- Meddelanden
- 469
- Mottagna reaktioner
- 372
- Poäng
- 477
Hm. Ja, jag tog tillbaka honom.
Attsingen också! KK... Jag hade hoppats att du skulle vara så mycket klokare än så med tanke på att du förefaller vara en klok kvinna... Men men, den kärleken den kärleken. Hoppas det kommer lösa sig till det bästa.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Det var ett tag sen. Men jag fick 37000 , insurello tog 10000 av dom och det gick superlångsamt så jag tycker i ärlighetens namn att du tar tag i det där själv. Det är svinenkelt och du kommer antagligen få minst hälften av det jag fick.Någon som har erfarenhet av insurello ? Jag höll på att skära av min fingertopp i augusti i år på en vass mandolin på jobbet (jobbar med mat). Jag fick uppsöka akuten efter det och fick vara sjukskriven i ett par dagar. Har nu fått en handläggare som har hand om mitt ärende och de vill ha bilder och det finns där fortfarande ett ärr och nedsatt känsel. Men det har ändå läkt ganska ok och är svårt att få på bild. Vad tror ni? Kommer jag få ersättning ?
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Det är väl bara att kolla hos dom som kör ut. Typ mathem och sånt. Alla tar faktura. Men det kanske är Klarna på alla. Dom kan ju godkänna betalningsanmärkning vad jag vet.Nej, hur och var skulle jag kunna göra det? Med anmärkning?
Sen behöver du ju inte svara som att jag plågat din katt. Jag kom med ett förslag.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Jag tänker att för mig och min familj har jag gjort det klokaste valetAttsingen också! KK... Jag hade hoppats att du skulle vara så mycket klokare än så med tanke på att du förefaller vara en klok kvinna... Men men, den kärleken den kärleken. Hoppas det kommer lösa sig till det bästa.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Ok, men jag har dels inte hittat någon som levererar till min adress och inte heller någon som skulle godkänna mig för fakturabetalning. Pågående skuldsanering är ju värre än bara en betalningsanmärkning. Det går ju inte ens att beställa on-line för upphämtning i butik utan att behöva betala direkt vid beställning. Det är alltid KlarnaDet är väl bara att kolla hos dom som kör ut. Typ mathem och sånt. Alla tar faktura. Men det kanske är Klarna på alla. Dom kan ju godkänna betalningsanmärkning vad jag vet.
Sen behöver du ju inte svara som att jag plågat din katt. Jag kom med ett förslag.
.Så jag är fast med mitt inköpsrace den 23e.
- Meddelanden
- 469
- Mottagna reaktioner
- 372
- Poäng
- 477
Jag tänker att för mig och min familj har jag gjort det klokaste valet
Ja, och det är ju bara du som kan fatta det beslut som är rätt för dig. När jag läser det jag skrivit så inser jag att det lät värre än vad jag menade. Är totalt allergisk mot otrohet och svineribeteende vilket sken igenom ganska mycket och att det blev till en pekpinne vilket som sagt inte var min mening. Sorry!
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Ok det var synd det. Trodde Klarna tog alla som inte har aktiv skuld hos dom. Men då har jag fel.Ok, men jag har dels inte hittat någon som levererar till min adress och inte heller någon som skulle godkänna mig för fakturabetalning. Pågående skuldsanering är ju värre än bara en betalningsanmärkning. Det går ju inte ens att beställa on-line för upphämtning i butik utan att behöva betala direkt vid beställning. Det är alltid Klarna.
Så jag är fast med mitt inköpsrace den 23e.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Ja, det är fel. Jag råkade för ett par månader sedan missa att byta betalningssätt i kassan då Klarna faktura var förinställt när jag beställde några böcker och då togs det en kreditupplysning och jag fick direkt ett fetnej på skärmen.Ok det var synd det. Trodde Klarna tog alla som inte har aktiv skuld hos dom. Men då har jag fel.
- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Det var ett tag sen. Men jag fick 37000 , insurello tog 10000 av dom och det gick superlångsamt så jag tycker i ärlighetens namn att du tar tag i det där själv. Det är svinenkelt och du kommer antagligen få minst hälften av det jag fick.
Jag anmälde i september och från nu kommer det gå åtta veckor har dem sagt. Känns redan för sent att dra sig ur det..har skrivit på en fullmakt också
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Saker som kan göra ett man blir lite trött: Åka för att delge ett antal förelägganden, ingen hemma, ringer, får veta att hen är hemma om 2 minuter och ber mig vänta. Jag väntar.
Då kommer hen precis hem från bilaffären med sin helt nya privatleasade bil (som jag kollade på nätet skulle kosta knappt 5000 i månaden). Samtidigt delgav jag förelägganden för strax under 1 miljon tror jag det summerades till.
Då kommer hen precis hem från bilaffären med sin helt nya privatleasade bil (som jag kollade på nätet skulle kosta knappt 5000 i månaden). Samtidigt delgav jag förelägganden för strax under 1 miljon tror jag det summerades till.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Sa dem ngt om det för att "försvara" sig?Saker som kan göra ett man blir lite trött: Åka för att delge ett antal förelägganden, ingen hemma, ringer, får veta att hen är hemma om 2 minuter och ber mig vänta. Jag väntar.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Hur är detta ens möjligt med så mycket i skuld ?Saker som kan göra ett man blir lite trött: Åka för att delge ett antal förelägganden, ingen hemma, ringer, får veta att hen är hemma om 2 minuter och ber mig vänta. Jag väntar.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Hur är detta ens möjligt med så mycket i skuld ?
Eftersom det bara var föreläggande och det vad jag vet inte fanns några utslag så. Är väl skribenter här som varit lyckliga över nyleasade bilar också trots massiva skulder.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Sa dem ngt om det för att "försvara" sig?
Njae, det var bara "det kommer lösa sig"
Med tanke på löneutmätning om ett par månader där vi inte kan ta hänsyn till leasingkostnad så blir det tufft. 4750 per månad skulle det kosta, tar dom det från normalbeloppet så går det förstås bra, men en kvarvarande budget på 252 kr för försäkringar el mat kläder osv osv blir tufft
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Njae, det var bara "det kommer lösa sig"
Med tanke på löneutmätning om ett par månader där vi inte kan ta hänsyn till leasingkostnad så blir det tufft. 4750 per månad skulle det kosta, tar dom det från normalbeloppet så går det förstås bra, men en kvarvarande budget på 252 kr för försäkringar el mat kläder osv osv blir tufft
Klart det kommer lösa sig för hen. Det gör det alltid på något sätt. Positiva tankar om 2021 nu

- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Det beror ju på övriga omständigheter och ev sambos inkomster med.Njae, det var bara "det kommer lösa sig"
Jag har under pågående skuldsanering betalat för en vuxen sons hyra och uppehälle (ca 6000 kr i månaden) ur normalbeloppet.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Det beror ju på övriga omständigheter och ev sambos inkomster med.
Jag har under pågående skuldsanering betalat för en vuxen sons hyra och uppehälle (ca 6000 kr i månaden) ur normalbeloppet.
Ensamstående vad jag vet denna, så normalbeloppet blir 5002 kr för 2020..
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Ja då blir det svårt att rymma en leasingbil.Ensamstående vad jag vet denna, så normalbeloppet blir 5002 kr för 2020..
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
https://www.cmore.se/film/13297648-arvingarnas-jul-hemma-hos-lasseman
För er som vill se hur livet är hemma hos en riktig fogde.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Ahh fullmakten pajade ju det då.Jag anmälde i september och från nu kommer det gå åtta veckor har dem sagt. Känns redan för sent att dra sig ur det..har skrivit på en fullmakt också
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Precis. Fick hem militärpolis pga det därhttps://www.cmore.se/film/13297648-arvingarnas-jul-hemma-hos-lasseman
- Meddelanden
- 996
- Mottagna reaktioner
- 638
- Poäng
- 617
Sen 1:a juli (tror jag det var) så får inte faktura/kredit vara en förvald betalningsmetod, det ska krävas ett aktivt val för att handla på kredit.Ja, det är fel. Jag råkade för ett par månader sedan missa att byta betalningssätt i kassan då Klarna faktura var förinställt när jag beställde några böcker och då togs det en kreditupplysning och jag fick direkt ett fetnej på skärmen.
Det borde du påpeka för stället du handlade på.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Kan nog ha varit innan dess. ”Ett par månader” kan ha varit mer än 5.Sen 1:a juli (tror jag det var) så får inte faktura/kredit vara en förvald betalningsmetod, det ska krävas ett aktivt val för att handla på kredit.
Det borde du påpeka för stället du handlade på.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Helvete.
Ny mutation på det här Covid-Viruset. Sprids 70% snabbare....
Om inte vaccinet kan skydda mot det här "nya" viruset så tror jag fan inte samhället överlever ett helt år till utav restriktioner och skit...
Är det någon mer här förutom mig som haft corona?
Om inte vaccinet kan skydda mot det här "nya" viruset så tror jag fan inte samhället överlever ett helt år till utav restriktioner och skit...
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Helvete.
jag tror alla har exponerats mot det redan ärligt talat. Vill inte förminska det på något sätt utan är onekligen farligt men känns som vi går mot extrem panik igen som inte är konstruktiv trots situationen.
o gällande den nya mutationen så läste jag någonstans, minns ej var, att det finns typ hundratals mutationer nått sånt redan och att det kommer nya varje månad. Det var ju väntat.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Oh ja, redan i mars-april.Helvete.
Alltså det innebär bara att det smittar lite enklare. Jag tror ärligt inte det spelar roll. Det har väl redan muterat typ 10000 ggr redan.
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
Det beror på. Vissa mutationer gör ingen skillnad för vaccinet.
Sedan är det lite som vanligt influensa, det ändras oxå varje år men det finns vaccin för dessa. Grunden är ju samma så jag antar att vaccinet fortfarande biter på det. I annat fall krävs det inte mkt för att justera vaccinet. Förarbete är redan gjort.
Sedan är det lite som vanligt influensa, det ändras oxå varje år men det finns vaccin för dessa. Grunden är ju samma så jag antar att vaccinet fortfarande biter på det. I annat fall krävs det inte mkt för att justera vaccinet. Förarbete är redan gjort.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Men en annan sak. Om man nu ska vaccinera alla med 4 veckorsmellan rum. Säg att vi hinner vaccinera 400.000 i MÅNADEN vilket inte är en omöjlighet med tanke på att många frivilliga anmält sig för att hjälpa till i vården. Gamla sjuksköterskor och dylikt.
Varför pratar man att restriktionerna kommer vara lång tid framöver? Det betyder ju att dom sköra och äldre kommer vara vaccinerade och skyddade redan i mars typ?
Varför pratar man att restriktionerna kommer vara lång tid framöver? Det betyder ju att dom sköra och äldre kommer vara vaccinerade och skyddade redan i mars typ?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
För övrigt.
Det är anmärkningsvärt att regeringen uppmanar kommunerna att stänga bibliotek – när de statliga Systembolagen hålls öppna.
Det är anmärkningsvärt att regeringen uppmanar kommunerna att stänga bibliotek – när de statliga Systembolagen hålls öppna.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
En ”lång tid framöver” är öppen för tolkning....
Jo men va fan, redan i februari bör vi väl ha hunnit vaccinera alla riskgrupper/äldre då borde vi väl kunna återgå till någon form utav normal tillstånd?
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
Tror den stora risken är att halva landet är lamslagen pga sjukdom för att kunna genomföra vaccinering. Redan nu har många företag problem med sjukfrånvaro pga det. Så om vi bara lyckas stävja antal infekterade, kanske genom hårdare restriktioner, då kommer vi snabbare på fötterna igen. Och ärligt talat, april/maj bör vara rimligt men innan dess kommer restriktionerna att lätta om anta smittade minskar.
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Tycker nog mobbningen av restauranger är värst. Precis som att det är där smitta har skett mest. Läste nånstans att det endast var 5% som har smittats genom restaurang och bar-miljö. Detta samtidigt som det flockas människor i äckliga gallerior och kollektivtrafik. Och ingen bryr sig överhuvudtaget.För övrigt.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
För övrigt.
Klokt beslut ändå. Biblioteken lånar bara ut statligt godkänd indoktrineringslitteratur medan Systemet säljer livsnödvändiga varor.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Helvete.
Min dotter hade det i oktober... 22 år gammal och riktigt sjuk!

- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
Jag har symptomer ska göra testet på måndag får väl se!Min dotter hade det i oktober... 22 år gammal och riktigt sjuk!![]()
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Min dotter hade det i oktober... 22 år gammal och riktigt sjuk!![]()
Har hon fått tillbaka lukt/smak?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.