Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Precis, det blir en del i förhandlingarna. Beroende på respektive facks prioriteringar att driva frågan.
Så blir det säkert , vissa delar har ju såklart påverkats jättemycket under corona , medans andra inte alls knappt ! Hoppas på retroaktivt :)

Tror att det kommer bli något inom industri , företaget jag jobbar på gjorde en vinst på 480 miljoner kr andra kvartalet , finns väldigt många som gått bra även under Corona tider ! Där borde det bli något ...jag gissar på 2 % och retroaktivt
Det är ganska många inom industri som inte går särskilt bra och det är totalen som räknas inte enskilda bolag om man är ansluten till kollektivavtal.

Om jag jobbar inom service och får vem beundrarbrev från en gäst/kund är det skäl nog att ringa polisen ? Jag har endast varit trevlig eftersom att det är mitt jobb och mitt namn har vi på skylt när vi jobbar. Har inte svarat personen.

Om jag jobbar inom service och får vem beundrarbrev från en gäst/kund är det skäl nog att ringa polisen ? Jag har endast varit trevlig eftersom att det är mitt jobb och mitt namn har vi på skylt när vi jobbar. Har inte svarat personen.

Du kan alltid ringa polisen och rådgöra.
Att skicka ett brev till någon är ju inte ett brott, men om du känner dig hotad, förföljd etc. kan det vara ett brott. Läs mer här:
https://polisen.se/utsatt-for-brott/olika-typer-av-brott/hot/

Det är väl fritt att skriva beundrarbrev så länge det inte är kränkande eller grovt. Det kan ju knappast vara straffbart.

Han som skrivit brevet är gammal nog att vara en mor/farförälder till mig och det är skrämmande att han letat upp min adress på det sättet. Men jag känner ingen direkt hotbild själv det har bara trillat in ett brev än så länge fortsätter det så här jag som avsikt att anmäla det. Några i min närhet tycker redan att jag ska göra det nu redan är mest därför jag frågar.

Han som skrivit brevet är gammal nog att vara en mor/farförälder till mig och det är skrämmande att han letat upp min adress på det sättet. Men jag känner ingen direkt hotbild själv det har bara trillat in ett brev än så länge fortsätter det så här jag som avsikt att anmäla det. Några i min närhet tycker redan att jag ska göra det nu redan är mest därför jag frågar.

Utifrån det du beskriver är det svårt att se att något brott har skett. Klokt att avvakta.

Varför inte bara svara att du inte är intresserad ?. Om personen fortsätter och inte kan ta ett nej så är det väl mer aktuellt att gå vidare med det.

Edit:
Ska det stå fem beundrarbrev förresten ?
Sånafall låter det sjukt men är det bara ett så känns det som du överreagerar.

Varför inte bara svara att du inte är intresserad ?. Om personen fortsätter och inte kan ta ett nej så är det väl mer aktuellt att gå vidare med det.

Edit:
Ska det stå fem beundrarbrev förresten ?
Sånafall låter det sjukt men är det bara ett så känns det som du överreagerar.

Nej ett ska det så blev lite fel med autocorrect när jag skrev i all hast. Tänker att det är bäst att inte svara tills nästa brev trillar in om det nu gör det.

Inkasson och dylikt förstår inte att folk inte har lika stora inkomster som innan denna corona pandemin. Spelar ingen roll ifall man fortfarande vill ta sitt ansvar och ringer upp för att sänka sin månadsbetalning under en period tills man hamnat på fötter. Nej, utan dom ska bete sig som hundar och börja hota med KF för att sedan kallhjärtat skicka folk dit.

Är det inkasso dom bedriver åt annan är det ovan i sin ordning. Har dom ett uppdrag att göra inom vissa ramar måste dom hålla sig till det.

Detta är ju dessutom UTAN Covid-effekten...Tänk nu när dessa permitteringar upphör och varslen börjar rassla till.

Ibland vet man inte vilka det är man ska till..
Hade ett ärende i veckan där det fanns en del brottsrelaterade skulder, kollade med polisen som var lite svävande, jag skickade en begäran om polisstöttning. Det görs emellanåt och oftast kommer 1 patrull ibland civil, och allt går lugnt till.

Nu kom dom med 5 bilar och dom hade extravapen.. och polisen "ordnade skjuts" åt personen också..

Vore gott om dom visade prov på samma engagemang och mod när dom kommer till förorterna där gängen och klanerna styr =) =)

Vore gott om dom visade prov på samma engagemang och mod när dom kommer till förorterna där gängen och klanerna styr =) =)

Det utmäts nog en del grejjer där också, kollar man på auktionerna som är ute och avslutade ser en del ut att vara attributsaker för förortsfolk

Målet för i år att inte få ett enda föreläggande från kfm gick i kras. Föreläggande fr Gothia (Vivuslånet) då jag betalade 14 dagar för sent. Det straffade sig att jag inte ringde och pratade med dem, hade jag gjort det så hade jag sluppit. Men jag orkade verkligen inte, det är inte ofta jag inte orkar men nu var det så.

Så 900 kr extra utgifter, men får vara glad att de drar tillbaka mot att jag betalar 1500!!!

Om ni har 20 000 kr över i bospar. Hade ni tagit ut halva för att amortera av ett lån. Har 15000 kr på ett lån hos Santander. Kostar 300 kr i månaden just nu!

Har 4 lån just nu. 155 k, 164 k, 43 k, 15 k

Om ni har 20 000 kr över i bospar. Hade ni tagit ut halva för att amortera av ett lån. Har 15000 kr på ett lån hos Santander. Kostar 300 kr i månaden just nu!

Har 4 lån just nu. 155 k, 164 k, 43 k, 15 k

Nu vet jag inte vad du har för betyg men jag hade sökt samlingslån på 400.000 och bakat in alla dom 4.

Jag har just nu 2,1%. Har 11 förfrågningar. 3 försvinner i oktober där 2 är från bolån!

Ska man testa?

Jag har just nu 2,1%. Har 11 förfrågningar. 3 försvinner i oktober där 2 är från bolån!

Ska man testa?

Vad har du för ränta? Jag hade absolut gjort det när dom 3FF försvinner...

Lånet på 155 k är på 4,5%
Kostar mig 2000 kr i månaden där 1500 kr dras i amortering

Ännu bättre behåll det lånet och samla övriga....

Visst ibland tänker man att man har kämpat i 3 år och fixat mycket med ekonomin. Betalat ner total skuld rejält, men sen ställer man till det igen.

Dock så har jag mycket bättre kontroll över ekonomin och även spärrad på spelpaus i 1 år. Man har ju kommit en bit framåt i "tänket"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp