Din resa kommer annars bara gå käpprätt åt helvete! Oavsett vad du själv intalar dig. Sedan har vi ju det där alternativet att du bara är här och trollar. Känns troligast...

Tog själv bort spärren igår för att ha en prenumeration på eurojackpot.
Känns ju som det här kommer gå och helvete.

Alltså ni med småbarn.
Har en liten knott på ett år. Hon sover på förmiddagen och sen på dagen, typ en timme åt stöten.
Lägger henne för nattning 20:00-21:00 sen vaknar hon nästan VARJE natt vid typ 01.00 och vill upp och leka 4-5 timmar.
Jag är en nattuggla så det är väl egentligen inte hela världen men känns som att det vore roligare om hon sov om nätterna.
Vad har ni för tips?

Alltså ni med småbarn.
Har en liten knott på ett år. Hon sover på förmiddagen och sen på dagen, typ en timme åt stöten.
Lägger henne för nattning 20:00-21:00 sen vaknar hon nästan VARJE natt vid typ 01.00 och vill upp och leka 4-5 timmar.
Jag är en nattuggla så det är väl egentligen inte hela världen men känns som att det vore roligare om hon sov om nätterna.
Vad har ni för tips?
Minska sömnen på dagen och trötta ut henne ordentligt.

Alltså ni med småbarn.
Vad har ni för tips?

Whiskey?:D

Trötta ut. Mata ordentligt innan nattning
Mvh just vaknat efter att råka natta mig själv samtidigt som barnen

@Lånforum forumet har fullständigt spamats sönder ikväll av massa ryssar och skit men även folk som "Lånar ut pengar"....
Samtliga oregistrerade användare. Inte dags att se över det snart?

Jag grubblar över framtiden, vad jag vill göra och jobba med. Vad jobbar ni med, går ni skift, har ni bra lön? Behöver inspiration!

Jag grubblar över framtiden, vad jag vill göra och jobba med. Vad jobbar ni med, går ni skift, har ni bra lön? Behöver inspiration!
Jobbar som tekniker inom elektronikindustrin. Lönen är 25500 före skatt. Jobbar dock tvåskift nu så med skifttillägg och OB kommer jag upp i ca 29000 före skatt.

B2B-Säljare inom fintech, väldigt bra grundlön + provision utan tak

processoperatör på oljefabrik , bra lön ! går skift ! kan du jobba skift så springer lönen upp , ca 44 000 kr i mån

Är sjuksköterska inom akutsjukvård haft ledaransvar ca 40000kr i lön.
Snart ny chefstjänst hamnar då runt 48000kr i månaden

Är det någon mer än jag som ä spärrad på spelpaus och får hem brev varje månad från postkodslotteriet? Får dom göra det ens när jag ä spärrad från svenska marknaden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp