Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hade jag träffat dig o symtomen du beskriver hade jag tagit prover o blododlingar och bett dig vänta på läkare för ev antibiotika behandling. Allmäntillståndet är viktigt och hur länge man varit dålig samt hälsohistoria.
Låter många träffa läkare som kanske kunde gått hem men är det banala saker och icke akuta skickar jag hem o ber dom söka vårdcentralen vi utebliven förbättring eller försämring.
Klart man ska få hjälp när man är sjuk.
Blodförgiftning kan bli mycket allvarligt och kräver akut behandling.
Är mycket noga i mina bedömningar och skulle aldrig skicka hem någon vid minsta tveksamhet.
Skickar jag hem är jag säker att det inte är allvarligt sen kan man ju aldrig veta med nån vad som händer ändå.
Hjärtat kan börja krångla blodpropp mm som kanske inte har med besöket att göra. Finns patienter som frågar är du säker på att jag inte dör inatt 😱 svårt för mig att svara på kan hända alla.
Det låter bra som patient och sjuk orkar man inte säg emot eller propsa på, tänker att ja som har vl rätt

Ja haha.
Men det värsta är ju dom som kommit in med ambulans o avviker innan dom träffat läkare. Orkar inte vänta dom borde få betala ambulansen själv.
Tror kostnaden ligger runt 5000kr att åka ambulans egentligen om vi inte hade skatten 😱
Ett besök på jourmottagningen kostar 2000kr om man inte är listad i Sverige eller har EU kort eller andra förmåner och akuten är det 4000kr per besök 😱
Att då söka för nageltrång blir dyrt :thinking:
Ja en avgift på 300 kr hade sållat bort obefogade turer tex de som inte har pengar till bussen, tror att de kommer före i kön osv osv. Sen kan ju de 300 kr betalas tillbaka om man läggs in el behandlas för tex frakturer osv.

Det låter bra som patient och sjuk orkar man inte säg emot eller propsa på, tänker att ja som har vl rätt
Så är det man ska kunna vara sjuk
alltid viktigt att gå på patientens anamnes allmäntillstånd parametrar som blodtryck puls saturation andningsfrekvens o temp. Samt prover innan man kan skicka hem någon.

Dom tog inte så mycket som en temp, bara åk hem o vila , det är ett virus tur att ni är olika

BREAKING: Italy reports 466 new cases of coronavirus and 27 new deaths, raising total to 2,502 cases and 79 dead. Kom nyss in på BNO news.

Hujedamig!! :facepleading: Vart ska detta sluta tro?

Lite hysteri till först. Lite fler dödsfall än en vanlig influensa kanske sen glömmer vi bort detta tror jag.

Största faran kommer vara makroekonomiska till följd av hysterin som pågår. Kommer ta några månader för en del företag komma tillbaka på banan igen, mindre företag kanske konkar.

Ingen som uppmärksammar vanlig influensa?

De som oftast dör nu är äldre eller folk med nedsatt immunförsvar samt sjukdomar!

Fler personer dör i svält...denna hysterin har blivit för mycket alltså.

Lite hysteri till först. Lite fler dödsfall än en vanlig influensa kanske sen glömmer vi bort detta tror jag.

Största faran kommer vara makroekonomiska till följd av hysterin som pågår. Kommer ta några månader för en del företag komma tillbaka på banan igen, mindre företag kanske konkar.
Mycket klokt svar!
Jag har omedvetet mest bara ryckt på axlarna åt detta fram tills nu, då jag började fundera på hur långt det kommer gå. Men vid närmare eftertanke var det ju liknande hysteri kring svininfluensan och det är de ju rätt tyst om nu för tiden..

Finns det någon här som inte bryr sig om en UC-förfrågning överhuvudtaget så får man gärna ta en för laget.

UC ligger helt nere, kan hända att man kan få igenom lån med kalasränta...

Jag har 0 FF redan i maj så jag vågar fan inte!!

Jag ska vänta ut mina med så jag vågar inte heller men man blir ju bra nyfiken :(

Kreddy är ju helt dött med. Kan varken se betyg eller lån

Fyfan! Ligger och lyssnar på ”Lukas Betting - Så spelade jag bort 20 miljoner på ett år” på Storytel. Släpptes idag för er som vill lyssna. Usch vad man känner igen sig i mycket. Får svettningar när jag tänker tillbaka när man var mitt i skiten...... uuuuuuusch

BREAKING: Italy reports 466 new cases of coronavirus and 27 new deaths, raising total to 2,502 cases and 79 dead. Kom nyss in på BNO news.

Vi har ju ett fall här i Lund nu också :S En student som är smittad. Hoppas inte han/hon varit på mitt jobb och tagit på saker.

Finns det någon här som inte bryr sig om en UC-förfrågning överhuvudtaget så får man gärna ta en för laget.

UC ligger helt nere, kan hända att man kan få igenom lån med kalasränta...

Jag har 0 FF redan i maj så jag vågar fan inte!!
Jag tog en för laget.
Körde via lendo och fick inga erbjudanden direkt, så det visar nog inte till någon fördel

Det kan iofs betyda att man inte kan söka också? Då lär väl inte din UC belastas utan bankerna får bara en blank/tom förfrågan...

Vi har ju ett fall här i Lund nu också :S En student som är smittad. Hoppas inte han/hon varit på mitt jobb och tagit på saker.

Tvätta händerna hela tiden och sprita dom, hjälper väl knappt men bättre än inget.

Tvätta händerna hela tiden och sprita dom, hjälper väl knappt men bättre än inget.

Man får ju influensor sånt då. Blir du smittad av denna så blir du sjuk. Mer händer inte om du inte är i riskgruppen!

Min kompis fick svininfluensan 2009 när vi var ett kompisgäng utomlands. Vi delade rum 5 st grabbar, ingen av oss blev sjuka mer än han som blev smittad. En kompis delade säng med honom, vi andra delade kök, toalett och rum.

Ja hade ni delat med än bara sängen så hade ni dock varit rykta :D

Gör så och jobbar med handskar. Men så lite som folk tar hänsyn så lär det sprida sig ändå! Jag är ofta sjuk för att att antingen kollegor kommer till jobbet sjuka eller någon på gymmet tränar sjuk och kladdar överallt.

Usch så obehagligt blir inga extrapass på akuten i nuläget :(

52 personer har bekräftats smittade med coronaviruset i Sverige.

Under onsdagen kom 22 nya fall: I Stockholm, Värmland, Västra Götaland, Örebro län och i Skåne.

Folkhälsomyndigheten meddelar nu att de kommer att testa fler personer med symptom.

Hur funkar era samboliv när ni har lån?

Känner själv att min sambo inte förstår helt hur det är ibland. Tycker det är så dyrt med sambo också

Ibland vill jag bara låsa in mig i min bubbla och bara få vara i ensamhet. Typ fly ifrån allt och det gör jag bäst när jag är ensam. Är lite trött på att anpassa mig med allt och finnas där när man egentligen inte är så stark. Samma med ekonomin nu när hon är mammaledig så ska jag dela min lön och på något sätt så blir det psykologiskt jobbigt när man vet hur rik hon är

Någon som känner igen sig?

Ni borde ha gemensam ekonomi. Hade underlättat det hela.

Hur funkar era samboliv när ni har lån?

Känner själv att min sambo inte förstår helt hur det är ibland. Tycker det är så dyrt med sambo också

Ibland vill jag bara låsa in mig i min bubbla och bara få vara i ensamhet. Typ fly ifrån allt och det gör jag bäst när jag är ensam. Är lite trött på att anpassa mig med allt och finnas där när man egentligen inte är så stark. Samma med ekonomin nu när hon är mammaledig så ska jag dela min lön och på något sätt så blir det psykologiskt jobbigt när man vet hur rik hon är

Någon som känner igen sig?
Men Pala87 hade ni inte pratat om detta du o sambon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp