Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Du Lasseman, om man får en skuld till kfm på säg 5000, och man gör upp och får till avbetalningsplan på det, hur stor är risken för vidare utmätning då, och finns det någon slags "punktlista" på hur det går till, alltså löneutmätning, sedan utmätning av egendom? Eller kan de gå på utmätning av egendom först? Jag har undvikit kfm än så länge men börjar känna att jag nog snart är där och vill förbereda mig på hur det kan bli :(

Du Lasseman, om man får en skuld till kfm på säg 5000, och man gör upp och får till avbetalningsplan på det, hur stor är risken för vidare utmätning då, och finns det någon slags "punktlista" på hur det går till, alltså löneutmätning, sedan utmätning av egendom? Eller kan de gå på utmätning av egendom först? Jag har undvikit kfm än så länge men börjar känna att jag nog snart är där och vill förbereda mig på hur det kan bli :(

Du får ingen avbetalningsplan hos kfm.
Utnätningsordning, går att göra undantag
1 kontanter
2 bankmedel
3 lön
4 fonder och liknande
5 lös egendom
6 fast egendom
7 fartyg och luftfartyg
8 tvistiga fordringar

Du vet väl vad man säger, av barn och fyllon får man veta sanningen

Jag hade nog också skällt ut, en onsdag förmiddag ska man inte vara påverkad över huvud taget!

Var skönt att hon gick när jag beordrade henne från platsen, nästa steg hade varit att polisen fått komma och ta henne därifrån då hon störde fortsättningen.

Jag hade nog också skällt ut, en onsdag förmiddag ska man inte vara påverkad över huvud taget!
Ska inte vara påverkad... Tänk om det vore så enkelt då hade inte missbruk funnits. - :)

Du får ingen avbetalningsplan hos kfm.
Utnätningsordning, går att göra undantag
1 kontanter
2 bankmedel
3 lön
4 fonder och liknande
5 lös egendom
6 fast egendom
7 fartyg och luftfartyg
8 tvistiga fordringar
Nä, men visst kan man göra upp med skuldens ägare? Jag hoppas att det inte går så långt dock.

Luftfartyg har jag ju mängder av 😛

Ska inte vara påverkad... Tänk om det vore så enkelt då hade inte missbruk funnits. - :)
Nä självklart är det så. Men då behöver man ju hjälp att komma ur det för dyker du upp påverkad på din arbetsplats finns ju risken att du blir arbetslös (inte du personligen alltså, generellt sett menar jag)

Kärlekens pilar när de träffat rakt in i hjärtat bryr sig inte om vilken veckodag det är och inte heller om det är förmiddag eller kväll :D Kvinnan i fråga var antagligen starkt påverkad av kärlek.

Fast ärligt så är det även @Lasseman som tjafsar mot @Syrran också.
Det är inte alltid så lätt att bara scrolla även om det är det mognaste sättet. Nyfikenheten tar över helt enkelt och sen är det svårt att inte kommentera.

Jag har inte sagt att det är enkelt. Men det var hon som sa att jag skulle göra så, som sagt! Jag undrade bara vad skillnaden va på henne och mig.

Har du något konkret argument för detta, mer än att "alkohol är skadligt" och dylikt?
Nä, det är väl mer min tanke att man inte bör (och ja, det är grovt och jag har full förståelse för att det i te är så enkelt) vara påverkad på arbetstid. Skälla är väl förvisso fel ord också för jag skäller knappt någonsin, men påtala skulle jag. För allas skull. Personen som är påverkad behöver hjälp, och att komma påverkad till jobbet är sällan eller aldrig lämpligt då det ju kan skapa mer problem än bara för personen som är påverkad.

Nä, det är väl mer min tanke att man inte bör (och ja, det är grovt och jag har full förståelse för att det i te är så enkelt) vara påverkad på arbetstid. Skälla är väl förvisso fel ord också för jag skäller knappt någonsin, men påtala skulle jag. För allas skull. Personen som är påverkad behöver hjälp, och att komma påverkad till jobbet är sällan eller aldrig lämpligt då det ju kan skapa mer problem än bara för personen som är påverkad.

Kan hålla med om att de flesta arbeten inte bör utföras påverkad, men det känns lite 1960-tal att förutsätta att onsdag förmiddag är arbetstid för alla.

Kan hålla med om att de flesta arbeten inte bör utföras påverkad, men det känns lite 1960-tal att förutsätta att onsdag förmiddag är arbetstid för alla.
Speciellt med tanke på att jag själv alltid haft skiftgång i mina yrken. Nej, det förutsätter jag inte att det är så för alla, dock förutsatte jag att det var arbetstid för just den personen i fråga då det ju var på arbetet det skedde.

Jag kanske uttrycker mig klumpigt och om jag trampar någon på tårna ber jag om ursäkt. Jag menar inte att döma.

Nä, men visst kan man göra upp med skuldens ägare? Jag hoppas att det inte går så långt dock.

Luftfartyg har jag ju mängder av 😛

Ja, dom får återkalla när dom vill.

Det är ganska sällsynt, väldigt speciella regler och såny kring det. Kan i princip inget om det, får ta det dagen man står och ska försöka få in en helikopter i förrådet.

Kärlekens pilar när de träffat rakt in i hjärtat bryr sig inte om vilken veckodag det är och inte heller om det är förmiddag eller kväll :D Kvinnan i fråga var antagligen starkt påverkad av kärlek.
Min gissning vore påverkad av rödvin

Speciellt med tanke på att jag själv alltid haft skiftgång i mina yrken. Nej, det förutsätter jag inte att det är så för alla, dock förutsatte jag att det var arbetstid för just den personen i fråga då det ju var på arbetet det skedde.

Jag kanske uttrycker mig klumpigt och om jag trampar någon på tårna ber jag om ursäkt. Jag menar inte att döma.
Var den påverkade kvinnan på jobbet? Trodde det var @Lasseman som var på jobbet och kvinnan som tittade på, ja, eller klängde kanske.

Från det ena till det andra :)
Jag skulle kunna tänka mig ett extrajobb, ej telefonförsäljning :) har ni något förslag ? 2-3000/mån. Har inte så stort hopp om löneförhöjning .) Förr kunde man göra en del jobb hemifrån, som montering och packning, men har inte sett något sådant. Jag gillar ju att arbeta och hade inte haft något emot lite extrapengar :) Finns en marknadsundersökningar, enkätundersökningar, men vet ej hur seriöst det är.

Var den påverkade kvinnan på jobbet? Trodde det var @Lasseman som var på jobbet och kvinnan som tittade på, ja, eller klängde kanske.
Så kan det i och för sig ha varit. I det läget hade jag nog inget sagt, att bli utmätt kan ju ha varit orsaken till att hon druckit och ett sådant läge är nog tillräckligt tungt ändå.

Från det ena till det andra :)
Jag skulle kunna tänka mig ett extrajobb, ej telefonförsäljning :) har ni något förslag ? 2-3000/mån. Har inte så stort hopp om löneförhöjning .) Förr kunde man göra en del jobb hemifrån, som montering och packning, men har inte sett något sådant. Jag gillar ju att arbeta och hade inte haft något emot lite extrapengar :) Finns en marknadsundersökningar, enkätundersökningar, men vet ej hur seriöst det är.
Har sett att det finns besöksbokning som man kan jobba med hemifrån, ska se om jag hittar någon länk åt dig.

Du svarar lasseman i flera trådar. Jag svarade Lilaros i en. Skillnad.
Varför kan inte du scrolla vidare som du bad mig göra?
Om du ser att någon svarat på ditt inlägg scrollar du bara vidare då? Visst önskar man gjorde det men som Ny2018 skrev svårt man vill ju se vad det står.
Förstår att du fortfarande har en tagg till mig på grund av att jag försvarade Lilaros när det började bli mobbing och tar varje tillfälle att hacka på mig.
egentligen så borde jag inte bry mig alls om dig. Men tycker att människor ska respekteras även om vi inte gillar alla.
Du tycker det är okej att inte respektera alla så det får stå för dig.
Ditt bekymmer :(

Jag tror faktiskt att Lasseman gillar dig Syrran. Det är som en hat-och-kärlek relation, det har blivit som en grej här på Forumet att ni två drabbar samman med jämna mellanrum och han verkar rätt så betuttad i sjukvården (=dig) eftersom han ofta för den på tal. Det är gulligt att han inte kan låta bli att nämna och svara dig <3 :););):)
Haha tror inte det med din tanke är god❤️ Tror jag retar upp folk omedvetet är väl nått fel jag har.
Tycker jag försöker vara snäll men lyckas Inge vidare med det.
Och sen blir jag fort irriterad får jobba på det;)

Såg att man kan köpa snigelslem på tub på wish annars

Men åldersrynkor är vackert. Och man är knappast gammal när man är i sina 50 ☺️ jag är inte där än men jag har fått djupare kråksparkar -men de är ju en del av mig så jag känner ingenting direkt av det.
Får prova snigelslem funkar det är det toppen;)

Ja nu gjorde jag inte blev nyfiken på ditt inlägg har inte sett det du skrev om Lilaros men då kanske någon varit elak mot henne innan och hon blev arg

Ja klart att det är okej då. Är man arg får man ju skriva precis vad som helst.. 😎
Jag kan också bli arg, och jag blev arg i den tråden men jag önskade inte livet ur henne för det.

Ja klart att det är okej då. Är man arg får man ju skriva precis vad som helst.. 😎
Jag kan också bli arg, och jag blev arg i den tråden men jag önskade inte livet ur henne för det.
Nej men det är väl mänskligt att man blir arg om nån skriver elaka saker och vi reagerar olika. Måste alla vara som dig vad ger dig den rätten hur folk ska skriva. Herregud människa :(
Har du aldrig sagt eller skrivit nått när du är arg som du ångrar sen? Är du så perfekt då är det bara att gratulera

Nej men det är väl mänskligt att man blir arg om nån skriver elaka saker och vi reagerar olika. Måste alla vara som dig vad ger dig den rätten hur folk ska skriva. Herregud människa :(

Du vrider på allt man skriver. Jag skrev det för att visa att Lilaros inte är ett offer som du verkar vilja få det till.

Men vilket fall jag lägger ner diskussionen med dig, den kommer ingenstans.

Och ja tänk om alla hade varit som mig, det hade varit en drömvärld! 😛

Men alltså! Denna tråd började med att vi skojade och nog skrattade också. Kan det inte bara få vara så. Respektera varandras olikheter, tyckande, gillande, att inte alla tycker om alla osv osv. Bara för att vi sitter bakom skärmen så behöver man väl inte hålla på med en massa skit och dra upp gammalt mög. Vi sitter alla i samma situation, de flesta i alla fall. Det är väl jobbigt nog ändå! Inte vet ja men sluta älta och försök i stället behåll den glädjen ni har fan, ni e ju trevliga människor alla!

Syrran, ingen idé att diskutera vidare. Tycker det är starkt av dig att stå upp för en annan men folk som inte vill förstå vad det handlar om kommer man ingenvart med.
Sen kan man undra varför vissa väljer att ta åt sig och ta det högst personligt vad Lilaros skriver (har aldrig nånsin sett att det är hon som börjat) och gå till angrep mot henne men det får stå för dem. Jag beundrar dig för den du är och är rädd om dig så släpp det bara. Inte värt det!

Du vrider på allt man skriver. Jag skrev det för att visa att Lilaros inte är ett offer som du verkar vilja få det till.

Men vilket fall jag lägger ner diskussionen med dig, den kommer ingenstans.

Och ja tänk om alla hade varit som mig, det hade varit en drömvärld! 😛
Nej vi lägger ner
Ha en bra dag :)

Syrran, ingen idé att diskutera vidare. Tycker det är starkt av dig att stå upp för en annan men folk som inte vill förstå vad det handlar om kommer man ingenvart med.
Sen kan man undra varför vissa väljer att ta åt sig och ta det högst personligt vad Lilaros skriver (har aldrig nånsin sett att det är hon som börjat) och gå till angrep mot henne men det får stå för dem. Jag beundrar dig för den du är och är rädd om dig så släpp det bara. Inte värt det!

Fast jag förstår precis vad det handlar om. Det är ju det mina inlägg har gått ut på. Mina inlägg har ju gått ut på att syrran bad mig att inte svara på Lilaros inlägg och bli provocerad av dem.
Jag undrade varför hon då själv känner att hon måste besvara lasseman när hon blir provocerad av honom.
Jag undrade vad skillnaden var? Varför hon har rätt att besvara men jag hade inte det tyckte hon.

Absolut innan tråden ballar ur helt.
Går inte att komma nån vart och ingen vill förstå.
Du har rätt ❤️

Fast jag förstår precis vad det handlar om. Det är ju det mina inlägg har gått ut på. Mina inlägg har ju gått ut på att syrran bad mig att inte svara på Lilaros inlägg och bli provocerad av dem.
Jag undrade varför hon då själv känner att hon måste besvara lasseman när hon blir provocerad av honom.
Jag undrade vad skillnaden var? Varför hon har rätt att besvara men jag hade inte det tyckte hon.
Ge dig nu snälla

Nu skriver du väl ge dig igen antar jag. Men jag fick väl förklara vad jag menade eller? För någon skillnad finns inte.
Förstår dig lugnast så men detta leder ingen vart mer än tjafs.
Tycker vi får hålla lite god ton och det som forumet är till för.
Ville bara förklara att jag kan säga saker när jag är arg som jag egentligen inte menar o ångrar sen och tror de är är lika för Lilaros.
Men den stackarn är knappt här längre och jag förstår henne.
Ibland är det ett jäkla käbblande här för att alla inte är lika och du o några andra har svårt för det.
Men vi glömmer det eller hur ? Du tycker säkert lika om mig;):)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp