Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Inte varit på muggen nåt mer.
Det var blod. Luktade lagom järn osv.
Ont i ryggen men det är inget ovanligt, fått ny stol på jobbet som man tydligen ska vara ingenjör för att ändra inställningar på. Livsfarlig grej, blivit utkastad ur den när jag kom åt någon spak med foten..
Okej hoppas du får tid i morgon.
Du har inte fått ett slag mot ryggen tänkte på stolen om du slog i så inget där orsakat blodet.
Vanligaste orsaker till blod i urinen om man inte äter blodförtunnande eller rödbetor är njursten urinvägsinfektion eller om du fått ett slag mot ryggen/njurar.
Krya

Okej hoppas du får tid i morgon.
Du har inte fått ett slag mot ryggen tänkte på stolen om du slog i så inget där orsakat blodet.
Vanligaste orsaker till blod i urinen om man inte äter blodförtunnande eller rödbetor är njursten urinvägsinfektion eller om du fått ett slag mot ryggen/njurar.
Krya
Katapultstolsincidenten var på Lucia om jag minns rätt.
Ja det är väl ngt sånt, var ju ingen fara i alla fall, jag får se om dom vill kika i skrevet på mig imorgon om jag orkar,tryckt i mig ett par Alvedon, fått feber också, nåt skit barnen fått med sig från dagis antar jag. Äntligen måndag säger man va?

Katapultstolsincidenten var på Lucia om jag minns rätt.
Ja det är väl ngt sånt, var ju ingen fara i alla fall, jag får se om dom vill kika i skrevet på mig imorgon om jag orkar,tryckt i mig ett par Alvedon, fått feber också, nåt skit barnen fått med sig från dagis antar jag. Äntligen måndag säger man va?
Alltså feber också du måste verkligen få tid i morgon hos läkare.
Nu blir jag orolig för dig
Om du vill skriv här hur det gått och vad det är du fått.

@Lasseman ett råd från mig är att söka akut.
Det kan vara allt från urinvägsinfektion till något värre.
Du har inte varit hårdhänt mot snoppen väl.? - :)

Precis tänkte också så o så feber ikväll tror vi tänker lite samma som sjuksköterskor:)
Så får vi hoppas att inte Lasseman varit för hårdhänt med snoppen;)
Sen är det ju oroande om Lasseman inte kissat sen i morse.

Senast ändrad:
Alltså feber också du måste verkligen få tid i morgon hos läkare.
Nu blir jag orolig för dig
Om du vill skriv här hur det gått och vad det är du fått.

Äh, är från dagis feber kommer. Med lite otur kommer man få kräka tarmarna ur sig inom kort också, annonserats om magsjuka där.

Precis tänkte också så o så feber ikväll tror vi tänker lite samma som sjuksköterskor:)
Så får vi hoppas att inte Lasseman varit för hårdhänt med snoppen;)
Sen är det ju oroande om Lasseman inte kissat sen i morse.

I förmiddags skrev jag väl? Brukar inte kissa så ofta. Kissat nyss, inget blod.
Om det inte vore för att folk skulle hetsa över att det triggas spelberoende skulle jag nästan kunna satsa en liten slant på att vårdcentralen inte tycker jag behöver dit, liksom, åka dit för att inte kissa blod, då skulle ju hela stan behöva dit. "Hej alla som inte kissar blod, kom till vårdcentralen genast" 😎

Finns inte på kartan att jag åker till en akutmottagning den här tiden och sätter mig och ruvar.
Åkte in med ett barn ganska akut, blev något med andningen när vi var i vänners stuga mitt ingenstans. Sos var uppmuntrande, tror alla ambulanser inom om det var 10-12 mil var upptagen med någon större trafikgrej, men att d4t var bråttom att barnet skulle på akuten Jag lastade in barnet och körde in själv för allt vad jag och bil tordes för att sen få sitta i 8 timmar eller något. Kommer jag dit och inte kissar konstigr kommer jag bli sittandes till i höst.

I förmiddags skrev jag väl? Brukar inte kissa så ofta. Kissat nyss, inget blod.
Om det inte vore för att folk skulle hetsa över att det triggas spelberoende skulle jag nästan kunna satsa en liten slant på att vårdcentralen inte tycker jag behöver dit, liksom, åka dit för att inte kissa blod, då skulle ju hela stan behöva dit. "Hej alla som inte kissar blod, kom till vårdcentralen genast" 😎
Fast det är ändå många timmar förmiddag är innan tolv och då är det länge. Okej du gör som du vill men var ändå uppmärksam och tyvärr vet jag hur vården fungerar trist.
Ibland skäms man över hur det är men ett politisk beslut och allt ska det dras ner på.
Du verkar inte vara den som söker i första hand @Lasseman men man ska heller inte nonchalera.

Fast det är ändå många timmar förmiddag är innan tolv och då är det länge. Okej du gör som du vill men var ändå uppmärksam och tyvärr vet jag hur vården fungerar trist.
Ibland skäms man över hur det är men ett politisk beslut och allt ska det dras ner på.
Du verkar inte vara den som söker i första hand @Lasseman men man ska heller inte nonchalera.

Är nog ingen fara med mig, ringer dom där vårdcentralpersonerna imorgon och hör om dom vill göra skrevkoll. Gonatt

Snackat med vc, ska inte dit, precis som jag trodde:)

Snackat med vc, ska inte dit, precis som jag trodde:)
De har inte kommit mera blod alltså.
Är du säker på att du inte åt nått som rödbetor blåbär eller liknande ?
För det är inte normalt att det kommer blod och det hade väl varit mycket också.

De har inte kommit mera blod alltså.
Är du säker på att du inte åt nått som rödbetor blåbär eller liknande ?
För det är inte normalt att det kommer blod och det hade väl varit mycket också.

Ja, inte ätit rödbetor eller blåbär i år. Det var blod. Luktade järn..

Tack!! Kaffe e gott....livets dryck:)
Absolut! Första klunken på morgonen... mmmmmmm. Dricker inte mer än 2-3 koppar per dag men varje kopp är en njutning. Har övergett bryggmaskinen för länge sedan, gick över till perkolator vilket gav väldigt gott kaffe men det var opraktiskt när man bara skulle göra för sig själv. Så nu är det pressokannan som gäller och Zoega, Arvid Nordqvist eller Gevalia (tredjehandsvalet haha... får inte så många oväntade besök, det ska väl vara Kf i så fall men det har tack och lov inte hänt än ;))

Absolut! Första klunken på morgonen... mmmmmmm. Dricker inte mer än 2-3 koppar per dag men varje kopp är en njutning. Har övergett bryggmaskinen för länge sedan, gick över till perkolator vilket gav väldigt gott kaffe men det var opraktiskt när man bara skulle göra för sig själv. Så nu är det pressokannan som gäller och Zoega, Arvid Nordqvist eller Gevalia (tredjehandsvalet haha... får inte så många oväntade besök, det ska väl vara Kf i så fall men det har tack och lov inte hänt än ;))
Härligt med kaffe njutning...Perkolator ger en intressant kaffe upplevelse;)

Man skall njuta av livet...kaffe är en del av det;)

Okej skönt att det är bättre:)
Det är ju bra om slipper uppsöka läkare men ibland måste man.
Vad trodde dom att det var?

Dom sa inget, var väl principen en gång ingen gång antar jag

Är en riktig kaffe tunna blir nog ca 8-10 koppar per dag ofta Löfbergs ;)😛
Arvid Norqvist är också gott :)
På jobbet vet jag inte vad vi har i kaffe automaten smakar sådär

Är en riktig kaffe tunna blir nog ca 8-10 koppar per dag ofta Löfbergs ;)😛
Arvid Norqvist är också gott :)
På jobbet vet jag inte vad vi har i kaffe automaten smakar sådär
Jag verkar ha ngn inbyggd spärr... över 4 koppar per dag är det tvärstopp, det blir inte gott på ngt sätt.

Jag har legat efter med hyran i ett par månader pga utmätningen och att jag har tvungen att betala mitt ex för skador mina djur gjort på hans boende och andra små kostnader han ansåg att jag borde stå för. För att slippa ha honom i mitt liv så betalade jag allt på en gång men med konsekvens av att jag inte kunnat hinna ifatt med hyran och fick brev om vräkning i måndags. Jag har nog utöver missfallet jag fick för några år sedan aldrig varit med om att jag mått så dåligt i hela mitt liv. Men mina vänner ställde upp för mig direkt när jag berättade det och jag ifatt med hyran och så länge jag fortsätter betala den i tid får jag bo kvar. Jag är så tacksam att jag har så underbara människor runt omkring mig. Jag har inte känt att jag behöver dränka mina sorger i alkohol som jag gjorde förut. Måste fortsätta kämpa.

Jag har legat efter med hyran i ett par månader pga utmätningen och att jag har tvungen att betala mitt ex för skador mina djur gjort på hans boende och andra små kostnader han ansåg att jag borde stå för. För att slippa ha honom i mitt liv så betalade jag allt på en gång men med konsekvens av att jag inte kunnat hinna ifatt med hyran och fick brev om vräkning i måndags. Jag har nog utöver missfallet jag fick för några år sedan aldrig varit med om att jag mått så dåligt i hela mitt liv. Men mina vänner ställde upp för mig direkt när jag berättade det och jag ifatt med hyran och så länge jag fortsätter betala den i tid får jag bo kvar. Jag är så tacksam att jag har så underbara människor runt omkring mig. Jag har inte känt att jag behöver dränka mina sorger i alkohol som jag gjorde förut. Måste fortsätta kämpa.
Helt rätt tänkt fortsätt kämpa det blir bättre.
Men en tragisk situation sånt man blir ledsen över att höra.
Stor Kram❤️

Du är en krigare och du är stark, fortsätt kämpa så kommer det ljusna till sist!

Jag beklagar alla sorger du fått genomgå,
Stor kram till dig!

Du är en krigare och du är stark, fortsätt kämpa så kommer det ljusna till sist!

Jag beklagar alla sorger du fått genomgå,
Stor kram till dig!

Man får se det som erfarenheter som gör en starkare helt enkelt. Är försiktigare med vilka människor jag släpper in i mitt liv och tänker en extra gång innan jag gör något istället för att vara så impulsiv.
Tack så mycket och det samma ❤ Kram tillbaka!

Man får se det som erfarenheter som gör en starkare helt enkelt. Är försiktigare med vilka människor jag släpper in i mitt liv och tänker en extra gång innan jag gör något istället för att vara så impulsiv.
Tack så mycket och det samma ❤ Kram tillbaka!
Jo, det är sant. Man blir starkare och klokare, även om ärren blir kvar.

Tack ❤️❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp