Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Esmeralda @Linnean

Socionomyrket är ju ett ganska säkert kort om man är någorlunda socialt kompetent. Finns jobb i överflöd. Är själv socionom med bakgrund inom socialtjänsten, jobbar nu som skolkurator med en lön på 31 000. Jobbar 8-16, får gratis frukost, lunch och mellis (så länge jag äter med elever). Betald ledighet på samtliga lov (sport, påsk, sommar, höst och jullov). Trivs oerhört bra och får bestämma i princip 90% av min arbetsvecka själv utan någon som egentligen kontrollerar särskilt vad jag gör.

Enda trista är väl att det är lite av ett "dead end" jobb. Kan inte komma upp mer än mina ~2-3% i lön per år, finns inga alternativa roller att avancera upp igenom och lönerna i stort skiljer inte mycket mellan skolor här heller.

Som småbarnsförälder är dock ledigheten helt klart värt det. Planerar att gå tillbaka till socialtjänsten och på sikt någon chefsroll inom utredning barn/unga när barnen är lite äldre.
Det låter faktiskt riktigt intressant. Att jobba med barn och ungdomar är nog otroligt givande! Helt okej lön, långt mycket högre än de löner jag haft, och tiderna är ju perfekta!!

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv... :( Jag är mycket ute på twitter och följer enkom politiker och folk inom näringslivet, men herre min jösses, vad det pajkastas och är man inte högertroll, så är man just rasist...för alla på vänsterkanten... :(
Helt sjukt verkar som det bara finns två alternativ i dagens läge.
Har märkt det tydligt senaste åren.
Förut kunde man säga sin åsikt men nu får man tänka till för att inte bli stämplad som just rasist vilket jag absolut inte är.

Håller med samhället har blivit så.
Antingen eller på nått sätt.
Råkade skriva i en grupp att människor från andra länder som kommer hit inte alla då men många har svårt med egenvård vid sjukdom och fått den uppfattningen att feber alltid är farligt.
Märkt det i mitt jobb under några år och blev kallad rasist o frågan om forskning fanns på det. Så man får verkligen passa sig och många drar rasistkortet direkt.
Hemskt så det har blivit egentligen.
Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är irriterande.

Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är
Det är en kulturell fråga och framförallt handlar det om kunskap som de ej får i sina hemländer. Jag kan ha en viss förståelse för det fast att det är irriterande.
ja det är ju det. Skrev bara min upplevelse. Och jag är inte irriterad på patienterna alls har förståelse att det kan vara så utan kommentaren jag fick

Jag har dragit på mig en urinvägsinfektion. Tacksam att toaletten ligger nära sovrummet. Men jäkla typiskt är det. Då blir det tranbärsjuice och citronvatten hela helgen och en stilla bön att det inte går upp i njurarna! :mad::mad:

Jag har dragit på mig en urinvägsinfektion. Tacksam att toaletten ligger nära sovrummet. Men jäkla typiskt är det. Då blir det tranbärsjuice och citronvatten hela helgen och en stilla bön att det inte går upp i njurarna! :mad::mad:
Ja började det idag? Vänta inte hela helgen om du har mycket sveda o trängningar. Får du feber ont i ryggen eller blod i urinen sök i helgen. Ni har säkert nån jourmottagning öppet.
Kryakram❤️

Jag har ju samma yrke som dig och har blivit frustrerad och irriterad många gånger.

Ja började det idag? Vänta inte hela helgen om du har mycket sveda o trängningar. Får du feber ont i ryggen eller blod i urinen sök i helgen. Ni har säkert nån jourmottagning öppet.
Kryakram❤️
Jo, jag har det då och då så jag vet vad jag ska titta efter. Fått antibiotika ett par varv också genom åren.

Tack❤️

Jo, jag har det då och då så jag vet vad jag ska titta efter. Fått antibiotika ett par varv också genom åren.

Tack❤️
Ja usch det är hemskt haft det en gång bara och det var som att kissa taggtråd :(:(
Hoppas det ger sig utan antibiotika
❤️

Tror postnord snart ger mig en stroke.
Försökt skicka ett paket med saker jag beställt men ångrat.
Lämnade in det i postdisken på en affär nära jobbet mellan jul och nyår.
Igår fick jag sms att paketet kunde hämtas på ica i närheten där jag bor.
Enligt postens app har paketet åkt runt i sverige en hel del. Örebro ett par gånger, malmö en gång, för att sedan skickas till mig som inte ens ska ha det.

Tror postnord snart ger mig en stroke.
Försökt skicka ett paket med saker jag beställt men ångrat.
Lämnade in det i postdisken på en affär nära jobbet mellan jul och nyår.
Igår fick jag sms att paketet kunde hämtas på ica i närheten där jag bor.
Enligt postens app har paketet åkt runt i sverige en hel del. Örebro ett par gånger, malmö en gång, för att sedan skickas till mig som inte ens ska ha det.

Märkligt, för på ett returpaket ska inte dina uppgifter framgå. Sätter man returlappen så den täcker ursprungsetiketten, bör ett paket aldrig komma tillbaka...

Märkligt, för på ett returpaket ska inte dina uppgifter framgå. Sätter man returlappen så den täcker ursprungsetiketten, bör ett paket aldrig komma tillbaka...

Den satt så fint på den lappen så.

@Kimsan72 my love!

Slottstaden/Ribban och där omkring. Finns det några gator (boende) du rekommenderar extra mycket alternativt någon gata du absolut inte rekommenderar?

@Kimsan72 my love!

Slottstaden/Ribban och där omkring. Finns det några gator (boende) du rekommenderar extra mycket alternativt någon gata du absolut inte rekommenderar?

Nope...my love... Slottsstaden, Fridhem, Ribersborg och kanske även Hästhagen rekommenderar jag RAKT AV! Även till ”viss del” Limhamns Sjöstad” även då MKB har vuxit sig lite ”väl stora” där ute och med allt vad det innebär.
Du vet precis som jag vad som gäller OM Du ska låta dottern växa upp i staden - VÄSTRA DELEN AV VÅR STAD !

Limhamns Sjöstad ser för jäkla trevligt ut men om jammeh Stjerfeldt placerat massa "kirurger och professorer" där så är det tämligen ointressant :D

Det området mellan Kronprinsen typ och Köpenhamnsvägen känns mysigt. Vid den parken, tror det heter Fågelbacken. Området.

Limhamns Sjöstad ser för jäkla trevligt ut men om jammeh Stjerfeldt placerat massa "kirurger och professorer" där så är det tämligen ointressant :D

Det området mellan Kronprinsen typ och Köpenhamnsvägen känns mysigt. Vid den parken, tror det heter Fågelbacken. Området.

Tror eller hoppas du menar området runt Rönneholmsparken...där jag själv bor :D klockrent område !

Mycket pensionärer där i härdet! Är där ofta då jag har polare som bor runt det stället bakfickan och sen neråt typ vid hemmakväll och där. Sjukt trevligt. Nära till både stan och havet dessutom.

Jag gillar Fågelbacken och Rörsjöholm. Tycker även att Riseberga har mysiga kvarter och hus.

Jag gillar Fågelbacken och Rörsjöholm. Tycker även att Riseberga har mysiga kvarter och hus.

Jag antar du menar Rörsjöstaden? Vackra fastigheter och superfina lägenheter, men icke ett ”bra” boendeområde för småbarnsföräldrar !

Fick någon sorts kallelse/inbjudande till en konferens som hålls i Malmö, måste ge besked nu till veckan. Lutar åt att jag struntar i det, dels för att jag inte uppskattar att åka tåg, dels för att jag är rädd för stan.. Verkar ju vara typ en chans på 3 att man blir skjuten.

Fick någon sorts kallelse/inbjudande till en konferens som hålls i Malmö, måste ge besked nu till veckan. Lutar åt att jag struntar i det, dels för att jag inte uppskattar att åka tåg, dels för att jag är rädd för stan.. Verkar ju vara typ en chans på 3 att man blir skjuten.

:D:D I’m still alive & kickin’ :D och så även allas vår bästa @Terry_ !!

Du behöver inte vara rädd kära Du 😛

Handlar konferensen inte om hur man utökar sitt drogterritorium så är risken nog nära noll.

Kom ner för fan så tar vi en kall!

Jäkla skit, nu kommer csnräkningarna igen..
Jag brukar betala av hela årets csn på en gång.
Fördel: slippa trist kostnad hela året
Nackdel:
Hinner förtränga studielånets existens tills nästa januari..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp