Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Förstår dig lugnast så men detta leder ingen vart mer än tjafs.
Tycker vi får hålla lite god ton och det som forumet är till för.
Ville bara förklara att jag kan säga saker när jag är arg som jag egentligen inte menar o ångrar sen och tror de är är lika för Lilaros.
Men den stackarn är knappt här längre och jag förstår henne.
Ibland är det ett jäkla käbblande här för att alla inte är lika och du o några andra har svårt för det.

Håller inte alls med. Jag och några andra har svårt för att vi inte alla är lika? Jag har svårt för det? Jaja..

Och det handlade inte om att säga saker när man är arg. Men jag ger mig du vinner.

Fast jag förstår precis vad det handlar om. Det är ju det mina inlägg har gått ut på. Mina inlägg har ju gått ut på att syrran bad mig att inte svara på Lilaros inlägg och bli provocerad av dem.
Jag undrade varför hon då själv känner att hon måste besvara lasseman när hon blir provocerad av honom.
Jag undrade vad skillnaden var? Varför hon har rätt att besvara men jag hade inte det tyckte hon.
Man blir lite provocerad när någon skriver lite nedlåtande om mig som person tror jag dom flesta blir och då är det svårt att inte svara. Sen vad som ligger bakom vet inte jag.
Men jag får också scrolla vidare det är säkert roligare när jag hugger emot:D

Håller inte alls med. Jag och några andra har svårt för att vi inte alla är lika? Jag har svårt för det? Jaja..

Och det handlade inte om att säga saker när man är arg. Men jag ger mig du vinner.
Vi lägger ner ingen av oss har vunnit.
Vi är lite tjafsiga bara och både du o jag Har starka personligheter och båda vill ha rätt:)

Man blir lite provocerad när någon skriver lite nedlåtande om mig som person tror jag dom flesta blir och då är det svårt att inte svara. Sen vad som ligger bakom vet inte jag.
Men jag får också scrolla vidare det är säkert roligare när jag hugger emot:D

Precis så kände jag med Lilaros. Då förstår vi varandra och kan gå vidare. Hoppas jag ;)

Finns här någon som har slutat röka? Har köpt Äntligen icke rökare, jag har stora förhoppningar på den!
Tänkte om någon vill ha den när jag läst ut den så ger jag gärna den till en annan rökare som vill sluta.

Jag kunde sluta spela och sluta med godis men att sluta röka tar emot.

Lilaros är ju ett glasklart troll medan syrran (mig veterligen) är en rikitig person. Viss skillnad.

Finns här någon som har slutat röka? Har köpt Äntligen icke rökare, jag har stora förhoppningar på den!
Tänkte om någon vill ha den när jag läst ut den så ger jag gärna den till en annan rökare som vill sluta.

Jag kunde sluta spela och sluta med godis men att sluta röka tar emot.

Bra beslut! Slutade snusa för 6 månader senan. Förlorade mamma i lungcancer för 10 månader sen. Det var det mest plågsamma jag någonsin upplevt hennes två år som sjuk och sen den natten hon dog. Äntligen icke rökare är som jag mina den inspirerande.

Angående rynkor så har jag tre i pannan. Känns som jag alltid haft dem. Efter mitt tredje barn hittade jag gråa hår i håret också... jag är 31 😛, så kan det gå.

Bra beslut! Slutade snusa för 6 månader senan. Förlorade mamma i lungcancer för 10 månader sen. Det var det mest plågsamma jag någonsin upplevt hennes två år som sjuk och sen den natten hon dog. Äntligen icke rökare är som jag mina den inspirerande.

Jag beklagar sorgen!
Duktigt av dig och klara sluta snusa. Hur var de första snusfria dagarna?
Jag är rädd för lungcancer bland annat. Jag håller på att läsa boken, verkar lätt men jag är inte helt övertygad. Men läser den med öppet sinne.

Senast ändrad:
Jag beklagar sorgen!
Duktigt av dig och klara sluta snusa. Hur var de första snusfria dagarna?
Jag är rädd för lungcancer bland annat. Jag håller på att läsa boken, verkar lätt men jag är inte helt övertygad. Men ska läser den med öppet sinne.

alltså de var helt rubbade. Låg i någon halvvaken ångestsömn hela nätterna första veckan. Abstinensen fick mig att bli ledsen, arg och känslig på dagarna men dämpade sig ganska fort. Två-tre nätter tog jag faktiskt ångestdämpande för att få sova ordentligt, det var riktigt skönt faktiskt. Började träna riktigt mycket i samma veva för att få lite kickar och ångestdämpande på sån väg.
Men värt det! Skönt att vara fri. Min svärmor som är 60 i år slutade nyss med hjälp av champix. Om man är motiverad men tror man behöver hjälp så finns det ju faktiskt hjälp att få inom vården inte att förglömma :)

alltså de var helt rubbade. Låg i någon halvvaken ångestsömn hela nätterna första veckan. Abstinensen fick mig att bli ledsen, arg och känslig på dagarna men dämpade sig ganska fort. Två-tre nätter tog jag faktiskt ångestdämpande för att få sova ordentligt, det var riktigt skönt faktiskt. Började träna riktigt mycket i samma veva för att få lite kickar och ångestdämpande på sån väg.
Men värt det! Skönt att vara fri. Min svärmor som är 60 i år slutade nyss med hjälp av champix. Om man är motiverad men tror man behöver hjälp så finns det ju faktiskt hjälp att få inom vården inte att förglömma :)

Kan tänka mig att det är skönt att bli fri :)
Men du ville verkligen sluta? Känns som om jag kommer sakna det, men ändå inte.
Jag är rätt trött på att röka ändå. Jo jag måste ju kunna. Har rökt sen jag var 17. 20 år i år då förutom uppehåll för barn.

Klart jag ska klara det. Får peppa mig själv ordentligt :)

Jag är rätt trött på att röka ändå. Jo jag måste ju kunna. Har rökt sen jag var 17. 20 år i år då förutom uppehåll för barn.

Ja, jag ville det. Tandköttet där jag brukade ha snusen bara kröp högre och högre upp. Var helt besatt av min snusdosa. Vaknade ofta på natten och tog en snus. Det var en hel utlandsresa i pengar varje år som försvann. Jag kunde inte ha läppstift för då såg det konstigt it men en prilla i då läppen vek sig lite haha. Var trött på det och ville vara en bra förebild för barnen. Jag förbannade att min mamma dog av sin rökning och alkoholism och ville bara vara stark nog att bryta en dålig cirkel av osunda beroenden.... nu måste jag bara ta tag i det där med shopping också haha

Ja nu gjorde jag inte blev nyfiken på ditt inlägg har inte sett det du skrev om Lilaros men då kanske någon varit elak mot henne innan och hon blev arg

Lite objektivet har inte skadat någon. Om man blir sk ”påhoppad” enligt sig själv har det nog sällan startat av ingenting. Nog för att vi hamnat i skiten som hänger här men så naiva kan vi väl inte vara för det.

Ja, jag ville det. Tandköttet där jag brukade ha snusen bara kröp högre och högre upp. Var helt besatt av min snusdosa. Vaknade ofta på natten och tog en snus. Det var en hel utlandsresa i pengar varje år som försvann. Jag kunde inte ha läppstift för då såg det konstigt it men en prilla i då läppen vek sig lite haha. Var trött på det och ville vara en bra förebild för barnen. Jag förbannade att min mamma dog av sin rökning och alkoholism och ville bara vara stark nog att bryta en dålig cirkel av osunda beroenden.... nu måste jag bara ta tag i det där med shopping också haha

Starkt gjort av dig!! Jätte bra jobbat!
Har du klarat detta klarar du absolut ta tag i din shopping.
Usch ja, kostar ju en hel del. Röker för 112 kr dagen. Hemskt! Mycket mycket pengar. Mina barn tjatar på mig att jag ska sluta. Så det är ju dags. :)

Lite objektivet har inte skadat någon. Om man blir sk ”påhoppad” enligt sig själv har det nog sällan startat av ingenting. Nog för att vi hamnat i skiten som hänger här men så naiva kan vi väl inte vara för det.
Hur menar du nu? Tror jag är lite trött idag ;)

I alla fall i ögonen hos någon som behagar vara lagomt överförfriskad en typ onsdag förmiddag..

Hon fick veta hut kan man säga 🙄

Herre jösses, så gammaldags Du verkar vara med ”veta hut”... :D
Är Du hunken som dansade folkdans genom hela skoltiden oxå... ;)

Också rökare och fan så onödigt flr mig har det inte funkat att bara lägga av för dagen. Jag har trappat ner sedan i oktober från en ask om dagen till en halv i snitt. Jag hymlar inte med att jag tycker det smakar bra

Speciellt med tanke på att jag själv alltid haft skiftgång i mina yrken. Nej, det förutsätter jag inte att det är så för alla, dock förutsatte jag att det var arbetstid för just den personen i fråga då det ju var på arbetet det skedde.

Jag kanske uttrycker mig klumpigt och om jag trampar någon på tårna ber jag om ursäkt. Jag menar inte att döma.
Du trampar ingen på tårna känn inte så.

Har sett att det finns besöksbokning som man kan jobba med hemifrån, ska se om jag hittar någon länk åt dig.
Om det är chatt o bokning
Alla som försvarar lilaros.
alltså jag tycker hon har samma rätt som alla andra att vara o skriva här.
Jag försvarar bara personer som jag anser blir orättvist behandlade eller påhoppade. Sen behöver man inte älska alla.

Herre jösses, så gammaldags Du verkar vara med ”veta hut”... :D
Är Du hunken som dansade folkdans genom hela skoltiden oxå... ;)

De ord jag normalt skulle använda om situationen skulle det bli så upprört över.

Nej, du har frågat förut om mig och dans, dansar ej.

Hur menar du nu? Tror jag är lite trött idag ;)

Det är ju fredag trots allt :)

Menade att en som upplevs bli ”påhoppad/mobbad” (ord som missbrukas frekvent här) blir sällan det genom att vara helt oskyldig själv. Det blir absurt att försvara bara för att försvara istället för att se till helheten.

Menade att en som upplevs bli ”påhoppad/mobbad” (ord som missbrukas frekvent här) blir sällan det genom att vara helt oskyldig själv. Det blir absurt att försvara bara för att försvara istället för att se till helheten.
Kunde sannerligen inte ha sagt de bättre själv !!! :)

Trevlig helg alla!
Ska bli skönt med helg och att släppa både jobb och tankar ett par dagar 😎

Okej fast ibland kan man bli påhoppad för att man råkar formulera sig lite fel och folk missförstår.
Det är de negativa med att skriva istället för att prata lite lättare då o förklara sig.
Speciellt om man inte har den skrivande förmågan ;)
Men jag förstår lite vad du menar.
Sen är det ju så att vissa blir mer påhoppade vad dom än skriver.
Utsattheten är värre för vissa tyvärr :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp