Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kundtjänst kopplade en till mig idag. I över en halvtimma satt hen och tjatade på mig att jag skulle ta bort hens betalningsanmärkningar.. Det går verkligen inte fram hos vissa att kfm inte gör några anmärkningar..
Du skulle sagt åt hen att ringa och gnälla på alla kreditupplysningsföretag istället!

Samtalet var ungefär som en diskussion här för några månader sedan. En skribent som hade i ryggraden att kfm sätter anmärkningar. Jag tror det var 3 sidor med inlägg där jag gång på gång förklarade att hen hade fel, men det gick inte hem riktigt

Vi har lämnat in våran bil på service nu. Hoppas det inte går på så mycket igen. Eventuellt att tjejen betalar mer så får jag betala till henne månadsvis!

Om ett brev idag skickas till mig från USA. När bör jag ha det?
En kompis skickar en tröja.

Den spårade dock väldigt mycket på slutet. Folk gick in i tråden efter en kass arbetsdag för att ta ut sin aggression.

Enig. Det gick ju till slut bara ut på tjafs och bråk. Blev minst sagt tråkig stämning.

Yes, låste ”Begära pengar tillbaka från spelbolag” tråden... Förklaring överflödig känns det som, den gav inte mycket konstruktivt i slutet. Vi får se vad som händer med den framåt.

Jag fick erbjudande av marginalen bank att slippa avgifter när jag fick lån hos dem. Så får man ränta på lönekontot också.

Hur tror ni min huvudbank ser på mig när jag inte får någon lön in där? Har bolån hos dem också.

Tänker använda båda bankerna oavsett fast ena till köp/mat.Så när jag får in lönen på marginalen så för jag över t.ex en summa som jag anser att jag ska klara mig på till nästa lön. Blir lättare att sköta en budget också. Är detta ett bra upplägg?

Eller gillar banken detta pga kundkännedom som dom vill ha egentligen

Yes, låste ”Begära pengar tillbaka från spelbolag” tråden... Förklaring överflödig känns det som, den gav inte mycket konstruktivt i slutet. Vi får se vad som händer med den framåt.
Jag skulle föreslå att man gör detsamma med:
Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Med all respekt för att det finns besvikna medlemmar här - men den börjar bli riktigt pinsam enligt mitt tycke ...

Borde inte typ EU-parlamentet styra nå form av internationellt "spelpaus"? Är ju ett jävla idog att försöka spärra sig på precis varenda jävla sida utan svensk licens.. Hade ju tom varit värt att pröjsa en slant eller två för en sån tjänst, förutsatt att den verkligen får jobbet gjort.

Borde inte typ EU-parlamentet styra nå form av internationellt "spelpaus"? Är ju ett jävla idog att försöka spärra sig på precis varenda jävla sida utan svensk licens.. Hade ju tom varit värt att pröjsa en slant eller två för en sån tjänst, förutsatt att den verkligen får jobbet gjort.

Det ska finnas en sån tjänst, en app som spärrar även utländska sajter. Det nämndes i nån speltråd, tror den var den om att begära pengar tillbaka.

Kommande året blir mitt första år med en drös skulder, har tidigare alltid varit privat men har dragits med ”riktiga” lån hela detta året.

Det här med underskott och skatteåterbäring, sker det automatiskt förutsatt att kreditgivarna rapporterar eller är det något som kommer bli annorlunda för mig att göra på kommande årets deklaration? Har betalat kring 15000 i månaden till lån hela året och flera högriskkrediter så jag kan tänka mig att det har blivit en del tusenlappar i ränta.

Hej forum, så utifrån mina förutsättningar så sökte jag bolån hos compricer, 6.1 i betyg, 2 anmärkningar, 515 tusen inkomst. 0kr i insats. Jag blev erbjuden 2 miljoner från Nordax til 3.9 % ränta eller rättare sagt 1.7 med förutsättning att skaffa insats av någon annan bank, sedan söker jag blancolån genom compricer, men det enda jag blir erbjuden är 100 tusen av Thorn till 21 & ränta. Enligt både handläggaren på compricer och Nordax så åller deras kalkyl för att jag ska kunna ta bolån ( ränta och amortering blir då 8.5 tusen ) ett blanco lån på 300 skulle hamna runt 3.5-4 tusen.

