- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
De sa att myndigheterna har kommit över 6 miljoner kronor under de två dagarna, varav kfm tagit 2,1 miljon men var har de andra pengarna gått till?I kvällens aktuellt var fogden med på ett hörn, och pratade om utmätning på besittning..
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
De sa att myndigheterna har kommit över 6 miljoner kronor under de två dagarna, varav kfm tagit 2,1 miljon men var har de andra pengarna gått till?
Kanelbullar!
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Njae.. men får jag gissa per myndighet:
Polisen, Böter, särskilt tunga fordon?
Skatteverket, Hittat svartarbete som man kan skicka på skatt och straffavgifter på
Tullverket, Beslagtagen sprit och annat som skulle tullats, jag vet inte om det finns avgifter dom kan ta ut också, glömt att fråga, man har varit så upptagen med sitt eget i lägen där tull varit med.
Arbetsmiljöverket Viten pga arbetsmiljö under all kritik?
, Kronofogden, egendom och kontanter, kanske någon betalat frivilligt.
Helsingborgs stad Kanske någon avgift av något slag?
Räddningstjänsten Skåne Nordväst avgifter eller viten pga dålig brandsäkerhet i lokaler?
Försäkringskassan. Kommit på folk som är sjukpensionerade med "dålig rygg" varit i fullt skick att lasta minibussar full med alkohol, dels återkrav på felaktigt utbetald ersättning, dels tror jag dom räknar med en vinst i att inte betala ut ersättning framöver.
Skatteverket, Hittat svartarbete som man kan skicka på skatt och straffavgifter på
Tullverket, Beslagtagen sprit och annat som skulle tullats, jag vet inte om det finns avgifter dom kan ta ut också, glömt att fråga, man har varit så upptagen med sitt eget i lägen där tull varit med.
Räddningstjänsten Skåne Nordväst avgifter eller viten pga dålig brandsäkerhet i lokaler?
Försäkringskassan. Kommit på folk som är sjukpensionerade med "dålig rygg" varit i fullt skick att lasta minibussar full med alkohol, dels återkrav på felaktigt utbetald ersättning, dels tror jag dom räknar med en vinst i att inte betala ut ersättning framöver.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Njae.. men får jag gissa per myndighet:
Polisen kan förstås hittat både vapen och droger och räknat med vad marknadsvärdet är på det.
Kommunen skulle kunna varit socialtjänsten som varit med och hittat familjer som inte alls var i så stort behov av försörjningsstöd som dom påstått.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Sova till 14, bubbelfrukost och nu bärs och fotboll. Försök göra det, ni som har barn!
- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Sova till 14, bubbelfrukost och nu bärs och fotboll. Försök göra det, ni som har barn!

- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Skulle för mitt liv inte lyckas sova till 14 även om jag hade varit helt barnfri.Sova till 14, bubbelfrukost och nu bärs och fotboll. Försök göra det, ni som har barn!
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Jag skulle inte vilja även om jag inte hade barn🙄
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
På tal om något helt annat... spenderade förra helgen uppe i Kalmar där ja ”installerade” dottern då hon började plugga på universitetet där...
De senaste åren har ja bara förknippat Kalmar med Kronofogden och inte minst de tusentals negativa kommentarer om dess skuldsaneringsteam...
Måste dock säga att vilken vacker stad Kalmar är och så många mysiga restauranger...
Det kommer bli många weekends där uppe!
De senaste åren har ja bara förknippat Kalmar med Kronofogden och inte minst de tusentals negativa kommentarer om dess skuldsaneringsteam...
Måste dock säga att vilken vacker stad Kalmar är och så många mysiga restauranger...
Det kommer bli många weekends där uppe!

- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Hur kan Kalmar benämnas där ”uppe”??På tal om något helt annat... spenderade förra helgen uppe i Kalmar där ja ”installerade” dottern då hon började plugga på universitetet där...
Det kommer bli många weekends där uppe!![]()
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Hur kan Kalmar benämnas där ”uppe”??
Dels ligger Kalmar 8 meter över havet.
Dels ligger Kalmar på breddgrad 56,7 jämfört med Malmö som ligger på 55,6. Så ja, 1,1 breddgrader uppåt från Malmö sett...
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Hur kan Kalmar benämnas där ”uppe”??
Det blir väl där uppe eftersom jag bor här nere...i Malmö, vill säga

- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
På tal om något helt annat... spenderade förra helgen uppe i Kalmar där ja ”installerade” dottern då hon började plugga på universitetet där...
Det kommer bli många weekends där uppe!![]()
Kalmar gillar vi.

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Kalmar gillar vi.![]()
Ja verkligen. Hann även med en tur över till Öland för inhandling av en cykel. Fint där med.
Med tanke på att dottern ska studera på Linné universitetet i åtminstone 3 år, så lär de nog bli ett antal turer upp dit... Kul!

- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Ja verkligen. Hann även med en tur över till Öland för inhandling av en cykel. Fint där med.
Med tanke på att dottern ska studera på Linné universitetet i åtminstone 3 år, så lär de nog bli ett antal turer upp dit... Kul!![]()
Den skolan är nog mest känd för att ha de allra konstigaste kurserna i landet.
Vet inte om det går att plugga Harry Potter fortfarande
- Meddelanden
- 73
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Med tanke på att dottern ska studera på Linné universitetet i åtminstone 3 år, så lär de nog bli ett antal turer upp dit... Kul!![]()
Ja, Kalmar är en trevlig stad att bo i. Har bott här i 20 år nu, och har inte tröttnat än

- Meddelanden
- 73
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Det går

https://lnu.se/kurs/harry-potter-och-hans-varldar-1li153/vaxjo-deltid-engelska-ht/
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Justja, uppåt från Malmö sett. Neråt ifrån en större del av vårt avlånga land.Det blir väl där uppe eftersom jag bor här nere...i Malmö, vill säga![]()
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Skulle väl inte säga att ”Journalistik och mediakommunikation” programmet är en ”konstig” utbildning, men de finns säkert ”konstiga” utbildningar där med...
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ja, Kalmar är en trevlig stad att bo i. Har bott här i 20 år nu, och har inte tröttnat än![]()
Verkligen fint ! Min dotter bor i närheten av Giraffen...

- Meddelanden
- 73
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Verkligen fint ! Min dotter bor i närheten av Giraffen...![]()
Bra läge, nära till allt.
- Meddelanden
- 591
- Mottagna reaktioner
- 309
- Poäng
- 447
Hjälp en medlem - Få hjälp av andra medlemmarUrsäkta, vart finns den där tråden om hjälp av medlemmar? Skulle behöva 100kr till bensin och kan betala det dubbla på fredag. Hittar tyvärr inte tråden. Ha en fin kväll
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 12
Hej tack. Under vilken rubrik? Försöker hitta, eller har jag för lite inlägg?Hjälp en medlem - Få hjälp av andra medlemmar
- Meddelanden
- 591
- Mottagna reaktioner
- 309
- Poäng
- 447
Kopiera den som jag skrev och sök längst upp...Hej tack. Under vilken rubrik? Försöker hitta, eller har jag för lite inlägg?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ursäkta, vart finns den där tråden om hjälp av medlemmar? Skulle behöva 100kr till bensin och kan betala det dubbla på fredag. Hittar tyvärr inte tråden. Ha en fin kväll
Du måste ha ett visst antal inlägg för att få tillgång till den delen utav forumet. Anledningen är att folk innan reggade sig, skrev 5 inlägg och alla 5 var i den tråden.
- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 12
Okej tack. Har letat som en galning men hittar inte så jag antar att jag hamnat i den ’sämre’ gruppenDu måste ha ett visst antal inlägg för att få tillgång till den delen utav forumet. Anledningen är att folk innan reggade sig, skrev 5 inlägg och alla 5 var i den tråden.
- Meddelanden
- 28
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 7
Om jag har löneutmätning men får behålla förbehållsbeloppet + summan för min hyra. Kan jag föra över detta belopp till PayPal och därefter mitt Revolutkort utan att KFM spårar detta och utmäter det som jag sparar av detta? (Låt oss säga att jag har kvar en del vid månadens slut strax innan det att jag får lön och då vill spara den summan och ej låta det utmätas) (tål även att tilläggas att jag kommer vistas i UK så det är även av den anledningen har jag skaffat Revolut för att kunna betala hyresavgiften därigenom)
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Om jag har löneutmätning men får behålla förbehållsbeloppet + summan för min hyra. Kan jag föra över detta belopp till PayPal och därefter mitt Revolutkort utan att KFM spårar detta och utmäter det som jag sparar av detta? (Låt oss säga att jag har kvar en del vid månadens slut strax innan det att jag får lön och då vill spara den summan och ej låta det utmätas) (tål även att tilläggas att jag kommer vistas i UK så det är även av den anledningen har jag skaffat Revolut för att kunna betala hyresavgiften därigenom)
KFM kommer inte åt utländska konton utan särskild fullmakt från det andra landet. Detta begärs bara, om jag förstått det rätt, vid större skatteskulder.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Livet suger ganska ordentligt nu. Inget sällskap, ingen hund, ingen bil, inga pengar, ingen framtidsdröm kvar. Tomt hus, tomt hjärta, tom hjärna.
Sorglig läsning...
Vad har hänt med dina vovvar? Trodde du hade flera... Mannen kanske du borde vara glad över att Du blev av med...har ju läst flera trådar om honom både här och inne på ”Fattiga riddare”, men för övrigt, så borde Du ju kunna se ljust på framtiden, men förstår likväl att situationen är jobbig just nu...
Tänker på Dig ! Håll ut!
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Vi hade ju många hundar innan vi flyttade men trappade ner och hade bara två med oss ner i flytten. En av dessa omplacerade vi ganska snabbt då det liv vi kunde erbjuda inte var det bästa för honom (aktiva draghundar). Den som blev kvar var en egenuppfödd valp. Som fick följa med maken till jobbet. Men efter ett tag började han klaga på hur jobbigt det var att ha med honom och att han ville sälja även honom och åka och hämta en annan hund istället. Och så gjorde han trots att jag protesterade. Och så fick vi tillbaka en äldre pensionerad draghund som vi haft ett tag tidigare. Han funkade klockrent som familjehund och att följa med på jobbet. Men så kom maken på att han ville ha en annan hund och helt plötsligt i samband med en resa kom han hem med en blandras, som dessutom hade grymma problem med tassarna. Och vips hade han sålt den äldre hunden. Sedan nystades hans otrohet upp och det uppdagades att hunden var hans älskarinnas hund. Så, han hade gjort sig av med alla våra älskade hundar och lämnade mig och sonen kvar ensamma. Skulle i och för sig inte kunna ha hund i det läget.Sorglig läsning...Vad har hänt med dina vovvar? Trodde du hade flera...
Mannen kanske du borde vara glad över att Du blev av med...har ju läst flera trådar om honom både här och inne på ”Fattiga riddare”, men för övrigt, så borde Du ju kunna se ljust på framtiden, men förstår likväl att situationen är jobbig just nu...
Tänker på Dig ! Håll ut!
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Till hela Sverige?Kanelbullar!
- Meddelanden
- 4 570
- Mottagna reaktioner
- 4 575
- Poäng
- 2 947
Som de flesta känner till så är årets fackliga löneförhandlingar uppskjutna till nästa månad detta år.
Jag tänkte kika här om någon sitter på mer information. Säg att man ex får 2-3% löneökning.
Kommer denna då retroaktivt för hela året, kommer den retroaktivt tillbaka till Maj eller börjar den gälla rakt av från oktober. Hur brukar det se ut för er som haft koll. Jobbat flera år men aldrig reflekterat över hur det ser ut historisk.
Lite intresserad av att veta om man får en extra bonus förutsatt att den blir av nu i oktober.
länk från unionen: https://www.unionen.se/avtal-2020
Jag tänkte kika här om någon sitter på mer information. Säg att man ex får 2-3% löneökning.
Kommer denna då retroaktivt för hela året, kommer den retroaktivt tillbaka till Maj eller börjar den gälla rakt av från oktober. Hur brukar det se ut för er som haft koll. Jobbat flera år men aldrig reflekterat över hur det ser ut historisk.
Lite intresserad av att veta om man får en extra bonus förutsatt att den blir av nu i oktober.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
På vårat jobb så betalas löneökningen ut retroaktivt from 1 oktober. Även om löneförhandlingarna flyttas fram.Som de flesta känner till så är årets fackliga löneförhandlingar uppskjutna till nästa månad detta år.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Samma här , dock i år kan man nog inte räkna med någotPå vårat jobb så betalas löneökningen ut retroaktivt from 1 oktober. Även om löneförhandlingarna flyttas fram.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.