- Meddelanden
- 243
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 147
Jag gjord een ansökan via kontantfinans i måndags förra veckan. Ännu ej fått svar, skickade ett meddelade och frågade varför?
Hög belastning, Flexkontot är samma koncern som Kontantfinans dvs Brixo.
när någon ansökte, vad hade du för förutsättningar? betyg på Bisnode? samt några betalningsanmäkningar?
Samt när ansökte du och fick svar? hade uppskattat om någon kunde besvara några frågor snälla... . Fick du svar direkt på skärmen eller skulle de återkomma till dig?
Någon som sökt och blivit avslag direkt på SKÄRMEN ?
Hög belastning, Flexkontot är samma koncern som Kontantfinans dvs Brixo.
när någon ansökte, vad hade du för förutsättningar? betyg på Bisnode? samt några betalningsanmäkningar?
Samt när ansökte du och fick svar? hade uppskattat om någon kunde besvara några frågor snälla... . Fick du svar direkt på skärmen eller skulle de återkomma till dig?
Någon som sökt och blivit avslag direkt på SKÄRMEN ?
- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Har fortfarande inte fått betalt av en arbetsgivare (skulle fått lön 20 dec av dem) och jag hade verkligen behövt pengarna. Har knappt någon mat hemma och pengarna är slut. Jag har kontrakt som jag skrivit hos dem att jag har två veckor uppsägningstid och rätt till lön men dem bara ignorerar mig och jag är rädd för chefen där. Vart kan jag anmäla detta för att gå vidare och är det ens värt ? Rör sig om ett par tusen kronor som jag inte fått :/
- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Är du med i nåt fack? Isf kan de ta kontakt med chefen. Klart det är värt, de måste ju få sig en pungspark om de skiter i att betala ut din lön! Förstår att det är läskigt men du har rätten på din sida! Stå på dig!Har fortfarande inte fått betalt av en arbetsgivare (skulle fått lön 20 dec av dem) och jag hade verkligen behövt pengarna. Har knappt någon mat hemma och pengarna är slut. Jag har kontrakt som jag skrivit hos dem att jag har två veckor uppsägningstid och rätt till lön men dem bara ignorerar mig och jag är rädd för chefen där. Vart kan jag anmäla detta för att gå vidare och är det ens värt ? Rör sig om ett par tusen kronor som jag inte fått :/
- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Det kanske är en skitskum fråga/grej, men om nån av er varit sugna på att testa pfc-kortet så har jag möjlighet att skicka en värvningslänk där både jag och den jag värvar får 50kr var. Jag har inte så många att värva men om nån här är sugen så är det ju en win win 

- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Är du med i nåt fack? Isf kan de ta kontakt med chefen. Klart det är värt, de måste ju få sig en pungspark om de skiter i att betala ut din lön! Förstår att det är läskigt men du har rätten på din sida! Stå på dig!
Nej jag är ju inte det trots att jag jobbat inom restaurangbranschen i så många år :/
Jag fick kontakt med en person som är någon slags lägre chef där och hon sa att hon skulle prata med chefen men har inte hänt något alls. Hon ignorerar mig totalt mär jag försöker få tag på henne också.
- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Arbetsmiljöverket har jurister man kan ringa och rådfråga gratis, testa ring dem imorgon!Nej jag är ju inte det trots att jag jobbat inom restaurangbranschen i så många år :/
Jag fick kontakt med en person som är någon slags lägre chef där och hon sa att hon skulle prata med chefen men har inte hänt något alls. Hon ignorerar mig totalt mär jag försöker få tag på henne också.
- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Åh jag ska testa det! Tack för tipset! Ingen deal att dra dit en vän och "skrämma" dem lite antagar jag innan det är gjort.Arbetsmiljöverket har jurister man kan ringa och rådfråga gratis, testa ring dem imorgon!
- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Nä tror det är bra att gå via de rätta kanalerna!Åh jag ska testa det! Tack för tipset! Ingen deal att dra dit en vän och "skrämma" dem lite antagar jag innan det är gjort.
- Meddelanden
- 345
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 396
Glömde säga att min länk är anonym åt bägge hållen vad jag kan se, jag ser iaf inget om vem som värvade mig och det står inga uppgifter om mig i länken heller. Kortet kräver ingen upplysning för det är debitkort och alltså ingen kredit eller liknande. Ni kan ju skicka ett meddelande till mig om ni är intresseradeDet kanske är en skitskum fråga/grej, men om nån av er varit sugna på att testa pfc-kortet så har jag möjlighet att skicka en värvningslänk där både jag och den jag värvar får 50kr var. Jag har inte så många att värva men om nån här är sugen så är det ju en win win![]()
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Måste vara det jobbigaste , har dom flesta redan flyttat när ni kommer dit eller bor dom kvar ?En hel vecka med avhysningar framför mig.. fy tusan
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Måste vara det jobbigaste , har dom flesta redan flyttat när ni kommer dit eller bor dom kvar ?
Ja det är inte en favoritsyssla.
Det varierar, magkänsla är att fler flyttat än bor kvar, senast jag hade avhysningvecka var alla utom 1 hemma när vi kom.
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Kan inte vara kul jobbEn hel vecka med avhysningar framför mig.. fy tusan

Ni är väl fler som åker tänkte finns väl människor som kan bli aggressiva
Såg nu dom flesta inte kvar hemma.
Men det måste vara skitjobbigt tillhör nog inte din favorit syssla
- Meddelanden
- 469
- Mottagna reaktioner
- 372
- Poäng
- 477
En hel vecka med avhysningar framför mig.. fy tusan
Myndighetsutövning har sina baksidor och vissa tjänsteuppgifter är verkligen känslomässigt jobbigare än andra. Att vissa berörda personer inte alltid har förmågan att skilja på sak och person kan vara tufft att hantera. Jag avundas inte din stundande vecka, Lasseman. Hoppas att den i alla fall blir uthärdlig!
- Meddelanden
- 606
- Mottagna reaktioner
- 119
- Poäng
- 317
Låter inte kul..En hel vecka med avhysningar framför mig.. fy tusan
Är det mer avhysningar nu än förut?
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Kan inte vara kul jobb
Ni är väl fler som åker tänkte finns väl människor som kan bli aggressiva
Såg nu dom flesta inte kvar hemma.
Men det måste vara skitjobbigt tillhör nog inte din favorit syssla
Ja, vi är aldrig själva, minst 2. Som mest har det nog varit 10 pers ca. 2 plus en riktig fogde, 2 från socialtjänst, låssmed, hyresvärd och 4 poliser.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Låter inte kul..
Är det mer avhysningar nu än förut?
Bra fråga. Det känns som det var ganska mycket 2019, det tog ju nästan stopp när utslagen stoppades upp. Domar från domstolar och beslut från hyresnämnden kom som vanligt dock, sen när utslag kom igång igen blev det mycket att göra lagom till jul..
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
https://www.di.se/nyheter/kronofogden-ber-om-ursakt-for-lang-vantetid/
Men inte behöver Kf be oss om ursäkt för att vi får vänta längre än vanligt, det är okej
Men inte behöver Kf be oss om ursäkt för att vi får vänta längre än vanligt, det är okej

- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Absolut intehttps://www.di.se/nyheter/kronofogden-ber-om-ursakt-for-lang-vantetid/
Men inte behöver Kf be oss om ursäkt för att vi får vänta längre än vanligt, det är okej![]()
jag är så nöjd så 
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
haha... ja jag tänkte faktiskt på dig när jag läste artikelnAbsolut intejag är så nöjd så
![]()

- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
https://www.di.se/nyheter/kronofogden-ber-om-ursakt-for-lang-vantetid/
Men inte behöver Kf be oss om ursäkt för att vi får vänta längre än vanligt, det är okej![]()

😛- Blev medlem
- 18 november 2019
- Meddelanden
- 222
- Mottagna reaktioner
- 89
- Poäng
- 237
Låter verkligen som en mardröm! Vad är uppsidan med jobbet?
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Låter verkligen som en mardröm! Vad är uppsidan med jobbet?
Veckorna man inte har avhysningar?

- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Kollega som tagit ledning i ärendena, 3 om dagen.
Facit från idag, 1 uppskov, 1 återkallad, 1 genomförd.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Helt rätt de skiter att skicka in, moralen har blivit mycket sämre och ibland om de ids svara så hänvisar de till att de inte behöver redovisa dröjsmålsräntor även fast de är avdragsgilla. Jag fick inte ihop det jag betalt till KFM med hur lite skulden hade sjunkit och de inskickade ränteuppgifterna för inkomstår 2018. Jämfört med 2017 så diffade ränteuppgifterna med över 100 tkr, jag gjorde mej visserligen skuldfri november 2018, men en sådan diff var inte möjlig ändå. Jag hade 23 olika långivare som jag ringde, mejlade och bad dem skicka rätt uppgifter till Skatteverket, men icke, så jag betalade vackert in restskatten (hade jämkning och ja den var rapporterad till KFM). Jag har haft ovanligt mycket att stå i efter sommaren både med vattenskada hemma och jobbet, men strax före jul blev jag riktigt ilsken på detta när jag hade tid att tänka ordentligt, så jag skickade in en omprövning till Skatteverket. Den enda som jag kunde få uppgifter från var KFM som klart i en nådig lunta kunde redovisa hur mycket jag betalt i löneutmätning varje månad, samt att de redovisade exakt hur mycket som hade gått till ränta, amortering och avgifter per månad och per fordringsägare, det stod målnummer, men jag skickade med ett gammalt utdrag där det stod vilka fordringsägarna var bakom varje målnummer. Förra veckan fick jag besked att Skatteverket godkänner omprövningen, vilket blev drygt 21 tkr tillbaka.
Åhhh dessa sablans vattenskador... Jag har här idag 5 pågående ärenden ute i mina fastigheter varav 2 drabbat en nyproduktion... Mysigt när den nya hyresgästen öppnade sin lägenhetsdörr för att flytta in i en HELT ny lägenhet & hela lägenhet flöt i sånt som ska spolas ner i toaletten...men här kom de upp istället

Tar en sabla tid att lösa, återställa och för att inte tala om tiden de tar med försäkringsbolaget... Jäkla skit !

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Ledsen @Kimsan72 tycker mest synd om hyresgästen. Stackars människa. -Åhhh dessa sablans vattenskador... Jag har här idag 5 pågående ärenden ute i mina fastigheter varav 2 drabbat en nyproduktion... Mysigt när den nya hyresgästen öppnade sin lägenhetsdörr för att flytta in i en HELT ny lägenhet & hela lägenhet flöt i sånt som ska spolas ner i toaletten...men här kom de upp istället
Tar en sabla tid att lösa, återställa och för att inte tala om tiden de tar med försäkringsbolaget... Jäkla skit !![]()

- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Usch, jobbigt för alla parter. Tack och lov var det inte jag som orsakade skadan, den kom från grannen ovanpå... Jag mår nästan illa när jag inser hur jag slitit med detta sen sensommaren, flytta grejor fram och tillbaka på begränsad yta som en lägenhet är. Det som är toppen är att lägenheten har blivit fullständigt renoverad, inklusive köket, så den är tipp topp, nackdelen är att bl a garderober och lite annat såg slitet ut, så det har jag bytt på egen bekostnad. Återstår en del saker till, men det kräver inte lika stor arbetsinsats från undertecknad. Jag kan absolut inte klaga på min hyresvärd, de har gjort mer än de behöver och jag fick en hyra i ersättning, vilket jag inte frågat om, schysst tycker jagÅhhh dessa sablans vattenskador... Jag har här idag 5 pågående ärenden ute i mina fastigheter varav 2 drabbat en nyproduktion... Mysigt när den nya hyresgästen öppnade sin lägenhetsdörr för att flytta in i en HELT ny lägenhet & hela lägenhet flöt i sånt som ska spolas ner i toaletten...men här kom de upp istället
Tar en sabla tid att lösa, återställa och för att inte tala om tiden de tar med försäkringsbolaget... Jäkla skit !![]()

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ledsen @Kimsan72 tycker mest synd om hyresgästen. Stackars människa. -![]()
Ja, i just detta fall håller jag med Dig... Otroligt tråkigt & hur man får bort stanken som satt sig ner i cementen är inte heller enkelt

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Ja herregud, vad är oddsen.?Ja, i just detta fall håller jag med Dig... Otroligt tråkigt & hur man får bort stanken som satt sig ner i cementen är inte heller enkelt![]()
Hur kunde det hända i ett nybygge.?
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ja herregud, vad är oddsen.?
Hur kunde det hända i ett nybygge.?
Ja du...hur kunde de hända? Två stycken till och med i samma bygge, men i olika byggnader, så ej relaterade till varandra...

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Det var bättre förr, så även i byggbranschen. Mer gediget och rejäla hantverk.Ja du...hur kunde de hända? Två stycken till och med i samma bygge, men i olika byggnader, så ej relaterade till varandra...![]()
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Det var bättre förr, så även i byggbranschen. Mer gediget och rejäla hantverk.
Du har säkert en poäng i det.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Det var bättre förr, så även i byggbranschen. Mer gediget och rejäla hantverk.
Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Japp, därav jag gillar 50,60 och 70-tals inredning och möbler.Diskuterade lite på det temat med en bekant som av olika anledningar engagerat sig kring badhus.
Det finns ett gäng mindre badhus i orten, vet inte hur många, 5-6 som är kopplad till lite större skolor, alla byggda på 50-talet eller liknande, då var det tydligen valfläsk med badhus. De badhusen håller än, kaklet sitter direkt på betongen, inget tätskikt eller annat larv, någon spräckt kakelplatta är bytt, inte mer än så, det läcker kanske lite. Värre är det med de lite nyare badhusen, alla byggregler och miljöregler och liknande som det byggdes efter sent 90tal verkar mest ställa till bekymmer. Byggnaderna ruttnar upp pga fukt (till och med jag kunde ha sagt att det kan bli fukt inett badhus) och bassängerna är lika tät som ett durkslag.
Det är kvalitet det.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Haha jag måste hatt en jäkla tur faktiskt för jag kom mitt i detta , får hoppas det håller i sig hela andra kvartalethaha... ja jag tänkte faktiskt på dig när jag läste artikeln![]()
då är det 5-6 mån kvar .. hinner då betala av sjukt mycket faktiskt- Blev medlem
- 18 augusti 2017
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Är det fler än jag som inte har fått ett endaste årsbesked ännu? Det har inte kommit vare sig via brev eller Kivra... Jag hade ju löneutmätning de 3 första månaderna av 2019 och betalade väl nästan 50tkr i räntekostnader via KF till mina borgenärer...
Hur ser det ut för t.ex Dig @Ny2018 - har du fått några årsbesked ännu?!
Hur ser det ut för t.ex Dig @Ny2018 - har du fått några årsbesked ännu?!
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.