Så nu undrar jag varför ingen erbjuder mig mer i blancolån, kan det vara så att många av de som lånar ut genom compracier har jag haft i min skuldsanering innan, kan de se det och darför vägrar låna ut till mig, eller är det bara som det är ? Jag bor kaos idag och är redo att betala det mesta av min lön tills mina anmärkningar går ut i augusti 21 bara för att flytta.

Om jag inte kan få högre blanco genom compricer/Lendo är det lönt att söka någon annanstans eller ska jag vänta för att inte dra på mig fler förfrågningar, nu fick jag ju 2 stycken i veckan.

Hej forum, så utifrån mina förutsättningar så sökte jag bolån hos compricer, 6.1 i betyg, 2 anmärkningar, 515 tusen inkomst. 0kr i insats. Jag blev erbjuden 2 miljoner från Nordax til 3.9 % ränta eller rättare sagt 1.7 med förutsättning att skaffa insats av någon annan bank, sedan söker jag blancolån genom compricer, men det enda jag blir erbjuden är 100 tusen av Thorn till 21 & ränta. Enligt både handläggaren på compricer och Nordax så åller deras kalkyl för att jag ska kunna ta bolån ( ränta och amortering blir då 8.5 tusen ) ett blanco lån på 300 skulle hamna runt 3.5-4 tusen.

Så nu undrar jag varför ingen erbjuder mig mer i blancolån, kan det vara så att många av de som lånar ut genom compracier har jag haft i min skuldsanering innan, kan de se det och darför vägrar låna ut till mig, eller är det bara som det är ? Jag bor kaos idag och är redo att betala det mesta av min lön tills mina anmärkningar går ut i augusti 21 bara för att flytta.

Om jag inte kan få högre blanco genom compricer/Lendo är det lönt att söka någon annanstans eller ska jag vänta för att inte dra på mig fler förfrågningar, nu fick jag ju 2 stycken i veckan.
Hur ser din Bisnode ut?

Samma som UC, alltså 2 anmärkningar syns där med, men sen har jag inte beställt min upplysning därifrån, tänker det spealr ingen roll så länge anmärkningarna finns.

Och du har skuldsanering?

What? Förstår jag rätt? Fick du bolånerbjudande på 2 mille med 2 anmärkningar?

jes, min skuldsanering gick ut i tisdags, men har 2 anmärkningar som löper ut i maj resp augusti 2021, fick bolån på 1,7 men bara 100 tusen i blanoco =(

jes, min skuldsanering gick ut i tisdags, men har 2 anmärkningar som löper ut i maj resp augusti 2021, fick bolån på 1,7 men bara 100 tusen i blanoco =(

Får man vara fräck och fråga vad det var som gjorde att du drog på dig två anmärkningar under skuldsaneringen? När jag ändå frågar kanske jag även kan fråga om både bolånet och blancolånet. Hur tänkte du där?

Det måste ju vara dina anmärkningar som sätter ”käppar i hjulet” för dig?!

Tänker att de e ju ytterst få banker och låneföretag som accepterar anmärkningar...

Därav märkligt att Du likväl erhöll bolån...

Tror inte att Din tidigare skuldsanering har något med detta att göra. Vet många som jag läst om både här och inne på Fattiga Riddare som har fått många bra låneerbjudanden efter avslutad skuldsanering och då även av de bolag där man har haft skulder som ingick i saneringen...

Får man vara fräck och fråga vad det var som gjorde att du drog på dig två anmärkningar under skuldsaneringen? När jag ändå frågar kanske jag även kan fråga om både bolånet och blancolånet. Hur tänkte du där?

Drog på mig anmärkning pga. slarv, en mobilräkning och radiotjänst kiruna, ren IDIOTI. Jag sökte helt enkelt genom compricer och handläggarna där sa till mig att jag kan finanisiera instas med blancolån och söka 2 miljoner, Nordax erbjöd 1.7 milj, men måste fixa instas, sedan sökte jag blcono på 300, men blev bara erbjuden 100.
Bålente hade kostat mig 8500 i månaden, blancolånet 3,5 -4, drift av huste 3 lax. så cirka 14-15 tusen i måanden, idag betalar jag hyra 14 tusen, parkeing tusen ,el tusen osv....Så trors dålig ränta på både bolån och blancolån så hade jag haft det billigare...

Drog på mig anmärkning pga. slarv, en mobilräkning och radiotjänst kiruna, ren IDIOTI. Jag sökte helt enkelt genom compricer och handläggarna där sa till mig att jag kan finanisiera instas med blancolån och söka 2 miljoner, Nordax erbjöd 1.7 milj, men måste fixa instas, sedan sökte jag blcono på 300, men blev bara erbjuden 100.
Bålente hade kostat mig 8500 i månaden, blancolånet 3,5 -4, drift av huste 3 lax. så cirka 14-15 tusen i måanden, idag betalar jag hyra 14 tusen, parkeing tusen ,el tusen osv....Så trors dålig ränta på både bolån och blancolån så hade jag haft det billigare...

Surt med anmärkningarna på sådana saker, eller det är ju alltid surt med en anmärkning, men du fattar.

Okey, då förstår jag. Är lite imponerad över att du fick erbjudande över huvud taget med tanke på anmärkningarna.

Har fått tips och stöd här förut angående min ekonomiska situation i hushållet. Hon har föräldralön och vi betalar gemensamma räkningar med den lönen. Jag ger henne halva min lön även fast jag har mycket mer utgifter än vad hon har.

Tog upp detta igår men hon tycker inte hon ska bli lidande pga mina blanco och tidigare dumma beslut.

Mer restriktioner i Skåne nu vad gäller covid. Men jag som jobbar inom restaurangbranschen kunde åtminstone igår inte se att människor brydde sig och det var smockat. Mycket barnfamiljer då det är höstlov. Kul med mer försäljning iofs men till vilket pris? Jag tror det kommer vara mycket idag också. Känns som att folk slutade bry sig för länge sedan.

Har fått tips och stöd här förut angående min ekonomiska situation i hushållet. Hon har föräldralön och vi betalar gemensamma räkningar med den lönen. Jag ger henne halva min lön även fast jag har mycket mer utgifter än vad hon har.

Tog upp detta igår men hon tycker inte hon ska bli lidande pga mina blanco och tidigare dumma beslut.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, varför anser hon att hon har rätt till dina pengar? På vilket sätt blir hon lidande av att du får förfoga över DINA pengar? Hur skulle hennes ekonomi se ut utan dina pengar?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, varför anser hon att hon har rätt till dina pengar? På vilket sätt blir hon lidande av att du får förfoga över DINA pengar? Hur skulle hennes ekonomi se ut utan dina pengar?

Egentligen blir det inte lidande mer än att hon får mindre pengar. Hon tycker hon har rätt till pengarna pga hon har lägre lön nu när hon är mammaledig. Men jag delar ändå med mig av halva min lön när hon har lägre utgifter än vad jag har. Jag har högre lön än henne även om hon skulle ha jobbat heltid.

Hon tycker inte hon ska bli drabbad av mina blancolån och dumma beslut.
Men samtidigt så blir hon faktiskt drabbad pga jag får sämre ekonomi när jag är förälder till vårat gemensamma barn.

Hon tycker inte hon ska bli drabbad av mina blancolån och dumma beslut.
Men samtidigt så blir hon faktiskt drabbad pga jag får sämre ekonomi när jag är förälder till vårat gemensamma barn.

Hur skulle det se ut om ni betalade era gemensamma räkningar ihop och sen överför du mellanskillnaden till henne som hon skulle fått ut om hon jobbat istället för att vara ledig ?

Om hon tycker att du får skylla dig själv för att du tagit dumma beslut tidigare så tycker jag inte jag att du behöver föra över pengar till henne som hon inte behöver.

Hade hon gjort det till dig om det varit ombytta roller ?

Undrar om någon delgivare är ute i morgon.. Alla tror det är barn som är ute på godisjakt, så öppnar dom och får en massa papper att skriva på i stället :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp