- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Stackars barnLite, dom var så ledsen för att barnen höll på att bli av med dagisplatsen pga obetalda avgifter till kommunen. Jag hade väntat mig bättre prioritering, dom skulle kolla någon grej och återkomma i morgon. Kan tro dom skiter i det..
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Därför att med tanke på vad han har berättat förut vad han ser i sitt jobb om hur folk försöker dölja tillgångar, gömma båtar och bilar och sånt så är det inte särskilt förvånande att människor beter sig så. Jag la ingen värdering i det men det verkar som att du gjorde och det får stå för dig. Vill man se spöken så ser man spöken. Kan tycka att du är väldigt dömande och vass ibland.Ja, varför skulle han inte vara förvånad? Vad har du för syn på skuldsatta skulle jag vilja veta....verkligen?! 😎
Hur är din syn på skuldsatta som inte klarar av att betala sin hyra i tid? Inte särskilt trevlig. Ursäkta om jag trampade på en öm tå... eller två.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Inte förvånande men pinsamt för dem.Mycket intressant...knappast förvånande![]()
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Stackars barn
Får se hur drt slutar, jag omprövade med ny uppgift på hyra som jag kanske får kolla med hyresvärden om den stämmer, tycker det är sällan beloppen är jämna hundralappar, vilket kändes konstigt,.kanske blir ändring igen i morgon
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Därför att med tanke på vad han har berättat förut vad han ser i sitt jobb om hur folk försöker dölja tillgångar, gömma båtar och bilar och sånt så är det inte särskilt förvånande att människor beter sig så. Jag la ingen värdering i det men det verkar som att du gjorde och det får stå för dig. Vill man se spöken så ser man spöken. Kan tycka att du är väldigt dömande och vass ibland.
Hur är din syn på skuldsatta som inte klarar av att betala sin hyra i tid? Inte särskilt trevlig. Ursäkta om jag trampade på en öm tå... eller två.

Öm tå... eller två till och med...?! YEAH RIGHT !!! 
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Du har inget lätt jobb du @Lasseman Du möter dagligen utsatta människor som kämpar för att överleva.Får se hur drt slutar, jag omprövade med ny uppgift på hyra som jag kanske får kolla med hyresvärden om den stämmer, tycker det är sällan beloppen är jämna hundralappar, vilket kändes konstigt,.kanske blir ändring igen i morgon
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Får se hur drt slutar, jag omprövade med ny uppgift på hyra som jag kanske får kolla med hyresvärden om den stämmer, tycker det är sällan beloppen är jämna hundralappar, vilket kändes konstigt,.kanske blir ändring igen i morgon
Nä, inte ens på våra nyproduktioner har vi jämna hundralappar...

- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Du har inget lätt jobb du @Lasseman Du möter dagligen utsatta människor som kämpar för att överleva.
Kämpar för något i alla fall
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Går nog utmäta alkohol också men tror försäljningen är svår att genomföra
Det borde bara gå inom de två veckor som systembolaget erbjuder öppet köp mot uppvisande av kvitto. Annars skulle KFM bryta mot alkohollagstiftningen.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Det borde bara gå inom de två veckor som systembolaget erbjuder öppet köp mot uppvisande av kvitto. Annars skulle KFM bryta mot alkohollagstiftningen.
Jag vet inte hur det lösts när det skett, men det har skett, riktat mot grossist kanske?
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Det hade ju inte gjort nåt om man kunde komma över billiga partier Lapin Kulta på KFM:s auktionstorg, dock!
- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 137
Förnyade idag spelpaus. Önskar att jag hade kunnat fira 1 år spelfri.. tyvärr har jag kört några hundra då och då på utländska ställen. Känner mig väldigt mätt på det dock och var länge sedan nu. Nu är det slutspelat på riktigt!
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Lär av det som varit men blicka framåt mot nya målFörnyade idag spelpaus. Önskar att jag hade kunnat fira 1 år spelfri.. tyvärr har jag kört några hundra då och då på utländska ställen. Känner mig väldigt mätt på det dock och var länge sedan nu. Nu är det slutspelat på riktigt!

- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 137
Ja precis!Lär av det som varit men blicka framåt mot nya mål![]()
Tar ju en stund att beta av via utmätning då ca hälften av det som utmäts går till räntor, det är lite segt, men går ju ändå framåt! löneökning nu i februari som kortar av utmätningstiden med ca 1,5 år så det känns ju ganska bra!
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Du ser... goda tider väntar bakom hörnetJa precis!
Tar ju en stund att beta av via utmätning då ca hälften av det som utmäts går till räntor, det är lite segt, men går ju ändå framåt! löneökning nu i februari som kortar av utmätningstiden med ca 1,5 år så det känns ju ganska bra!
Kämpa 
- Meddelanden
- 978
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
Idag kom brevet från Tingsrätten att dom godkänt min överklagan på avslaget om skuldsanering jag fick av Kronofogden. Så nu är bollen hos Kronofogden igen. Spännande 😱
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Idag kom brevet från Tingsrätten att dom godkänt min överklagan på avslaget om skuldsanering jag fick av Kronofogden. Så nu är bollen hos Kronofogden igen. Spännande 😱
Stort jävla grattis håller tummarna!
- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 427
Ja, jisses hade ubgdonsHAHAHAHA fy fan Lapin Kulta har man haft ett antal karatefyllor på.
Tura till Helsingör som 15-åring och första fyllan på Elefantöl den fyllan va inte go o inte morsan hellerHAHAHAHA fy fan Lapin Kulta har man haft ett antal karatefyllor på.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Vi behöver bara hålla ut lite mer än en månad till sen kommer våren. Dagen blir längre och uteserveringarna öppnas. Fan vad fint!! !
- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 427
Ja, det känns så sköntVi behöver bara hålla ut lite mer än en månad till sen kommer våren. Dagen blir längre och uteserveringarna öppnas. Fan vad fint!! !
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ja, jisses hade ubgdons
Tura till Helsingör som 15-åring och första fyllan på Elefantöl den fyllan va inte go o inte morsan heller
Usch för att läsa detta på morgonen... Får direkt HEMSKA flashbacks till liknande scenario, men etter värre...
Första fyllan för mig var när vi Sydsvenskar i sedvanlig ordning invaderade Köpenhamn och Tivoli på första maj... Vi satt och blandade all typ av dricka på en liten sidogata inne i Köpenhamn... Sen kommer jag inte ihåg mer förrän jag vaknar på Rikshospitalet i Köpenhamn och har blivit magpumpad...
Ingen vacker syn !- Blev medlem
- 18 augusti 2017
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Har du åkt Limhamn-Dragör Kimsan?? Jag har inte![]()
Mmm, de gjorde man på den tiden...
Ja e ju litta äldre än Dig sweetie
Nostalgi tripp de Luxe häromåret när dessa båtar kom tillbaks över en sommar...
Räkmacka & elefantöl...
Those were the D A Y S !!!

- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 427
Men fy det va ju så att man blandade typ d mestaUsch för att läsa detta på morgonen... Får direkt HEMSKA flashbacks till liknande scenario, men etter värre...Första fyllan för mig var när vi Sydsvenskar i sedvanlig ordning invaderade Köpenhamn och Tivoli på första maj...
Vi satt och blandade all typ av dricka på en liten sidogata inne i Köpenhamn... Sen kommer jag inte ihåg mer förrän jag vaknar på Rikshospitalet i Köpenhamn och har blivit magpumpad...Ingen vacker syn !
- Meddelanden
- 707
- Mottagna reaktioner
- 286
- Poäng
- 447
Men grymt kul va detMen fy det va ju så att man blandade typ d mesta

- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 427
Ja d va det faktisktMen grymt kul va det![]()
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
@Lasseman - Man kan ju bara ringa in KFM för att få reda på om någon har skulder. Tror du på sikt det kommer att vara så att man på KFM:s hemsida kommer att kunna se det? Vad hade du tyckt om det?
Det hade avlastat er ganska mycket om man dels kunde se detta online och dels om folk kunde "godkänna" förelägganden med sitt mobila bank id & se sina skulder...
Det hade avlastat er ganska mycket om man dels kunde se detta online och dels om folk kunde "godkänna" förelägganden med sitt mobila bank id & se sina skulder...
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
@Lasseman - Man kan ju bara ringa in KFM för att få reda på om någon har skulder. Tror du på sikt det kommer att vara så att man på KFM:s hemsida kommer att kunna se det? Vad hade du tyckt om det?
Nej det tror jag inte kommer finnas på hemsidan.
Hade varit bra besparing men är folk kränkt av att få post av kf kan jag tänka mig att ens skulder fritt på nätet skulle vara ännu värre.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
https://www.expressen.se/nyheter/qs/vesna-ska-vrakas-i-mest-segregerade-kommunen/
Jävlar vad hemskt. Allt som är fel med Sverige sammanfattat i en text.
"
Vesnas sambo beskriver det som att ingen någonsin gått till botten med vad det är för nedsatt mental förmåga hon har. Under de tjugo åren i Malmö fick hon sina två barn omhändertagna. Hon ansågs inte mentalt och känslomässigt kapabel att ta hand om dem. Pappan till barnen lånade hennes bankdosa, tog lån på 200 000 kronor i hennes namn och försvann till hemlandet. Sedan dess är Vesna hos Kronofogden."
"
Vesnas sambo beskriver det som att ingen någonsin gått till botten med vad det är för nedsatt mental förmåga hon har. Under de tjugo åren i Malmö fick hon sina två barn omhändertagna. Hon ansågs inte mentalt och känslomässigt kapabel att ta hand om dem. Pappan till barnen lånade hennes bankdosa, tog lån på 200 000 kronor i hennes namn och försvann till hemlandet. Sedan dess är Vesna hos Kronofogden."
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
https://www.expressen.se/nyheter/qs/vesna-ska-vrakas-i-mest-segregerade-kommunen/
"
Ytterst jävla beklämmande läsning ! Det vänder sig i magen på mig...

- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Fy fan vad livet kan vara hårt. Stackars människor, jag har det bra....https://www.expressen.se/nyheter/qs/vesna-ska-vrakas-i-mest-segregerade-kommunen/
"
- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 272
- Poäng
- 427
"
- Meddelanden
- 81
- Mottagna reaktioner
- 54
- Poäng
- 167
Någon som vet vilka inkassobolag som Resurs bank använder sig utav? Har läst att dom bland annat använder ”Alektum” men mina skulder ligger inte där.
Har förmodligen slängt breven som kom någon gång i somras och lyckas inte hitta vart skulden ligger nu.
Har kollat alla inkassobolag jag kan komma på. Får ringa till resurs bank annars...
Har förmodligen slängt breven som kom någon gång i somras och lyckas inte hitta vart skulden ligger nu.
Har kollat alla inkassobolag jag kan komma på. Får ringa till resurs bank annars...
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Någon som vet vilka inkassobolag som Resurs bank använder sig utav? Har läst att dom bland annat använder ”Alektum” men mina skulder ligger inte där.
Hade avbetalning hos dem som gick till alektum
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.