Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lägg in alla betalningarna nu i januari så slipper du tänka mer på det under året.

Jag gjord een ansökan via kontantfinans i måndags förra veckan. Ännu ej fått svar, skickade ett meddelade och frågade varför?
Hög belastning, Flexkontot är samma koncern som Kontantfinans dvs Brixo.

när någon ansökte, vad hade du för förutsättningar? betyg på Bisnode? samt några betalningsanmäkningar?
Samt när ansökte du och fick svar? hade uppskattat om någon kunde besvara några frågor snälla... . Fick du svar direkt på skärmen eller skulle de återkomma till dig?

Någon som sökt och blivit avslag direkt på SKÄRMEN ?

Har fortfarande inte fått betalt av en arbetsgivare (skulle fått lön 20 dec av dem) och jag hade verkligen behövt pengarna. Har knappt någon mat hemma och pengarna är slut. Jag har kontrakt som jag skrivit hos dem att jag har två veckor uppsägningstid och rätt till lön men dem bara ignorerar mig och jag är rädd för chefen där. Vart kan jag anmäla detta för att gå vidare och är det ens värt ? Rör sig om ett par tusen kronor som jag inte fått :/

Har fortfarande inte fått betalt av en arbetsgivare (skulle fått lön 20 dec av dem) och jag hade verkligen behövt pengarna. Har knappt någon mat hemma och pengarna är slut. Jag har kontrakt som jag skrivit hos dem att jag har två veckor uppsägningstid och rätt till lön men dem bara ignorerar mig och jag är rädd för chefen där. Vart kan jag anmäla detta för att gå vidare och är det ens värt ? Rör sig om ett par tusen kronor som jag inte fått :/
Är du med i nåt fack? Isf kan de ta kontakt med chefen. Klart det är värt, de måste ju få sig en pungspark om de skiter i att betala ut din lön! Förstår att det är läskigt men du har rätten på din sida! Stå på dig!

Det kanske är en skitskum fråga/grej, men om nån av er varit sugna på att testa pfc-kortet så har jag möjlighet att skicka en värvningslänk där både jag och den jag värvar får 50kr var. Jag har inte så många att värva men om nån här är sugen så är det ju en win win :)

Är du med i nåt fack? Isf kan de ta kontakt med chefen. Klart det är värt, de måste ju få sig en pungspark om de skiter i att betala ut din lön! Förstår att det är läskigt men du har rätten på din sida! Stå på dig!

Nej jag är ju inte det trots att jag jobbat inom restaurangbranschen i så många år :/
Jag fick kontakt med en person som är någon slags lägre chef där och hon sa att hon skulle prata med chefen men har inte hänt något alls. Hon ignorerar mig totalt mär jag försöker få tag på henne också.

Nej jag är ju inte det trots att jag jobbat inom restaurangbranschen i så många år :/
Jag fick kontakt med en person som är någon slags lägre chef där och hon sa att hon skulle prata med chefen men har inte hänt något alls. Hon ignorerar mig totalt mär jag försöker få tag på henne också.
Arbetsmiljöverket har jurister man kan ringa och rådfråga gratis, testa ring dem imorgon!

Det kanske är en skitskum fråga/grej, men om nån av er varit sugna på att testa pfc-kortet så har jag möjlighet att skicka en värvningslänk där både jag och den jag värvar får 50kr var. Jag har inte så många att värva men om nån här är sugen så är det ju en win win :)
Glömde säga att min länk är anonym åt bägge hållen vad jag kan se, jag ser iaf inget om vem som värvade mig och det står inga uppgifter om mig i länken heller. Kortet kräver ingen upplysning för det är debitkort och alltså ingen kredit eller liknande. Ni kan ju skicka ett meddelande till mig om ni är intresserade

En hel vecka med avhysningar framför mig.. fy tusan

Måste vara det jobbigaste , har dom flesta redan flyttat när ni kommer dit eller bor dom kvar ?

Ja det är inte en favoritsyssla.
Det varierar, magkänsla är att fler flyttat än bor kvar, senast jag hade avhysningvecka var alla utom 1 hemma när vi kom.

Kan inte vara kul jobb:(
Ni är väl fler som åker tänkte finns väl människor som kan bli aggressiva
Såg nu dom flesta inte kvar hemma.
Men det måste vara skitjobbigt tillhör nog inte din favorit syssla

Myndighetsutövning har sina baksidor och vissa tjänsteuppgifter är verkligen känslomässigt jobbigare än andra. Att vissa berörda personer inte alltid har förmågan att skilja på sak och person kan vara tufft att hantera. Jag avundas inte din stundande vecka, Lasseman. Hoppas att den i alla fall blir uthärdlig!

Kan inte vara kul jobb:(
Ni är väl fler som åker tänkte finns väl människor som kan bli aggressiva
Såg nu dom flesta inte kvar hemma.
Men det måste vara skitjobbigt tillhör nog inte din favorit syssla

Ja, vi är aldrig själva, minst 2. Som mest har det nog varit 10 pers ca. 2 plus en riktig fogde, 2 från socialtjänst, låssmed, hyresvärd och 4 poliser.

Låter inte kul..
Är det mer avhysningar nu än förut?

Bra fråga. Det känns som det var ganska mycket 2019, det tog ju nästan stopp när utslagen stoppades upp. Domar från domstolar och beslut från hyresnämnden kom som vanligt dock, sen när utslag kom igång igen blev det mycket att göra lagom till jul..

Helt rätt de skiter att skicka in, moralen har blivit mycket sämre och ibland om de ids svara så hänvisar de till att de inte behöver redovisa dröjsmålsräntor även fast de är avdragsgilla. Jag fick inte ihop det jag betalt till KFM med hur lite skulden hade sjunkit och de inskickade ränteuppgifterna för inkomstår 2018. Jämfört med 2017 så diffade ränteuppgifterna med över 100 tkr, jag gjorde mej visserligen skuldfri november 2018, men en sådan diff var inte möjlig ändå. Jag hade 23 olika långivare som jag ringde, mejlade och bad dem skicka rätt uppgifter till Skatteverket, men icke, så jag betalade vackert in restskatten (hade jämkning och ja den var rapporterad till KFM). Jag har haft ovanligt mycket att stå i efter sommaren både med vattenskada hemma och jobbet, men strax före jul blev jag riktigt ilsken på detta när jag hade tid att tänka ordentligt, så jag skickade in en omprövning till Skatteverket. Den enda som jag kunde få uppgifter från var KFM som klart i en nådig lunta kunde redovisa hur mycket jag betalt i löneutmätning varje månad, samt att de redovisade exakt hur mycket som hade gått till ränta, amortering och avgifter per månad och per fordringsägare, det stod målnummer, men jag skickade med ett gammalt utdrag där det stod vilka fordringsägarna var bakom varje målnummer. Förra veckan fick jag besked att Skatteverket godkänner omprövningen, vilket blev drygt 21 tkr tillbaka.

Åhhh dessa sablans vattenskador... Jag har här idag 5 pågående ärenden ute i mina fastigheter varav 2 drabbat en nyproduktion... Mysigt när den nya hyresgästen öppnade sin lägenhetsdörr för att flytta in i en HELT ny lägenhet & hela lägenhet flöt i sånt som ska spolas ner i toaletten...men här kom de upp istället :(

Tar en sabla tid att lösa, återställa och för att inte tala om tiden de tar med försäkringsbolaget... Jäkla skit ! :(

Åhhh dessa sablans vattenskador... Jag har här idag 5 pågående ärenden ute i mina fastigheter varav 2 drabbat en nyproduktion... Mysigt när den nya hyresgästen öppnade sin lägenhetsdörr för att flytta in i en HELT ny lägenhet & hela lägenhet flöt i sånt som ska spolas ner i toaletten...men här kom de upp istället :(

Tar en sabla tid att lösa, återställa och för att inte tala om tiden de tar med försäkringsbolaget... Jäkla skit ! :(
Ledsen @Kimsan72 tycker mest synd om hyresgästen. Stackars människa. - :(

Usch, jobbigt för alla parter. Tack och lov var det inte jag som orsakade skadan, den kom från grannen ovanpå... Jag mår nästan illa när jag inser hur jag slitit med detta sen sensommaren, flytta grejor fram och tillbaka på begränsad yta som en lägenhet är. Det som är toppen är att lägenheten har blivit fullständigt renoverad, inklusive köket, så den är tipp topp, nackdelen är att bl a garderober och lite annat såg slitet ut, så det har jag bytt på egen bekostnad. Återstår en del saker till, men det kräver inte lika stor arbetsinsats från undertecknad. Jag kan absolut inte klaga på min hyresvärd, de har gjort mer än de behöver och jag fick en hyra i ersättning, vilket jag inte frågat om, schysst tycker jag :)

Det var bättre förr, så även i byggbranschen. Mer gediget och rejäla hantverk.

Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.

Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.
Japp, därav jag gillar 50,60 och 70-tals inredning och möbler.

haha... ja jag tänkte faktiskt på dig när jag läste artikeln :D
Haha jag måste hatt en jäkla tur faktiskt för jag kom mitt i detta , får hoppas det håller i sig hela andra kvartalet ;) då är det 5-6 mån kvar .. hinner då betala av sjukt mycket faktiskt

Är det fler än jag som inte har fått ett endaste årsbesked ännu? Det har inte kommit vare sig via brev eller Kivra... Jag hade ju löneutmätning de 3 första månaderna av 2019 och betalade väl nästan 50tkr i räntekostnader via KF till mina borgenärer...
Hur ser det ut för t.ex Dig @Ny2018 - har du fått några årsbesked ännu?!

Har själv inte fått ett ändå årsbesked hade 2 månaders löneutmätning i 2019 Jan och
Feb

Till råga på eländet denna vecka har jag fått "pärleporten" på Discovery weekly på Spotify..

Inga årsbesked här heller. Loggade in på SBAB och slulle kolla årsbeskedet då stod det att det skulle komma 31/1 senast

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp