Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Rasism för en av er kanske ej upplevs som rasism för en annan.

Jag tror först och främst måste vi definiera alla nyckelord som folk använder, rasism, diskriminering, invandrare, osv innan det är relevant att diskutera alls enligt mig. Jag tycker mig se i vardagen att folk många gånger ser på saker väldigt lika men vi definierar termer och begrepp olika. Säger ej det är så här men tror det ändå är viktigt för att undvika missförstånd.

Jaha.

Viruset verkar mutera duktigt nu.

Någon som fått tid till vaccin?

Pfizer och Moderna verkar leverera till skillnad ifrån Astra Zenecas...

Jag har själv invandrarbakgrund självfallet har jag stött på rasism tidigare både från etnisk svenskar och andra med invandrarbakgrund. Jag är väldigt tacksam att mina föräldrar fick emigrera hit. De har gjort att jag och mina syskon har kunnat utbilda oss. Självklart har inte alla samma förutsättningar men alla har möjlighet att studera och ta ett jobb istället för att härja runt på stan.

USA har haft gängvåld lite längre tid än Sverige och tittar man på en stad som Chicago som präglas av det så ser man snabbt vilken enskild faktor som främst orsakar att folk blir gängmedlemmar: 1) ingen pappa i hemmet 2) ingen utbildning och 3) kommer att skaffa egna barn som får växa upp utan pappa i hemmet. 4) Repeat.

USA har haft gängvåld lite längre tid än Sverige och tittar man på en stad som Chicago som präglas av det så ser man snabbt vilken enskild faktor som främst orsakar att folk blir gängmedlemmar: 1) ingen pappa i hemmet 2) ingen utbildning och 3) kommer att skaffa egna barn som får växa upp utan pappa i hemmet. 4) Repeat.
Inte helt linjär extrapolering av socioekonomiska- och familjekonstellations- relaterade faktorer mellan USA och Sverige dock,

Inte helt linjär extrapolering av socioekonomiska- och familjekonstellations- relaterade faktorer mellan USA och Sverige dock,

I synnerhet eftersom att föräldrar ifrån kulturen (MENA) som står för 90% av alla dödskjutningar/våldtäkter ofta håller ihop. Inte skiljer sig och värdesätter familj samt heder..

Fan man känner verkligen ljuset i tunneln nu.

Dagen blir allt längre, ljust till 17.00 nu istället för till typ tre som i vintras. Andelen Covid-19 smittade verkar sjunka. Vi är på väg mot vaccinering och folk känns allmänt gladare. Det är verkligen bättre tider nu och det bästa är att det bara blir bättre och bättre.

Nu ska bara Astras vaccin bli godkänt på fredag så är jag tämligen säker på att vi kan vänta oss en någorlunda normal sommar också!

I synnerhet eftersom att föräldrar ifrån kulturen (MENA) som står för 90% av alla dödskjutningar/våldtäkter ofta håller ihop. Inte skiljer sig och värdesätter familj samt heder..

Det handlar om värderingar. En familj med sunda värderingar släpper inte ut sina tonåringar i gäng på gatan oavsett om man är två föräldrar i hemmet.

Ni som säljer prylar vilka sidor använder ni er av? Jag har väl mest kläder som jag vill göra mig av med. Oanvänt inte de dyraste märkeskläderna men inte heller HM kvalitet utan där i mellan. Ofta sitter prislappen till och med kvar tänker att det borde finnas pengar att hämta någonstans jag använder det ju inte och synd att kasta. Det är sådant man shoppat för flera år sedan när man mått piss men endast provat i butik.

Tradera och Blocket!

Ni som säljer prylar vilka sidor använder ni er av? Jag har väl mest kläder som jag vill göra mig av med. Oanvänt inte de dyraste märkeskläderna men inte heller HM kvalitet utan där i mellan. Ofta sitter prislappen till och med kvar tänker att det borde finnas pengar att hämta någonstans jag använder det ju inte och synd att kasta. Det är sådant man shoppat för flera år sedan när man mått piss men endast provat i butik.
Rekommenderar och göra klädpaket på tradera. Med lagom ”lågt” utropspris så folk gärna budar :)

Jisses, varför har du inte gjort detta innan det är så skönt att sälja och få in pengar på det viset.
Tack vare Tradera så har jag gått runt och jag har inte saknat något jag sålt.

Jisses, varför har du inte gjort detta innan det är så skönt att sälja och få in pengar på det viset.
Tack vare Tradera så har jag gått runt och jag har inte saknat något jag sålt.

Jag har haft plagg upplagda på Shpock och tidigare prylar på tradera så jo jag har gjort det förut men tycker att det går väldigt segt med att sälja har inte hänt något på mer än en månad nu. Vissa verkar ju kunna sälja nästan vad som helst.

Sellpy kan inte vara nåt eller?

Sellpy kan inte vara nåt eller?
Sellpy är ett ställe att undvika i största mån. Kolla in Scamofsellpy på instagram, deras anställda vittnar om hur chefer bara ser poäng medan de anställda jobbar ihjäl sig och säljer trasiga saker till överpriser och i stortsett kastar mycket som är bra. Bara kolla många av deras dåliga omdömen på Tradera där många får fel saker, saker är trasiga eller har stora fläckar osv.
Skulle aldrig handla / sälja där eter va jag sett på instagram!

Sellpy är ett ställe att undvika i största mån. Kolla in Scamofsellpy på instagram, deras anställda vittnar om hur chefer bara ser poäng medan de anställda jobbar ihjäl sig och säljer trasiga saker till överpriser och i stortsett kastar mycket som är bra. Bara kolla många av deras dåliga omdömen på Tradera där många får fel saker, saker är trasiga eller har stora fläckar osv.
Skulle aldrig handla / sälja där eter va jag sett på instagram!
Så är det säkert men då kan vi ju lägga till både blocket, tradera, amazon. Allt handlar om att tjäna pengar. Jag tror inte dom anställda på HM osv är så jäkla nöjda heller. Och vilka gör kläderna? Sånt där kan man dra hur långt som helst. Oh well

Så är det säkert men då kan vi ju lägga till både blocket, tradera, amazon. Allt handlar om att tjäna pengar. Jag tror inte dom anställda på HM osv är så jäkla nöjda heller. Och vilka gör kläderna? Sånt där kan man dra hur långt som helst. Oh well
Absolut, självklart så är det. Men om man vill få så mkt som möjligt för sina prylar är inte sellpy ett ställe att vända sig till. Då de som sagt typ kastar det som är vettigt och är värt pengarna och säljer trasiga saker.. skulle ts i fråga skicka in saker för 1000kr skulle hen få ut Max 100kr av dom. Då är de bättre man säljer själv :)

skulle ts i fråga skicka in saker för 1000kr skulle hen få ut Max 100kr av dom. Då är de bättre man säljer själv :)

Om man inte orkar lägga ut plagg för plagg själv och hålla på och packa och posta paket och därför funderar på att slänga sakerna så låter ju 100 kr som en vinst i sammanhanget.

Om man inte orkar lägga ut plagg för plagg själv och hålla på och packa och posta paket och därför funderar på att slänga sakerna så låter ju 100 kr som en vinst i sammanhanget.
Absolut, de beror ju på hur man själv väljer att göra! :) men tror inte ts ville slänga sakerna om de fanns pengar att få in på de! :)

Absolut, självklart så är det. Men om man vill få så mkt som möjligt för sina prylar är inte sellpy ett ställe att vända sig till. Då de som sagt typ kastar det som är vettigt och är värt pengarna och säljer trasiga saker.. skulle ts i fråga skicka in saker för 1000kr skulle hen få ut Max 100kr av dom. Då är de bättre man säljer själv :)
Jag fattar vad du menar.

Jag har använt det själv och då funkade det ok. Orkar man inte bry sig så är det bättre än att slänga. Har man all tid i världen lägger man naturligtvis ut plagg för plagg och då är väl Facebook marketplace helt ok?

Jag fattar vad du menar.

Jag har använt det själv och då funkade det ok. Orkar man inte bry sig så är det bättre än att slänga. Har man all tid i världen lägger man naturligtvis ut plagg för plagg och då är väl Facebook marketplace helt ok?
Facebook är alltid ett bra ställe och sälja saker på :D

Tradera tycker jag är bra.
Smidigt som attan att boka frakt via Tradera också efter försäljning. Så kan du bara kliva ner och lämna in det hos ditt postombud.

Sellpy är ett skämt jag testade det och kommer aldrig använda det igen. Självklart läste inte jag så noga innan så det var fel av mig och sen kunde man såklart fått tillbaka grejer om man ångrat sig men orkade inte.

för det första tog det över 3 månader innan dem sortera påsen.
Sen sortera dem bort 3/4 delar av kläderna som dem skrev var för slitna och för lite värde för att sälja.
Var inget som var slitet eller hade fläckar så det stämmer inte.
För lågt värde fanns det en del utav dock säkert.

sen ger det typ inga pengar så bättre att sälja själv som nån skrev.

Ett exempel.
Pop tröja såldes för 35 kr.
Kommissions avgift 21 kr
Din del 14 kr
Annons kostnad 10 kr
Utbetalt 4 kr

Imorgon lämnar vi tråkiga januari bakom oss!!!

Nu känns det som att våren står bakom hörnet, fint värre! Nu ska vi bara få ännu bättre ordning på våra ekonomier och lämna pandemin bakom oss :D!

Imorgon lämnar vi tråkiga januari bakom oss!!!

Nu känns det som att våren står bakom hörnet, fint värre! Nu ska vi bara få ännu bättre ordning på våra ekonomier och lämna pandemin bakom oss :D!

ja sen kan februari få gå fort också tycker jag. Skrev ett prov för att bli auktoriserad revisor i januari och första veckan i mars kommer svaret. Går på nålar och kan inte tänka på annat haha.

ja sen kan februari få gå fort också tycker jag. Skrev ett prov för att bli auktoriserad revisor i januari och första veckan i mars kommer svaret. Går på nålar och kan inte tänka på annat haha.

Vad kul! Spännande. Håller tummarna att det går vägen för dig, och det gör det säkert! :) :vinnare:
Du kan gå runt och tänka på vad du ska äta till segermiddag när du fått resultatet av att ha klarat provet! ;)

Vad kul! Spännande. Håller tummarna att det går vägen för dig, och det gör det säkert! :) :vinnare:
Du kan gå runt och tänka på vad du ska äta till segermiddag när du fått resultatet av att ha klarat provet! ;)

haha mm planen är att dyka upp på kontoret med ohemula mängder champagne utan att säga något innan haha. Hoppas det gick vägen :) ska nog ta med maken ut och äta indiskt isf så gott

haha mm planen är att dyka upp på kontoret med ohemula mängder champagne utan att säga något innan haha. Hoppas det gick vägen :) ska nog ta med maken ut och äta indiskt isf så gott

Låter som en kanonplan! :)
Tycker jag du ska beställa dig en Windaloo (eller hur det stavas) haha! :) :fire::fire::fire:

Kommer att gå grymt!

Extremt få israeler som fått vaccin utvecklar covid-19
Endast 0,04 procent av de som fått dubbla doser av Pfizers och Biontechs coronavaccin har efter en vecka utvecklat covid-19, rapporterar Times of Israel med hänvisning till siffror från landets hälsomyndighet.

Av totalt 715 425 vaccinerade har endast 317 personer konstaterats ha virusinfektionen.

Vaccinet verkar verkligen fungera. Fan va skönt!

Endast 0,04 procent av de som fått dubbla doser av Pfizers och Biontechs coronavaccin har efter en vecka utvecklat covid-19, rapporterar Times of Israel med hänvisning till siffror från landets hälsomyndighet.

Av totalt 715 425 vaccinerade har endast 317 personer konstaterats ha virusinfektionen.

ja verkligen håller tummarna att saker blir mer normala snart

Vi har klarat flera pandemier, två världskrig och massa annat! Detta är piece of cake.

Noterar att det är knappa 200 personer på Intensiven just nu....Var som mest flera hundra.

Så vi är verkligen snart förbi det!

Vi har klarat flera pandemier, två världskrig och massa annat! Detta är piece of cake.

Noterar att det är knappa 200 personer på Intensiven just nu....Var som mest flera hundra.

Så vi är verkligen snart förbi det!

jo men det är ju lättare att se det så med saker bakom sig inte mitt i det haha. Det är en parantes i historien och kanske i långa loppet i vårat liv men jag tycker det är motigt just nu. Skönt att det går neråt nu, men har ju hänt en gång tidigare med... så hoppas vi hinner vaccinera och skapa follow up vaccin som möter mutationer innan tredje vågen kommer instormande. Verkar inte gå så fort med vaccineringen dessvärre. Men i sak håller jag väl med dig är bara trött på detta nu.

Man måste ju se på det i relation till hur många som inte vaccinerats som insjuknat under samma tidsperiod. Helst matchade mot ålder, kön och sjukdomshistoria.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp